پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

معاون اول رئیس‌جمهور عازم بولیوی شد

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 364809
اسحاق جهانگیری به دعوت دولت بولیوی صبح امروز جمعه برای شرکت و سخنرانی در اجلاس گروه 77 عازم شهر سانتاکروز بولیوی شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری به دعوت دولت بولیوی صبح روز جمعه23 خرداد برای شرکت و سخنرانی در شرکت در اجلاس گروه 77 که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه 77 برگزار می شود، عازم شهر سانتاکروز بولیوی شد.
 
بنابراین گزارش معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر با اوو مورالس رییس جمهور بولیوی ملاقات و در خصوص مهمترین موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کند.
 
گفتنی است دیدار و گفت‌وگو با رییس مجمع عمومی سازمان ملل و انجام ملاقات‌های دوجانبه با برخی مقامات کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، از دیگر برنامه‌های معاون اول رییس جمهور کشورمان در این سفر خواهد بود.
 
جهانگیری همچنین در این سفر مصاحبه‌ای با شبکه تله سور کشور ونزوئلا خواهد داشت و در همایش گروه‌های اجتماعی شهر سانتاکروز نیز حضور خواهد یافت.
 
سفر معاون اول رییس جمهور کشورمان به بولیوی، نخستین سفر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.
 
لازم به ذکر است گروه 77 در ژوئن سال 1964 با امضای بیانیه مشترک هفتاد و هفت کشور در حال توسعه، در خاتمه اولین نشست کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد ( آنکتاد) در ژنو تاسیس شد و گروه 77 بزرگترین سازمان بین دولتی کشورهای درحال توسعه در سازمان ملل است و هم اکنون 132 کشور در گروه 77 عضویت دارند اما هنوز با همان نام اولیه شناخته می‌شود.
 
دوره ریاست در گروه 77 یک‌ساله است و جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس این گروه برای اولین بار در ششم بهمن 1389 ریاست آن را در وین احراز کرد. مورالس رئیس‌جمهور بولیوی ریاست این گروه‌ را از دی‌ماه سال گذشته عهده‌دار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *