جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

طرح توسعه گورستان‌های تهران ناکارآمد است

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 365906
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با ناکارآمدی طرح توسعه گورستان های تهران، گفت: مکانیابی بهشت زهرا قطعا خارج از حریم شهر تهران خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد حقانی با اعلام این مطلب گفت: طرح جانمایی گورستان های پایتخت در چندین محل تهران، به دلایلی توجیه پیدا نکرد.
 
وی افزود: زمانی سازمان بهشت زهرا  گروهی مشاور تعیین کرد که برای مکانیابی طرح توسعه بهشت زهرا اقدام کند. حتی این مسئله مطرح شد که به خاطر گستردگی شهر پیش بینی شود در چند نقطه پیرامونی شهر تهران گورستان و قبرستان در نظر گرفته شود.
 
این عضو شورای شهر تهران گفت: اما در مطالعات مشخص شد که مشکلاتی اجتماعی در این طرح وجود داشته که تقریبا مغایر با این برنامه بوده است. مثلا کسی که متوفایش را در بهشت زهرا خاکسپاری می کرد بستگانش در تهران پراکنده اند. و بر اساس این دلایل بود که طرح گورستان های پایتخت در چندین محل توجیه پیدا نمی کرد.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر محدودیت پیرامونی شهر تهران اجازه اجرای این طرح را نمی دهد از جمله اینکه شمال تهران به لحاظ وضعیت کوهپایه ای و دامنه ای البرز نمی توانست مکانی داشته باشد و یا غرب تهران هم به دلیل همسایگی و وصل دو استان البرز و تهران مکانیابی گورستان را سخت کرد.
 
حقانی با بیان اینکه سازمان محیط زیست نیز با این طرح موافقت نمی کرد، تصریح کرد: از سوی دیگر کارشناسان می گویند باد شهریار از غرب به سمت تهران می وز، اگر قرار باشد گورستان جدید ایجاد شود باید کل سازمان ها و ارگان ها از جمله سازمان محیط زیست و ارگان ها و نهاد هایی که به قضیه مرتبطند، این نکات را درنظر می گرفتند.
 
وی با اشاره به اینکه شرق تهران به لحاظ محدودیت پارچین نمی تواند گورستانی داشته باشد، اظهار داشت: در نهایت این مطالعات به اینجا می رسیدند که در جنوب شهر تهران گورستانی را در نظر بگیرند.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: گروه مشاوران سازمان بهشت زهرا در مکانیابی گورستان های پایتخت، با سازمان محیط زیست در تعاملند تا مکانیابی جدید انجام شود. بالاخره اراضی جنوب شهر تهران به سازمان منابع طبیعی استان تهران برمی گردد که باید برای ایجاد گورستان مجوز دهند که البته شورای عالی معماری و شهرسازی هم این مکانیابی را باید تایید کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *