جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعین و تکلیف مهاجران افغانی

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 366617
سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت: به عقیده رئیس کمیسیون، آتش داعش که با دست آمریکا و کشورهای وابسته به او در منطقه افروخته شده به زودی دامن حامیان منطقه‌ای آنها را خواهد گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، گفت: در آغاز جلسه امروز موضوع تحولات عراق مورد بررسی قرار گرفت و آقای بروجردی رئیس کمیسیون با تجزیه و تحلیل اتفاقات اظهار کرد که روند وحدت‌آفرینی بین همه گروه‌ها، جریان‌ها و نیروهای دینی و ملی در عراق رخ داده است و به ویژه تاثیر علما و مراجع شیعه و سنی از جمله نقش پررنگ آیت‌الله سیستانی بسیار موثر بوده است.

وی ادامه داد: به عقیده رئیس کمیسیون امنیت ملی، آتش داعش که با دست آمریکا و کشورهای وابسته به او در منطقه افروخته شده به زودی دامن حامیان منطقه‌ای آنها را خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن هشدار به کشورهای حامی گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله برخی کشورهای عربی و ترکیه اقدامات و جنایات گروه تروریستی داعش را محکوم و مخالفت خود را با دخالت خارجی کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا در امور داخلی عراق اعلام می‌کند. کمیسیون همچنین معتقد است که ملت عراق خودشان قادر به حل بحران و بستن پرونده گروه تروریستی داعش هستند.

نقوی‌حسینی در مورد دستور دیگر جلسه عصر امروز کمیسیون، گفت: مسائل مهاجران افغانی در ایران در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیسیون بنا دارد با کسب اطلاعات بیشتر در این مورد در آینده برای این گروه از مهاجران تعیین تکلیف کند.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش دیگری از جلسه عصر امروز به بحث در مورد پرونده هسته‌ای و مذاکرات ایران و ۱+۵ پرداخته شد، گفت: جمع بندی مذاکرات این بود که نگارش متن توافقنامه آغاز شده است و موارد اختلاف داخل پرانتز قرار می‌گیرد ولی موارد مورد توافق در چارچوب متن نگارش خواهد شد. همچنین تیم مذاکره‌کننده لغو همه تحریم‌های اقتصادی را به عنوان یک خواسته جدی دنبال می‌کنند که شامل تحریم‌های شورای امنیت، اروپا و دولت آمریکا هم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی از نمایشگاه اختصاصی سازمان‌های اتکا و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بازدید خواهد کرد. این بازدید روز سه‌شنبه صورت خواهد گرفت. همچنین در این جلسه مصوب شد که از رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک برای حضور در ایران دعوت به عمل بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *