جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترکیه پیشنهادات گازی ایران را رد کرد

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 365066
معاون وزیر نفت گفت: طرف ترکیه‌ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه 5 میلیارد مکعب گاز از ایران که به آنها پیشنهاد شده را بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.
به گزارش جهان به نقل ازفارس، معاون وزیر نفت گفت: طرف ترکیه‌ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه ۵ میلیارد مکعب گاز از ایران که به آنها پیشنهاد شده را بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.

به گزارش وزارت نفت حمیدرضا عراقی درباره آخرین وضعیت مذاکره با ترکیه گفت: مذاکره با هیئت ترکیه کماکان ادامه دارد،این هیئت قرار است این هفته به تهران سفر کند.

عراقی با اشاره به اینکه درخواست تخفیف گاز از سوی ترک‌ها منطقی نیست، درباره میزان تخفیف با اشاره به اینکه قرارداد محرمانه است، سکوت کرد و افزود: طرف ترکیه ای نه حاضر است میزان افزایش واردات سالانه ۵ میلیارد مکعب گاز از ایران که به آنها پیشنهاد شده را بپذیرد و نه قیمت کنونی گاز را پذیرا است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در هر نوع قراردادی هر کشور به دنبال حفظ منافع خود است، تصریح کرد: ایران به هیچ عنوان از منافع خود کوتاه نمی آید، بارها عنوان شد که اگر ترکیه میزان واردات گاز خود از ایران را افزایش دهد ایران درباره قیمت گاز با آنها مذاکره می کند.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز پیش از این درباره مذاکره با ترکیه گفت: دور اول مذاکره دو کشور به پایان رسیده و قرار است در ادامه موضوع های افزایش صادرات گاز ایران به ترکیه، قیمت گاز صادراتی و شکایت ترکیه از ایران به دیوان بین المللی داوری در قالب این بسته توسط دو کشور پیگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *