پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

توسعه در مدارس غیردولتی باید منطقی باشد

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 366791
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرگونه توسعه در مدارس غیردولتی باید منطقی باشد، گفت: کیفیت بخشی به مدارس غیر دولتی نباید مورد غفلت قرار گیرد چراکه مردم طالب مدرسه ای هستند که بدانند فرزند آنها از آن مدرسه صالح، عابد، متخصص و مومن خارج می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مرضیه گرد ظهر دوشنبه در همایش توسعه در باشگاه معلمان همدان با بیان اینکه همدان نخستین شهر رسمی ثبت شده در کشور و به حق پایتخت تاریخ و تمدن ایران است، اظهار داشت: با توجه به اعتقاد به مشارکت و مدارس غیر دولتی اکنون دیگر وزیر آموزش و پرورش مطالبه گر حق آموزش و پرورش نیست بلکه مقام معظم رهبری مطالبه گر حق آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم هبری فرموده اند که همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش به‌عنوان یک دستگاه انسان ساز کمک کنند، افزود: دولت تدبیر و امید بر مشارکت مردمی تاکید دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کیفیت اگر در مدارس غیر دولتی اتفاق افتد می‌تواند به عنوان یک الگو برای مردم مثال زدنی باشد، بیان کرد: بخشی از بار مدارس چند شیفته دولتی را مدارس خصوصی به دوش گرفته اند.

گرد با بیان اینکه بسیاری از مردم بنا به اعتقاداتی که دارند فرزندان خود را به مدارس غیر دولتی می فرستند چراکه معتقدند فضای تعلیم و تربیت در این مدارس مناسب تر است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش در صدد رفع موانع پیش روی مدارس غیر دولتی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مشکل قانون تاسیس مدارس غیردولتی وجود داشت که پس از بررسی رفع شد و امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی این قانون دائمی شود، عنوان کرد: یحث توسعه مداس غیردولتی با نام‌های مختلف و رشد نا متوازن آنها آسیب جدی وارد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرگونه توسعه در مدارس غیر دولتی باید منطقی باشد، بیان کرد: کیفیت بخشی به مدارس غیر دولتی نباید مرود غفلت قرار گیرد چراکه مردم طالب مدرسه ای هستند که بدانند فرزند آنها از آن مدرسه صالح، عابد، متخصص و مومن خارج می شود.

مرضیه گرد با بیان اینکه برخی از مدارس به دلیل داشتن خروجی خوب مورد توجه مردم هستند، اضافه کرد: توجه به کیفیت بخشی مدارس به تربیت معلم خوب بر می‌گردد.

وی کافی نبودن مبلغ پرداختی به معلمان را یکی از مشکلات موجود در مدارس غیردولتی دانست و ادامه داد: یکی از فرایند های نظارتی در زمان تحصیل شکل می گیرد ولی متاسفانه هدف برخی از مدارس فقط پرورش دانش آموز برای کنکور است و به دور از تربیت های فردی و پرورشی کار می کنند.

رئیس اداره مشارکت مردمی آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مصادیق مشارکت مردمی در تاسیس مدارس غیر دولتی است، اظهار داشت: ۸۲ مدرسه غیر دولتی دوره ابتدایی با ۹ هزار و ۲۰۴ دانش آموز در استان همدان وجود دارد.

سید هادی آبرومند با بیان اینکه ۳۴ مدرسه غیر دولتی دوره متوسطه اول با هزار و ۶۲۳ دانش آموز در استان همدان فعالیت می کند، ادامه داد: ۴۷ دبیرستان یا دوره آموزش متوسطه دوم با چهار هزار و ۶۳۴ دانش آموز در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۹ پیش دبستانی غیر دولتی با چهار هزار و ۱۷۵ دانش آموز در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: در مجموع ۲۸۲ مدرسه غیر دولتی با ۱۹ هزار و ۶۳۶ دانش آموز در استان همدان فعالیت می کنند.

رئیس اداره مشارکت مردمی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه ۱۵۱ مرکز آموزش زبان خارجی و ۲۸۲ مرکز آموزش عالی غیر دولتی در استان همدان فعال است، اظهار داشت: ۳۴ مدرسه علمی آموزش از راه دور نیز در استان همئدان وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *