چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

درصد سالمندانی که تنها زندگی می کنند

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 365685
رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: هم اکنون۹ درصد سالمندان کشور تنها زندگی می کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر ˈپریسا طاهریˈ روز سه شنبه در همایش کشوری سلامت سالمندان در مشهد با بیان اینکه سالمندی از سنین ۶۰ سال به بالا را شامل می شود، گفت: از میان جمعیت ۸،۲ درصدی سالمند در کشور ۴،۱۷ درصد را زنان و بقیه را مردان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه موج سالمندی در ایران رو به افزایش است، گفت: هم اکنون تعداد جمعیت سالمندان ۱۳ استان از متوسط کشوری بالاتر است. وی اظهار کرد: در بین استان ها، استان گیلان بالاترین جمعیت سالمند کشور را دارد. وی در ادامه بی سوادی را از آسیب های سالمندان کشورمان ذکر کرد و گفت: به طوریکه هم اکنون ۶۶ درصد سالمندان در ایران سواد ندارند.

رییس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت همچنین با اشاره به سند چشم انداز سال ۱۴۰۴ گفت: طبق مصوبات این سند کشورمان باید در ایجاد تعادل میان جمعیت جوان و سالمند به شرایط خوبی دست یابد.

طاهری با بیان اینکه تعداد سالمندان ایران با کودکان سه تا پنج سال کشور برابر است، افزود: در نموداری که در سال ۲۰۰۰ از سوی نهادهای جهانی ارائه شده، تعداد افراد ۶۵ سال به بالا از تعداد کودکان زیر شش سال پیشی گرفته است.

همایشی کشوری سلامت سالمندان امروز با حضور مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان سلامت سالمندان دانشگاههای علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه مدت یک روز برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


lمعلوم می شود سخنان دکترعباسی در انکار سالمندی و سن 75 سالگی برای تعریف سالمندی غلط بود