پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در مراتع

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 365365
رییس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری ماه‌نشان، از هوشیاری ماموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی این شهرستان در مقابله با چرای غیرمجاز ۷۰۰ رأس دام خبر داد.
به گزارش جهان، علی داداشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، گفت: ماموران یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماه‌نشان روزانه در مراتع این شهرستان به جهت جلوگیری از تصرف غیرقانونی توسط سودجویان و تخریب آن‌ها به گشت‌زنی می‌پردازند و این در حالی است که این ماموران با دو بخش مرکزی و انگوران فعالیت و همکاری می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا این ماموران در دو روز گذشته با مشاهده چرای غیرقانونی ۷۰۰ رأس دام از دامداران فاقد پروانه چرا، از اداره‌کل استان در جهت شناسایی و رجعت این افراد به روستاهای محل سکونت خود اقدام کردند.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به این‌که هر روستای شهرستان، بابت چرای دام‌های آن محل ییلاق مخصوص به خود را دارد، سالانه بیش از ۳۰ هزار راس دام پس از سرشماری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به چراگاه برده می‌شوند و این در حالی است که تا به امروز بیش ۱۵ هزار واحد دامی توسط صاحبان پروانه چرا وارد ییلاقات شهرستان شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *