پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

واکنش صریح ظریف به طرح موضوع عراق در مذاکرات سه جانبه

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 365631
وزیر خارجه کشورمان بررسی موضوع عراق در دور جدید مذاکرات و جلسات سه جانبه با ویلیام برنز دستیار وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را تکذیب کرد.
واکنش صریح ظریف به طرح موضوع عراق در مذاکرات سه جانبه
به گزارش جهان، "محمد جواد ظریف" به العالم گفت: حضور آقای برنز فقط در چارچوب مذاکرات هسته‌ای بود، و بحث‌هایی که ما هم داشتیم فقط در موضوع هسته‌ای بود.

وی تأکید کرد: مجموعه مذاکرات وین منحصر به بحث هسته‌ای است.

"نوید بهروز" خبرنگار اعزامی شبکه العالم، با اشاره به پایان نشست سه جانبه محمد جواد ظریف، کاترین اشتون و ولیام برنز در وین درباره برنامه هسته ای ایران، افزود که با توجه به ادامه اختلافات، ماموریت دشواری پیش روی مذاکره کنندگان ایرانی و گروه ۵+۱ درباره موضوع هسته ای ایران در وین قرار دارد؛ درحالیکه به زمان تعیین شده در توافقنامه ژنو تا ۲۰ ماه ژوئیه نزدیک می شویم.

وزیر خارجه ایران پس از ورود به وین با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نهار کاری شرکت و با وی درباره جدول کاری این دور از مذاکرات و چگونگی چیره شدن بر موانع گفتگو کرد؛ موانعی که همچنان مانع از آغاز مرحله تدوین توافقنامه نهایی شده است. این مرحله پیچیده ترین مرحله به شمار می رود، اما آغاز آن نشانه ای از پیشرفت است.

ظریف در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات را یک بار دیگر مرور کنیم و در آن زمان هم به جلسات فنی و هم جلسات دو جانبه نیاز است، تا ببینم که چه تدبیری جهت رسیدن به مبنایی برای متن مشترک آماده می‌شود.

با رسیدن مذاکرات به مراحل حساس خود که اتخاذ تصمیمات سیاسی را در سطوح بالا ایجاب می کند، ویلیام برنز مرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا در صدر تیم کشورش به مذاکرات ملحق شد، تا نشستی سه جانبه را با ظریف و اشتون برگزار کند.

این نشست همزمان با طرح برخی ادعاها صورت گرفت که تلاش می کرد موضوع عراق را وارد میز مذاکرات کند، و این موضوع را با حضور ویلیام برنز مرتبط کند؛ امری که ظریف آن را تکذیب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امان از طاغوت
Italy
ما به ظریف اعتماد داریم.
Iran, Islamic Republic of
شما به همه اعتماد داريد!!
درپاسخ به روحانی
Iran, Islamic Republic of
..........