کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزودي‌حکم‌معافيتهای‌جعلي‌بازیکنان‌صادرمی‌شود

26 خرداد 1393 ساعت 11:30

رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح ضمن توضيح درباره کارت پايان خدمت بازيکني که به بهانه مشکلات نخاعي صادر شده، گفت: به زودي حکم و راي بازيکناني که کارت معافيت آنها جعلي و يا مورد دار است، اعلام مي‌شود.


به گزارش جهان، مهرعلي باران چشمه در گفتگو با مهر، درباره وضعيت کارت‌هاي جعلي پايان خدمت و کارت‌هاي مورد دار تعدادي از بازيکنان فوتبال با بيان مطلب فوق اظهار کرد: ما درخواست کرديم تا مدارک اين افراد به تهران بيايد. پرونده هر فرد بايد از شهرستاني که در آن تشکيل شده است، به تهران آورده شود و سپس دوباره به همان شهرستان برگردد تا بررسي‌ها انجام شود. اين پروسه مستلزم زمان است و کمي طول مي‌کشد.

وي درباره مراجعه علي دايي سرمربي پرسپوليس به مجلس براي پيگيري وضعيت بازيکني که به بهانه قطع نخاع، کارت معافيت گرفته و بعد از آن به فوتبالش ادامه داده، افزود: بحث قطع نخاع نبوده است. در اين مورد بيشتر بحث ناراحتي اندام‌هاي تحتاني مطرح بوده که کارت معافيت بر اساس آن صادر شده است.

رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح ادامه داد: قاعدتا فردي که چنين ناراحتي شديدي داشته و از خدمت معاف شده است، ديگر نبايد توان بازي کردن داشته باشد. در اين شرايط يا کارت معافي اين بازيکن باطل است يا خود بازيکن!

وي همچنين از اعلام راي بازيکناني که کارت پايان خدمت آنها مشکل دارد در روزهاي آينده خبر داد و گفت: نمي‌توانم بگويم دقيقا چه زماني وضعيت آنها مشخص مي‌شود ولي احتمالا به زودي راي اين بازيکنان از طرف سردار کمالي اعلام خواهد شد.

باران چشمه در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره قانون جديد ستاد کل نيروهاي مسلح مبني بر برابري حقوق بازيکن - سرباز در تيم‌هاي نظامي با حقوق سربازان، يادآور شد: در اين قانون تصريح شده که يک سرباز - قهرمان نبايد از حقوق و مزاياي سرباز غير قهرمان برخودار باشد. ما به باشگاه‌ها هم اعلام کرديم، از پرداخت پول بابت قرارداد به بازيکنان سرباز خودداري کنند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: البته پرداخت پاداش به ورزشکاران سرباز موردي ندارد ولي پرداخت حقوق بالاتر از مبلغ سربازان عادي خلاف قانون بوده و روي اين موضوع سخت گيري خواهيم کرد.

رئيس سازمان تربيت بدني نيروهاي مسلح در پايان درباره اينکه براي ليگ چهاردهم چند سرباز - بازيکن در تيم‎هاي نظامي بازي خواهند کرد، گفت: ما سفت و سخت دنبال اين هستيم تا اسامي بازيکنان مشمول را استخراج کنيم. حتي از فدراسيون فوتبال هم خواستيم تا فهرست کامل بازيکناني که مشمول هستند را در اختيار ما قرار بدهد.


کد مطلب: 365416

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/365416/بزودي-حکم-معافيتهای-جعلي-بازیکنان-صادرمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com