سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

سفارت‌ آمریکا در بغداد نیمه‌ تعطیل شد

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 365394
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)از افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه این کشور در بغداد و خروج تعدادی از دیپلمات های ایالات متحده از پایتخت عراق خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت: "جان کربی" سخنگوی پنتاگون، با اعلام این مطلب گفت : از نیروهای امنیتی مستقر در سفارت آمریکا در بغداد خواسته ایم تا با توجه به تحولات این کشور تدابیر امنیتی را افزایش بدهند. علاوه بر این موضوع تعدادی از دیپلمات های ما نیز این محل را ترک کرده اند.
 
بر اساس گفته های کربی، در حال حاضر تعداد افرادی که در سفارت آمریکا در بغداد حضور دارند نزدیک به یکصد نفر هستند که اغلب آنها را تفنگداران دریایی و سربابان آمریکایی تشکیل می دهند.
 
وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای خبر خروج دیپلمات های این کشور از سفارت و انتقال آنها را به مکانی امن تائید کرده است.
 
در این بیانیه آمده است : تعداد دیگری از نیروهای امنیتی به افراد حاضر در سفارت آمریکا اضافه خواهند شد.
 
بر اساس گزارش ها موجود، دیپلمات های آمریکایی خارج شده از بغداد در کنسولگری های این کشور در اربیل و بصره مستقر می شوند.
 
نیمه تعطیل شدن سفارت آمریکا در بغداد در حالی است که ناو هواپیمابر هسته ای یواس‎اس جرج بوش، از روز گذشته حرکت خود به سمت خلیج فارس را آغاز کرده تا در صورت نیاز، جنگنده های مستقر در این ناو مواضع داعش در عراق را بمباران کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سفارت امريكا در عراق مركز جاسوسي و توطئه عليه مردم عراق و ساير مسلمانان منطقه است و بايد با خاك يكسان شود . ورود 300 مشاور به عراق براي كمك به داعش است نه كمك به دولت عراق و حركت ناو امريكايي به سوي خليج فارس براي تقويت داعش هست تا مواضع ارتش عراق را كه در حال سركوب دعش هستند هدف قرار دهد . دولت عراق فريب نخورد . نظاميان امريكايي را نپذيرد و بلافاصله اخراج كند .
اين 300 مشاور نظامي آمده اند عراق تا نيروهاي بعثي و داعشي ها را باهم هماهنگ تر كنند . مردم عراق هشيار باشند امريكاييها از داعش خطرناكترند .