پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

تعیین‌قیمت‌برای گوشت‌مرغ در‌ماه‌رمضان

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 364218
رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت گوشت مرغ برای ماه رمضان از یک ماه پیش در کمیته قیمت‌گذاری وزارتخانه‌های تجارت، کشاورزی و تشکل‌ها تعیین و تاکید شده افزایش نخواهد داشت و همچون نرخ فعلی کیلویی ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.
به گزارش جهان، محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تنظیم بازار مواد پروتئینی قبلا در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در ماه‌های گذشته به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است، اظهار کرد: تعیین قیمت و همچنین توجه به عرضه و تقاضا توسط کمیته متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر قیمت گوشت مرغ به ضرر تولید‌کنندگان تمام می‌شود، اظهار کرد: از شهریور پارسال که قیمت ارز و خوراک مرغ افزایش پیدا کرد باید قیمت گوشت مرغ نیز افزایش پیدا می‌کرد.

یوسفی ادامه داد: به دلیل وجود عرضه و تقاضای بالا، قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا نمی‌کند که این امر موجب تحمیل ضرر و زیان بسیاری برای تولید‌گان است به همین دلیل انتظار می‌رود قیمت گوشت مرغ نیز همانند سایر مواد غذایی افزایش پیدا کند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان این‌که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ است، گفت: البته اگر مبلغ به صورت نقدی پرداخت شود قیمت آن در هر کیلوگرم ۲۰۰ تومان ارزان‌تر خواهد بود.

یوسفی قیمت مرغ آماده طبخ را کیلویی ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان عنوان و اظهار کرد: قیمت تعیین شده به ضرر تولید‌کنندگان است لذا باید میزان این قیمت افزایش پیدا کند. وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای گوشت مرغ از دو سال قبل برای امروز صورت گرفته است، اظهار کرد: برای ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر تولید جاری گوشت مرغ در هر ماه که حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن است، میزان ذخیره‌ای از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در نظر گرفته شده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان این‌که شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره مطمئنی را که حدود ۱۰۰ هزار تن است برای ماه رمضان در نظر گرفته است، گفت: با توجه به این‌که در ماه مبارک رمضان تقاضا افزایش می‌یابد، می‌توان گفت برای تامین تقاضا با مشکلی مواجه نخواهیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به داد دامدارهای گوشتی برسید همه دارن ورشکست می شوند.
خدا را شكر اخرين دغدغه خاطرمان هم رفع شد