جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۲
۹

جزئیات دیدار عوامل فیلم «شیار ۱۴۳» با رهبر انقلاب

از ظرفیت دفاع مقدس بخوبی استفاده نشده است
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 365677
حضرت آقا در این دیدار گله کردند که از ظرفیت دفاع مقدس در طول این سالها خوب استفاده نشده و عده ای با ورود به عرصه سینمای دفاع مقدس مخالفت می کنند.
جزئیات دیدار عوامل فیلم «شیار ۱۴۳» با رهبر انقلاب
به گزارش جهان، محمد حسین قاسمی تهیه کننده این فیلم در گفتگو با سینماپرس گفت: در این جلسه حضرت آقا بعد از تماشای فیلم نکات بسیار ارزشمند و رهنمودهای خوبی را فرمودند که امیدواریم در تولیدات بعدی خویش آنها را کاملاً به کار گیریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود اذعان داشتند که در فیلم "شیار ۱۴۳ "هم از لحاظ کارگردانی و هم از منظر بازیگری سنگ تمام گذاشته شده است و فیلم از لحاظ محتوا کاملاً ارزشمند بوده و چطور می تواند کسی ادعا کند که این فیلم ضد ارزش است.

قاسمی خاطرنشان ساخت: نظر حضرت آقا بر این بود که فیلم خانم آبیار از نگاه یک مادر به موضوع جنگ پرداخته است و باید فعالان سینمایی از نگاه های دیگر مانند مسجد که محل تجمع جوانان انقلابی بود و یا دبیرستان ها که دانش آموزان با ترغیب معلمان به جبهه های جنگ اعزام می شدند و یا حتی موضوعات محوری مثل تشییع جنازه شهدا هم به دفاع مقدس پرداخت.

تهیه کننده "شیار ۱۴۳ " با اشاره به فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر اینکه در دوران دفاع مقدس همه قدرت های نظامی دنیا در برابر جمهوری اسلامی ایران ایستادند و لیکن باز هم نظام اسلامی پیروز شد گفت: حضرت آقا در این دیدار گله کردند که از ظرفیت دفاع مقدس در طول این سالها خوب استفاده نشده و عده ای با ورود به عرصه سینمای دفاع مقدس مخالفت می کنند در حالی که کشوری مثل آمریکا هنوز بعد از این همه سال از جنگ های خود فیلم تولید می کند.

قاسمی افزود: رهبر انقلاب به ضرورت اسطوره سازی در سینما اشاره و به عوامل سازنده فیلم "شیار ۱۴۳ " توصیه کردند که سینمای دنیا امروزه به دنبال اسطوره است در حالیکه ما در کشورمان ده ها و صدها اسطوره داریم و در این زمینه اگر نگوییم مقصر کیست ولیکن قصور بزرگی اتفاق افتاده است. فیلمسازان ما باید بدانند که اگر پنجاه سال دیگر هم برای جنگ فیلم بسازنند کم است.

وی با اشاره به نقش مادر در این فیلم یادآور شد: حضرت آقا احساس مادر نسبت به فرزند را غیر قابل توصیف دانستند و فرمودند ما در این هشت سال دفاع مقدس با بسیاری از مادران شهدا که روبرو شده ایم تاکنون گله ای نشنیده ایم و بیشتر آنها را حماسی یافتیم.

قاسمی در پایان این گفتگو جمله ای دیگر از رهبر معظم انقلاب را ابراز داشت و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار عوامل فیلمهایی چون "شیار ۱۴۳ " را از رویش های انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند من هم هنگام تماشای این فیلم همچون بسیاری از مردم متاثر شدم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر عوامل این فیلم ارزشی
مهرداد
البته کارگردان این فیلم بانویی مانتویی می باشند که در جشنواره فیلم جهاد که جهت تقدیر از ایشان بود، برادران بسیجی حجاب ایشان را تایید نکردند و به ایشان اجازه ورود ندادند
Iran, Islamic Republic of
منفی دادم به اونایی که بنده خدا رو راه ندادن
مجید
رهبرا جانم فدایت
ما همه فدایی شما هستیم
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
یک نفری که منفی زده
یه خلوتی با خودت و خدای خودت داشته باش ببین چرا .....
Iran, Islamic Republic of
تهیه کننده شیار143 آقای ابوذر پورمحمدی هستند
آقا جون فدايي داري به مولا
Iran, Islamic Republic of
درود بر کسانی که با ساختن این فیلم ارزشی یادی از شهدا کردند.
رهبرا سر و جانم به فدایت
بصیر
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتان دهد.واقعا فیلم عالی و تاثیر گزاری است.منتظر فیلمهای زیبای دیگر از شما هستیم