پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

رکورد هوای سالم در تهران شکسته شد

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 366599
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست تهران گفت :رکود هوای بهاری سالم در تهران شکسته شد.
به گزارش جهان، محمد رستگاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای تهران در سه ماه گذشته، شش روز پاک، ۸۰ روز سالم و هفت روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

وی اظهار کرد: هفت روز از هوای ناسالم نیز مربوط به گرد و غبار ناشی از طوفان روز ۱۲ خرداد بود که شرایط ناسالمی برای گروه های حساس بوجود آورد.

رستگاری در مورد شاخص کیفیت هوای امروز تهران گفت: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا سازمان محیط زیست استان تهران شاخص کیفیت هوای تهران ۸۶ است که روز قبل روی ۸۴ قرار داشت.

وی در مورد بیشترین و کمترین نقاط اعلام شده از طریق ایستگاه ها نیز اظهار کرد: شهرداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۱۱۷ واحد و شهرک چشمه (منطقه ۲۲) با شاخص ۱۰۹ بیشترین و پارک رازی (منطقه۱۱) و پارک قائم(عج) با شاخص ۶۹ کمترین میزان آلودگی هوای ثبت شده را اعلام کردند.

رییس مرکز پایش آلودگی هوا تهران تصریح کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر صاف بودن آسمان تهران، پیش بینی می شود فردا، کیفیت هوا تهران همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد.

بر اساس گزارشات اعلام شده از وضعیت هوای سال گذشته تهران در همین مدت در سال ۹۲، ۷۴ روز در شرایط سالم، ۱۷ روز در شرایط ناسالم(گروههای حساس) و تنها دو روز هوا پاک بود.

علت ناسالم بودن ۱۷ روز سال گذشته افزایش غلظت آلاینده های شیمیایی ناشی از سوخت خودروها و صنایع آلاینده بوده است در حالی که علت بروز هفت روز ناسالم امسال ریزگردهای ناشی از توفان ۱۲ خرداد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ببخشید همونایی که طوفان های تهران را پیش بینی کردن این آمار را دادن؟
در مورد طوفان که هرچی گفتن و نگفتن برعکس شد.
United States
جوابی برای مقابله با بنزین وارداتی دارید؟
روحانی مچکریم.