پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظربروجردی‌درباره‌عامل‌گسترش‌تروریسم‌

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 365302
رئیس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس گفت: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری، ارسال سلاح و آموزش نظامی آ‌نها عامل اصلی گسترش تروریسم و جنایتهای ضد بشری در منطقه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر که ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) صورت گرفت، با اشاره به پیشینه طولانی روابط دوستانه ایران و الجزایر اظهار داشت: مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور در کنار توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری ایران و الجزایر فضاهای مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه در عرصه‌های گوناگون ایجاد کرده است که باید ‌از آنها برای دو ملت استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از گسترش روابط ایران و الجزایر حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحولات منطقه، به ویژه عراق و سوریه خاطرنشان کرد: حمایت آمریکا از گروه‌های تکفیری، ارسال سلاح و آموزش نظامی آ‌نها عامل اصلی گسترش تروریسم و جنایتهای ضد بشری در منطقه است.

وی تصریح کرد: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان نیازمند همفکری علما و بزرگان جهان اسلام برای داشتن نقطه توقفی بر دخالت‌های آمریکا در منطقه است.

بروجردی در پایان با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵ اضافه کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای بر حفظ دستاوردهای علمی و حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید دارد و زیر بار زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل نخواهد رفت.

فیلالی غوینی رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر ایران نیز در این دیدار با اشاره به آمادگی مجلس و دولت کشور الجزایر جهت گسترش روابط خود با ایران گفت: توسعه روابط اقتصادی، تجاری با جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های پارلمان الجزایر بوده و سفر گروه دوستی این کشور به تهران نیز در همین راستا صورت گرفته است.

غوینی در ادامه با اشاره به ساختار غیر عادلانه سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل بیان داشت: کشورهای مستقل باید با همکاری یکدیگر به منظور حل موثر بحران‌های بین‌المللی به سمت اصلاح ساختار سازمان‌های بین‌المللی و دموکراتیزه کردن آ‌ن پیش روند

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر همچنین در خصوص گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق تمام کشورهاست و الجزایر از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *