جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴

بهشت همجنس‌گرایان!

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 364364
قوانین آمریکا به سمتی پیش رفته که کم کم حقوق همجنس گرایی در بسیاری مناطق این کشور به رسمیت شناخته شده و به همین جهت آمریکا به مقصد اصلی بسیاری از همجسنگرایان بدل شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدت‌ها است که کمتر هفته‌ای سپری می‌شود که اخبار مربوط به جنجال‌ها بر سر به رسمیت شناختن و یا نشناختن حقوق همجنس‌گرایان در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آمریکا منتشر نشود.

شبکه «سی بی اس» کانادا در مقاله‌ای که در وبسایت خود منتشر کرده از وضعیتی سخن به میان می‌آورد که این روزها آمریکا را به یک مأمن و پناهگاه خوب یا به بیان بهتر به «بهشتی» برای همجنس‌گرایان بدل ساخته است.

بنا بر این گزارش، از یک سال پیش که دیوان عالی آمریکا حکمی را صادر کرد که متعاقب آن زوج‌های همجنس‌گرای دو ملیتی توانستند درخواست اقامت دائم زوج غیرآمریکایی خود را مطرح کنند، موج درخواست‌ها است که از سوی این زوج‌ها تسلیم دولت آمریکا می‌شود که در این میان بسیاری نیز موفق شده‌اند در یک سال گذشته اجازه اقامت دائم خود و زوجشان را در آمریکا بدست آورند.

این گزارش ادامه داد: در طی یک سال گذشته از زمانی که دیوان عالی آمریکا حکمی را صادر کرد که دولت فدرال را موظف می‌ساخت ازدواج زوج های همجنس‌گرا را به رسمیت بشناسد، محدودیت‌های ایالت‌ها در خصوص انجام چنین ازدواج‌های غیرمعمولی در هر ایالتی که چنین زوج‌هایی زندگی می‌کردند، کم کم به چالش کشیده شده است.

بر اساس این گزارش، تقریبا بلافاصله پس از صدور حکم دیوان عالی آمریکا، وزارت امنیت داخلی این کشور اعلام کرد که زوج‌های همجنس‌گرای دوملیتی در آمریکا می توانند برای اقامت دائم زوج غیرآمریکایی خود اقدام کنند درست همانطور که زوج های عادی پیش از این می توانستند این کار را انجام دهند.

به نوشته سی‌بی‌اس، تصویب چنین قوانینی موجب شده تا سیل همجنس گرایان به سمت آمریکا روانه شود و صدها به اصطلاح زوج همجنس گرا درخواست اقامت در آمریکا را داشته باشند.

گزارش شبکه سی‌بی‌اس کانادا همچنین به تغییرات فرهنگی صورت گرفته در سطح جامعه آمریکا به واسطه رواج همجنس گرایی در این کشور نیز پرداخت و نوشت: «تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حقوق همجنس گرایان در این کشور و نتایجی که این تصمیم به دنبال داشته بخشی از یک تغییر بافت فرهنگی گسترده‌تر در جامعه آمریکا است.»

این گزارش در ادامه همچنین به یک نمونه از برنامه‌های تلویزیون آمریکا با عنوان «ویل و گریس و خانواده مدرن» اشاره کرده که خود به ترویج همجنس گرایی در جامعه آمریکا و پذیرش این مسئله در میان مردم این کشور کمک کرده است.

در پایان این گزارش آمده است: «از دیگر اقدامات نهادهای آمریکایی برای ترویج همجنس گرایی و تبدیل کردن این مسئله به یک عرف پذیرفته شده در سطح جامعه آمریکا می‌توان به انتشار تمبری توسط شرکت پست آمریکا اشاره کرد که یک فعال حقوق همجنس‌گرایان را به تصویر کشیده است.»

تنها در چند هفته گذشته دو ایالت «اورگان» و «پنسیلوانیا» ازدواج همجنس گرایان را به رسمیت شناخته‌اند.

ازدواج همجنس گرایان در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی، در برخی تنها به رسمیت شناخته شده و در بعضی دیگر همچنان ممنوع است. نخستین ایالتی که ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرد ایالت ماساچوست بود که در سال ۲۰۰۴ این تصمیم را گرفت. در حال حاضر ازدواج همجنس‌گرایان در ۲۰ ایالت به رسمیت شناخته می‌شود که این ایالات عبارتند از: «کنتیکت»، «دلاور»، «ایلینوی»، «نیوجرسی»، «نیومکزیکو»، «اورگان»، «پنسیلوانیا»، «هاوایی»، «نیوهمپشایر»، «آیووا»، «ماساچوست»، «نیویورک»، «ورمونت»، «رودآیلند»، «مریلند»، «مینه‌سوتا»، «کالیفرنیا»، «مین» به علاوه «واشنگتن دی. سی.» و بعضی مناطق دیگر.

چند روز پیش هم یک دادگاه فدرال در ایالت ویسکانسین نیز ممنوعیت ازدواج همجنس‌گرایان در این ایالت را غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *