جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

"گانگستر‌های مخوف ایران" دستگیر شدند

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 364361
پلیس آگاهی اصفهان توانست با دستگیری اعضای باند مخوف گانگستر در ایران به سرقت‌های سریالی و مسلحانه بر علیه مسافران استان‌های مختلف کشور از حکله تهران بزرگ پایان دهد.
به گزارش جهان، سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت مسلحانه سریالی و با فاصله یک ساعته در محور کاشان – قم اقدامات تخصصی کارآگاهان در پلیس آگاهی استان اصفهان آغاز و با توجه به نوع سرقت‌ها که بسیار با خشونت صورت گرفته بود، ‌پیگیری با هماهنگی مقامات قضایی آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در این سرقت‌ها،‌ سارقان به مسافرانی که در حاشیه اتوبان در حال استراحت بودند حمله و با ایجاد رعب و وحشت ، اذیت و آزار،‌ ضرب و شتم و شلیک تیر توسط سلاح که منجر به مجروحیت دو نفر از اعضای خانواده‌ها شده بود، اقدام به سرقت وجوه نقد و طلاجات افراد نموده و از محل متواری شده بودند.

این مقام مسئول انتظامی عنوان داشت: نهایتا بعد از دو ماه کار منسجم،‌ اعضای این باند شناسایی و در سه عملیات هم زمان در تهران بزرگ و شرق تهران دستگیر شدند.

به گفته خسروی اعضای این باند در شهرستان‌های استان‌های تهران ،‌کرمانشاه، سمنان، قم،‌ اصفهان و تهران بزرگ سرقت‌های بی‌رحمانه سریالی را مرتکب شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه این افراد دارای سابقه بوده و یکی از این افراد در حال مرخصی از زندان اقدام به سرقت می‌کرده،‌ ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۶ قبضه سلاح کمری و شکاری به همراه مهمات مربوطه شامل ۶۹ عدد فشنگ کلت کمری و ۱۰۰ عدد فشنگ سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: متهمان به ۳۰ فقره سرقت مسلحانه در شهر‌های مذکور اغراق کردند که در ۱۳ فقره از این سرقت‌ها با سلاح به طرف قربانیان خودشان شلیک کرده بودند که منجر به مجرحیت ۳ تن از مالباختگان شده بود و این باند به گانگستر ها معروف بودند و ‌نهایت خشونت را در سرقت‌ها از خود نشان می ‌دادند.

سرهنگ ستار خسروی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای این باند علاوه بر سرقت‌های مسلحانه در خرید و فروش سلاح و مهمات فعالیت گسترده‌ای داشتند و در حال برنامه ریزی برای سرقت یک طلافروشی در تهران بودند که دستگیر شدند.

گفتنی است،‌ تحقیقات از متهمان کماکان توسط پلیس آگاهی اصفهان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *