جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درخواست تاسیس ۱۱تشکل سیاسی و حزب

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 366124
سخنگوی وزارت کشور از ارائه یازده درخواست مجوز در مورد تاسیس حزب و تشکل سیاسی به وزارت کشور خبر داد.
به گزارش جهان، حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت درخواست‌های تاسیس حزب و تشکل سیاسی در دولت یازدهم گفت: از شهریورماه سال گذشته تاکنون (خرداد ۹۳) تقاضای ۱۱ مورد تشکیل و تاسیس حزب و تشکل سیاسی از طریق سامانه اینترنتی مربوطه انجام شده است.

وی با بیان این که رسیدگی به این درخواست‌ها در مرحله تکمیل پرونده و انجام استعلامات مربوطه می باشد به بیان اسامی این تشکل‌ها پرداخت و افزود: جمعیت هم اندیشان البرز‌،حزب تلاشگران ایران اسلامی، حزب متحد، حزب مردمی اصلاحات،‌جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت دوستداران مشهدمقدس، مجمع حامیان عدالت اسلامی، حزب آزادگی ایران اسلامی، مجمع رهپویان بصیرت استان مازندران،‌جمعیت یاران خراسان و حزب پیشتازان عدالت احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند که تقاضای خود را اعلام کردند.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه درباره گرایش‌های سیاسی این احزاب و تشکل‌های سیاسی اظهار کرد: نوع گرایش‌های سیاسی این تشکلها نیازمند بررسی دقیق‌تری به پس از اخذ استعلامات متقاضیان تعیین می‌شود و در شرایط فعلی اعلام گرایش سیاسی تقاضاهای مذکور به شکل قطعی قابل تعیین نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *