پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۴۳

درس دموکراسی نامزدهای اصولگرا به آشوبگران لیبرال

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 365564
نامزدهای اصولگرا با پذیرفتن دعوت رئیس‌جمهور، درس دموکراسی به لیبرال‌هایی دادند که ۵ سال پیش در برابر رأی مردم تمکین نکردند و به جای تبریک، اقدام به آشوب‌ خیابانی کردند.
درس دموکراسی نامزدهای اصولگرا به آشوبگران لیبرال
به گزارش جهان، روز شنبه و در حالی که علی‌اکبر ولایتی در سفر خارجی بود، ۶ نامزد انتخابات ۹۲ (قالیباف، جلیلی، حداد عادل، رضایی، غرضی و عارف) دعوت رئیس‌جمهور را پذیرفته و در جلسه همدلی شرکت کردند و سپس نمازجماعت را به همراه روحانی برگزار کردند.

درباره این اتفاق، وبسایت «فردا» ضمن تحلیلی نوشت: در سالروز برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری نامزدهای انتخاباتی میهمان رئیس‌جمهور بودند؛ ضیافتی که بوی وفاق سیاسی و بلوغ دموکراسی در کشور را می‌داد. موضوعی که فقدان آن در سال۸۸ سبب ایجاد اغتشاش در کشور شد که طی آن در حدود هشت ماه کشور درگیر شعله‌افروزی‌های عوامل افراطی لیبرال‌ها بود. اگر به دیروز و امروز نگاهی بیندازیم این تفاوت از زمین تا آسمان است. آن روز نامزدهای رقیب بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نه تنها به فرد پیروز انتخابات تبریک نگفتند بلکه انتخابات را مردود شمرده و مسئله تقلب در انتخابات را مطرح کردند. موضوعی که دستاویزی برای دخالت‌های بیگانگان در کشورمان شد.

فردا می‌نویسد: نامزدهای لیبرال در این جریان نتوانستند شکست‌شان از رقیب را تحمل کنند و این عدم تحمل و بلوغ سیاسی سبب شد تا آتش‌افراط و کینه‌ورزی شعله‌ور شود و برنامه‌ریزی برای ایجاد اغتشاش و اردوکشی‌های خیابانی صورت گیرد. در واقع رقبای شکست‌خورده، شکست‌شان در انتخابات را نه تنها قبول نکردند بلکه سعی کردند دموکراسی را از صندوق‌های رای به خیابان‌ها بکشانند و با تاکتیک «فشار از پایین چانه‌زنی از بالا» اهداف‌شان را پیش ببرند و همین امر سبب شد تا کشور دچار ناامنی شود. به این جهت اینکه عدم بلوغ سیاسی نامزدهای لیبرال در جریان سال ۸۸ سبب ایجاد اغتشاش و بی‌نظمی در کشور شد سخنی به گزافه نیست.

در ادامه این تحلیل آمده است: جالب اینجاست که رقبای حسن روحانی بیشتر از جریان اصولگرا هستند و کمتر داعیه مباحث آزادی و دموکراسی و... که لیبرال‌ها خود را در این عرصه مدعی می‌دانند، دارند اما درک و شعور بالای‌شان از دموکراسی و رعایت قواعد بازی را به نمایش می‌گذارند.

در همین زمینه محمدکاظم انبارلویی سردبیر روزنامه رسالت در تحلیلی خاطر نشان کرد: برخی روزنامه‌های دوم‌خردادی عکس مصاحبه رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی را به همراه عکس یادگاری آقای روحانی با رقبای خود که در صفحه اول خود به چاپ رساندند و با تیتر درشت از قول رئیس دولت نوشتند «رای مردم در ۲۴ خرداد نه بزرگ به تندروها بود». برخی هم نوشتند پیام انتخابات ۲۴ خرداد نه به افراطیون داخل و خارج بود. راستی کدام یک از نامزدهای هشت‌گانه انتخابات سال ۹۲ تندرو و افراطی بودند؟ کدام یک تندروی و افراطی‌گری را نمایندگی می‌کردند؟ اگر از آقای روحانی سوال شود، قاعدتا خواهد گفت هیچ یک! چرا که او حاضر نیست عکس خود را در یک قاب با تندروها و افراطیون داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: اگر در میان نامزدها و رقبای آقای روحانی، افراطی و تندرو وجود ندارد، او با چه کسی از افراطیون و تندروها در انتخابات سال ۹۲ رقابت کرده که پیروز میدان بوده است؟ به نظر می‌رسد به لحاظ اخلاقی این درست نباشد که یک پهلوان با حریفی که در وسط تشک کشتی نبوده و دست و پنجه با او نرم نکرده، خود را پیروز میدان بداند و یک تنه دستش را خودش به علامت پیروزی بالا ببرد. اگر هم گفته شود یکی از رقبا یا همه رقبای آقای روحانی تندرو بودند، اساسا نشست همدلی و وحدت سالبه به انتفاعی موضوع خواهد بود. آیا آقای روحانی با این نشست و نماز جماعتی که به امامت ایشان برگزار شد، می‌خواست این پیام را برساند که آنها هم سر به راه شده‌اند و از تندروی و افراط دوری کرده‌اند و به راه اعتدال آمده‌اند! اگر چنین باشد این مشمئزکننده‌ترین نوع تبلیغات و غیراخلاقی‌ترین برخورد است.

انبارلویی این را هم گفته که اگر کسی به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرد و به نقد دولت پرداخت، نباید برچسب تندرو، افراطی، بی‌سواد، زندگی‌کننده در عصر حجر، بیکار، متوهم و... و بالاخره اپوزیسیون دولت بر آن زد. تفوه به این مفهوم آن هم در شرایطی که حتی رقبای آقای روحانی با او عکس یادگاری به علامت همدلی، همکاری و وحدت می‌گیرند، چه معنایی دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان اغلو
Iran, Islamic Republic of
راستی سه نفر از این آقایان گفته بودند اگر ائتلاف سه نفره ما به وحدت نرسید در دین ما شک کنید!
ما بنا به توصیه خودشان الان در دین هر سه نفر شک داریم و نمی توانیم به آنها اعتماد کنیم
یکی از اون 3 نفر اصلا قابل اطمینان نبود. از قبل انتخابات هم خودش را به اصلاح طلبان از جمله خانم معصوم الف چسبونده بود و خبر دیدارش با خاتمی هم پخش شد و..
البته به ما ربطی نداره. ولی لااقل دفعه دیگه خودش را کاندیدای اصولگرایان معرفی نکنه و باعث شکستن آرای اصولگرایان نشه.
مزدش را هم گرفت!!!!!
آره اونم چه مزدی. به پاس همون خدمتش وزیر ارشاد اصلاحاتی دولت 11 کلی ازش تعریف تمجید کرد!
علیرضا
البته آقای حدادعادل کشیدن کنار
رضا
Iran, Islamic Republic of
بابا حداد که انصراف داد!
گفتن اگه هاشمی بیاد ائتلاف میکنیم
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
حاج حسن استاد حرف زدنه،وقتی میشینی روش فکر میکنی متاسفانه میبینی بیشترش افکارو اوهامو تهمتو توهینه،نمیدونم چرا این 4تا رییس جمهور اخر،همش باید مردمو یه جوری حرص بدن؟
جمال
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جنا ب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری برای اداره و توسعه کشورمشکلات زیادی پیش رو دارند که باید با دقت و همت و فکرت و با کمک دلسوزان و اندیشمندان به آنها بپردازند.
لطفا همه کسانیکه دلسوزی دارند فکر وحلم داشته باشند ، آب راگل نکنند تا ایشان با فراغ بال به کارشان بپردازند
والله المستعان
Iran, Islamic Republic of
اصول گراهاکه میگن احمدی نژاد اصول گرا نبود وحزب باد بود
Iran, Islamic Republic of
" دعوت رئیس‌جمهور را پذیرفته"
Iran, Islamic Republic of
چرانمی گویید درس دموکراسی و فروتنی رییس جمهورمنتخب ملت . این آقای روحانی بود که ازرقیبان انتخاباتی خود دعوت کرد نه رقیبان او . حتمایادتان نرفته است که نحوه رفتاروسلوک احمدی نژاد بارقبای انتخاباتیش چگونه بود ؟؟
ببخشید نکنه یادت رفته رقبای احمدی نژاد قبل و بعد از اعلام نتایج انتخابات بر طبل تقلب کوبیدن و شروع به فحاشی و هتاکی کردن. بعضی ها هم از ترس یا حسادت حاضر نشدن تو مراسم تنفیذ نژاد شرکت کنن! شما توقع داشتی احمدی نژاد چه کنه!
در قضاوت هاتون فقط خدا را نظر بگیرید. این دنیا ماندنی نیست..
ما
اینکه بگوییم مردم به افراط رای ندادند فروتنیست؟اینکه همه منتقدان راتندرو، افراطی، بی‌سواد، زندگی‌کننده در عصر حجر، بیکار، متوهم و... نامید تواضعست؟
مگر تعریف این مفاهیم نیز مشمول ماکیاولیسم اقایان باشد!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا، این آقای روحانی بود که به تندروهاوکاسبان تحریم ، درس دموکراسی و احترام گذاشتن به رقیب رایاد دادند . جهان نیوزمثل هیمشه حرفهای برعکس و وارونه می زنی .
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد یادبگیرد که باید به رقیب انتخاباتی احترام گذاشت نه اینکه عکس ناموس رقیب انتخاباتی رادرتلویزیون به مردم نشان داد و به اوتوهین کرد .
اين گروه خشن
Iran, Islamic Republic of
رو رو برم هي . هيچ فكر كرديد كه اگه اين گروه راي نمي اوردن چي مي شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من
دوست من به اینا باید گفت:
یارو به یک آدم قالتاق و کلاهبردار می‌گفت؛ به اندازه اقیانوس ازت متنفر نیستم، چون آبش به تدریج بخار میشه و کم میشه، به اندازه رویی که داری ازت بدم میاد، چون روز‌به‌روز زیادتر میشه و اصلا کم نمیشه!
همسر موسوی یکی از نمادهای تبلیغاتی شوهرش بود و عکس تمام رنگییش! تو تراکت های تبلیغاتی کف خیابون ها ریخته بود!
حالا چرا شما از نمایش یه عکس 3در 4 سیاه سفید غیرتی شدین؟
United States
احسنت
United States
با سلام

کار دنیا برعکس شده!!!

اولا اونها رقیب نبودند و نامرد بودند.

ثانیا اونها باید به پیروز انتخابات تبریک ميگفتند.

ثالثا اون بنده خدا خودش ناموسش رو با خودش این طرف و آن طرف برد و به معرض دید عموم گذاشت.

رابعا احمدی نژاد مدرک رو نشان داد نه عکس ناموس کسی رو. خب روی مدرک، عکس هم هست که البته چیزی ازش معلوم نبود.

خامسا احمدی نژاد با نشان دادن مدرک، به زن موسوی توهین نکرد بلکه راجع به یک کار غیر قانونی از موسوی که ادعای قانون میکرد و دولت رو متهم به قانونگریزی میکرد سوال کرد و البته جوابی نگرفت.
.
.
.
OK ؟
Iran, Islamic Republic of
مزخرف بافی شماها تمامی نداره؟
زیتون سرخ
اینم آخر همه دفاعاتونه
کلن شماها منطق ندارید
شاعر
منظورتان همون خانمی بود که غیر قانونی در دو رشته همزمان در مقطع ارشد درس میخواند و بابت این مدارک تحصیلی وپست حاصل از ان حقوق میگرفت؟!
دقیقا. منظورشون از ناموس مردم همون ناموسی است که نماد تبلیغاتی شوهره بود و حقوق غیرقانونی معادل مدرک غیرقانونیش میگرفت و دیگران را متهم به بی قانونی میکرد.
آخر هم با بی قانونی تمام، انتخابات نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برد و مملکت را به آشوب کشید و هزینه های زیادی به کشور تحمیل کر و چهره ایران را در جهان مخدوش نمود. طوریکه کلی از انرژی دولت صرف ترمیم هزینه های فتنه 88 شد.
شدت یافتن بسیای از تحریم ها از جمله تحریم های دارویی که فشارش بر مردم وارد شد نتیجه دنیا طلبی این آقا و خانم مدعی دلسوزی برای مردم بود.
اقا حرص نخور عکس این ناموس ایشون را هم کسی به وضوح ندیده!!(خنده)
اماخانم موسوی رئیس دانشگاه بوده با مدرک جعلی و قلابی!!!!!!!!!!!!!
فرزند انقلاب
این تحلیل لاپوشانی جریان فتنه و فتنه گران است. نه اینجوری نیست که آنها بلوغ سیاسی نداشتند آنها از مدتها قبل با همکاری انگلیس خود را برای انقلاب مخملی آماده کرده بودند و دقیقا طبق نقشه حرکت کردند ولی از آنجا این مملکت زیر سایه امن ولایت است نتوانستند به اهداف شومشان برسند
Iran, Islamic Republic of
اين درس روحانيه به اونا كه يه سال بعد دعوتشون مي كنه و دو روز بعد انتخاب بهشون نمي گه خس و خاشاك و قبل انتخابات بهشون نمي گه وابسته به صهيونيسم.
اتفاقا درسی برای موسوی بود که بعد از شکست به رقباش نگه متقلب! والحق که خس و خاشاک برازنده اون معدود آشوبگرانی بود که با یه باد به هوا بلند شدن و جلوی جشن پیروزی مردم را گرفتن..
بنده به جناب روحانی رای دادم. این کارشون را هم تحسین میکنم.
خدمت اون جماعت مخالف احمدی نژاد (از مسئولین بگیر تا فلان مجری و بازیگر و ورزشکار چپ و راست ) هم عرض میکنم شما از سال 88 تا کنون به ما و انتخاب و شعورمون خیلی توهین کردین. مطمئن باشید این توهین هاتون فراموش نمیشه.
ما دیدیدم بر سر امثال علیرضا افتخاری چه آوردید! پس سکوت ما دلیل بر نبودنمون نیست عکس العمل قانونی و عقلایی ما را در پای صندوق رای انتخابات های ریاست جمهوری خواهید دید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آدمی که رقبایش را خس و خاشاک ننامید و به آنها احترام گذاشت.
این است درس دموکراسی.
شما به بیماری "خود خس و خوشاک پنداری" مبتلا هستی!!

احمدی نژاد به کسانی که سط اشغال آتش زدند و اشوب کردند گت خس و خاشاک. اگر واقعا خس و خاشاک هستی که ادرس بده همین الان زنگ بزنم 110 بیان دم در خونتون و بخشی از بیت المال که آتش زدی رو ازت بگیرن!!!!
یعقوب
احسنت به این رئیس جمهور موءدب و اخلاقی که با رقبای انتخابی خود مثل یک رفیق رفتار میکند نه یک دشمن ،
Iran, Islamic Republic of
شما هم به بیماری خود حق پنداری شدید مبتلا هستی.کلا با مخالفانتون زیاد حال نمیکنید و همه بای برن زیر گل!!!!!
خوبه ما با مخالفامون حال نمیکینم شما که با مخالفانتون که هیچ با رقباتون هم حال نمیکیند! ادعای تقلب و فتوی ریختن کف خیابون ها و به آتش کشیدن شهر در روز پیروزی رقیب یادت نره
حداقل دیگه دم از روشنفکری و دموکراسی نزنید که خیلی خنده داره. باتشکر
بدرود
نگفت خس وخاشاک درست ولی گفت :
تندرو، افراطی، بی‌سواد، زندگی‌کننده در عصر حجر، بیکار، متوهم و...
بشمار لال از دنیا نری!
ايراني
Iran, Islamic Republic of
بي شناسنامه رو يادت رفت حالا تمام اين حرفارو موقعي زده كه تمام رقباش بهش تبريك گفتن . كسي تو خيابون شورش نكرده . سطل اشغال اتيش نزده به بيت المال خسارت وارد نكرده و همه چي ارومه . و بگذريم از چيزايي كه اطرافيان روحاني گفتن ( بي پدر و مادر بودن) ...واي كه اگر يكي از اين حرفا رو دكتر احمدي نژاد ميزد اين جماعت كولي چه ها كه نمي كردن
رضا
Iran, Islamic Republic of
کولی رو واقعا خوب اومدی حقا که برازندشونه دمت گرم.
لبو فروش، پدر مادر نامعلوم و از جایی خاص پول بگیر را هم اضافه کنید
به نظرم شما لیبرالیسم را درست نفهمیده اید! مثل بسیاری دیگر از مفاهیم علوم اجتماعی.
Iran, Islamic Republic of
همه تقصیرهای وقایع 88 را گردن اصلاح طلبها بیندازید مشکلی حل نمیشود.آیا رفتار رییس جمهور قبل درمناظرات و دامن زدن به کینه ها و خس و خاشاک خواندن مخالفانی که تعدادشان کم هم نبود جرم کمی است؟
تا طرفین اشتباهات خودرا نپذیرند زخم اتفاقات 88 بهبود نمی یابد.
جنبه باخت نداشتین دیگه بهونه نیارین. یه بار دیگه برو مناظرات سال 88 را نگاه کن . همه کاندید ها علیه احمدی نژاد متحدن و کلی بهش انتقاد میکنن. احمدی نژاد هم با خونسردی جواب تک تکشون را میده.
حالا چرا ادعاهای اونا مجاز بوده اما پاسخگویی احمدی نژاد بی اخلاقی محسوب میشه؟
آدمیزاد
Colombia
شاید بعضیها فکر کنند محسن رضایی هم (که در عکس مقاله تان هست) اصولگرا باشد اما ایشان در از همه لیبرالتر و طرفدار آمریکاست.