پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هلند با تحقیر اسپانیا، انتقام گرفت

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۵
کد مطلب: 364885
تیم فوتبال هلند در نخستین دیدار خود با نتیجه عجیبی اسپانیا را شکست داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دو تیم فوتبال اسپانیا و هلند از ساعت ۲۳:۳۰ جمعه شب در ورزشگاه آره‌نا فونته نوو به مصاف هم رفتند تا نخستین بازی گروه‌ B را برگزار کنند. این دیدار با نتیجه ۵ بر یک به سود هلند به پایان رسید. ژابی آلونسو(۲۷،‌پنالتی) برای اسپانیا و روبین فن پرسی (۴۴ و ۷۲)، دوریچ (۶۴) و روبن (۵۳ و ۸۰ ) برای هلند گلزنی کردند.

نیمه نخست:

شاگردان ویسنته دل‌بوسکه با لباس‌های سفید خود در شرایطی برابر سرمه‌ای پوشان هلندی که هدایت آنها را فن‌خال به عهده دارد صف‌آرایی کردند که در ۲۵ دقیقه اول بازی اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و دو تیم به ارزیابی یکدیگر می‌پرداختند.

این شرایط حدود ۲۷ دقیقه ادامه داشت تا اینکه آلونسو از روی نقطه پنالتی دروازه کیلسن را باز کرد آنهم در شرایطی که دروازه‌بان هلند به خوبی مسیر توپ را تشخیص داده بود اما در نهایت ضربه آلونسو از زیر دستانش وارد دروازه شد تا این بازیکن پس از ۸ سال دومین گل خود در جام حهانی را به ثمر برساند. این پنالتی با خطای دی‌وری روی دیه‌گو کاستا نصیب شاگردان دل‌بوسکه شد.

پس از این گل رابین فن‌پرسی تلاش زیادی کرد که نتیجه را جبران کند اما هر بار در تله آفساید مدافعان اسپانیا گرفتار شد.

اسپانیایی‌ها در دقایق پایانی بازی دوباره روی دروازه هلند یورش بردند اما ضربه نهایی سیلوا به کرنر رفت و شاگردان دل‌بوسکه تلاش کردند که از روی کرنر به گل دوم برسند اما ناکام ماندند.

در برگشت بازیکنان هلند اسپانیا را غافلگیر کردند و یک پاس بلند در محوطه جریمه باعث شد فن‌پرسی با یک ضربه سر در دقیقه ۴۴ دروازه کاسیاس را باز کند تا دو تیم با تساوی یک بر یک برابر به رختکن بروند.

نیمه دوم:

هر دو تیم در نیمه دوم باز هم به بازی نسبتا آرامی را به نمایش گذاشتند اما هلندی‌ها به این روند خاتمه دادند تا انتقام شکست فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را از اسپانیا بگیرند.

روبن اولین گل خود و دومین گل تیمش را در دقیقه ۵۳ وارد دروازه کاسیاس کرد. دی‌وریج در دقیقه ۶۴ روی پاس اسنایدر توانست سومین گل هلند را به ثمر برساند.

فن‌پرسی که در این بازی موتور گلزنی‌اش روشن شده بود در دقیقه ۷۲ یکبار دیگر دروازه کاپیتان اسپانیا را گشود.

گل پنجم هلند را روبن به شکل عجیبی وارد دروازه کرد. او که چند مدافع و کاسیاس را درون محوطه جریمه دنبال خود می‌کشاند با چند بار چرخیدن در محوطه اسپانیا توانست گل بزند.

هلندی‌ها در ادامه هم از پا ننشستند و دو سه موقعیت خطرناک دیگر به دست آوردند که به لطف واکنش‌های کاسیاس وارد دوازه نشد.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر یک به سود هلند به پایان رسید تا یکی از شگفتی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رقم بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *