جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعزام ناوهواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 365132
به دنبال ناآرامی‌های عراق،‌ وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا ناو هواپیمابر "جورج بوش" به سمت خلیج فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.
به گزارش جهان،ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد، ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می‌شوند.

این ناو دو رآکتور هسته‌ای دارد و می‌تواند حدود ۶۰۰۰ خدمه را حمل کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم فرمانده کل قوا را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به انجام گزینه‌های نظامی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها،‌ شهروندان و منافع در عراق وارد عمل شویم.

این ناور از سمت دریای عرب به سمت خلیج فارس در حرکت است و توسط یک رزم‌ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک‌ همراهی می‌شود.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می‌خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه نظامیان است مقابله کند. با این‌حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه‌ای و سیاسی دارد.

در حالی‌که آمریکا عملیات‌های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق افزایش داده است،‌ وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.

رزم‌ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی‌کوپتر و سایر هواپیماها با موشک‌های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *