جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

خطرناک‌ترین سلاح ایران در مقابل نیجریه

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 365009
سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه، همتای پرتغالی خود در ترکیب تیم ملی ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای تیمش در رویارویی عقاب‌ها با مردان کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ دانست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، استفن کِشی، سرمربی تیم ملی نیجریه در آستانه اولین دیدار تیمش در جام جهانی ۲۰۱۴ که مقابل تیم ملی ایران است گفت‌وگویی با سایت فیفا انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

فیفا:‌اولین بازی نیجریه در جام جهانی برابر تیم ملی ایران است، تیمی که مربی‌اش تجربه فراوانی دارد. نظرت درباره تیم ملی ایران چیست؟
فکر می‌کنم مربی باتجربه ایران خطرناک‌ترین سلاح این تیم در جام جهانی است. کی‌روش مربی بسیار باتجربه‌ای است و فوتبال را به خوبی می‌شناسد. برای بازی برابر ایران ما باید حسابی تمرکز داشته باشیم. ما ایران را دست‌کم نخواهیم گرفت، چون آنها هم ما را دست‌کم نخواهند گرفت. برای بازی برابر ایران باید با هر آنچه که در توان داریم به میدان برویم. تیم ملی ایران سرمربی بسیار خوبی دارد و من اطمینان دارم که این تیم بازیکنان خوبی نیز دارد. ما ایران را زیاد نمی‌شناسیم اما بازی آنها را دوشنبه شب خواهیم دید.


فیفا: آیا از استقبال مردم برزیل در مسیر رسیدن به هتل محل اقامت‌تان رضایت داشتید؟
بله بسیار راضی هستیم، چون انتظارش را نداشتیم. با اینکه در ساعات بامدادی به برزیل رسیدیم گروه زیادی انتظارمان را می‌کشیدند تا خوشامدگویی کنند.

فیفا: از سطح تیمت راضی هستی یا فکر می‌کنی که هنوز می‌تواند پیشرفت کند؟‌

می‌توانیم به مراتب بهتر از این باشیم. تیم ما تیمی جدید و جوان است و هنوز در حال سپری کردن مدارج پیشرفت است. فکر می‌کنم تا دو سال دیگر ما حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

فیفا: فکر می‌کنی نیجریه با هدایت تو چه موفقیت‌هایی می‌تواند کسب کند؟
نمی‌دانم. رؤیای من ساختن تیم قوی برای نیجریه‌ای‌هاست و انگیزه دادن به کسانی که در این کشور می‌خواهند فوتبالیست شوند. می‌خواهم به آنها این پیام را منتقل کنم که می‌توانند برای خود کسی در دنیای فوتبال شوند. رؤیای من این است.

فیفا:فلسفه فوتبال کِشی چیست؟ به عنوان یک هوادار از تیمی که کشی هدایت آن را برعهده دارد، چه انتظاری داری؟
من طرفدار فوتبال هجومی هستم و به فرو رفتن در لاک دفاعی اعتقادی ندارم. باید طوری بازی کنید که مردم ترغیب شوند برای تماشای بازی‌های‌تان به ورزشگاه‌ها بیایند. آنها کلی پول خرج می‌کنند و شما باید برای سرمایه و وقت آنها ارزش قائل باشید. یک فوتبال زیبا و هجومی چیزی است که من می‌خواهم.

فیفا: پله زمانی گفت که در اواخر قرن بیستم تیمی از آفریقا قهرمان جام جهانی می‌شود. فکر می‌کنی فوتبال آفریقا الان توان رقابت با تیم‌های اروپایی و آمریکای جنوبی را داشته باشد؟
بله من اینطور فکر می‌کنم. اگر به وضعیت بازیکنانی که در پنج تیم آفریقایی حاضر در جام جهانی حضور دارند نگاه کنید متوجه می‌شوید که اکثر آنها در اروپا بازی می‌کنند و در آنجا برابر بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی بازی می‌کنند، همان‌هایی که در جام جهانی برابرشان قرار خواهند گرفت.

فیفا: نیجریه تیم باتجربه‌ای است. فکر می‌کنی این عامل چه کمکی به شما در جام جهانی می‌کند؟
چنین تجاربی را نمی‌توان خرید. امیدوارم که وینسنت انیاما، یوبو و اوبی میکل همگی بتوانند از تجارب خود بهره بگیرند. جوانی خوب است اما زمانی که با تجربه ترکیب شود شانس ما را بیشتر می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *