کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت مجید مجیدی از رصد سینمای روز دنیا توسط رهبر معظم انقلاب

18 خرداد 1393 ساعت 12:46

"یکی از ویژگی‌های آقا این است که همه چیز را خوب رصد می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید. ایشان حتی سینمای روز دنیا را دنبال می‌کنند."


به گزارش جهان به نقل از تسنیم مجید مجیدی کارگردان سینما در خصوص توجه رهبر معظم انقلاب به حوزه هنر و البته سینما به بیان نکاتی پرداخته که در ذیل می خوانید:

یکی از ویژگی‌های آقا این است که همه چیز را خوب رصد می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید. ایشان حتی سینمای روز دنیا را دنبال می‌کنند. منتها این به آن منزله نیست که ایشان بخواهند برای کسی نسخه بپیچند. یا بخواهند سینما را به سمتی ببرند. ایشان همواره نگاه کلی را ترسیم کرده‌اند.

منتها متاسفانه مسئولان ما بیشتر در سطح ماجرا مانده‌اند. مثلا اگر ایشان از سینمای دینی و آرمانی به عنوان دغدغه خود سخن گفته‌اند، مسوولان فرهنگی روح فیزیکی آن را دریافته‌اند. یعنی فکر کرده‌اند که اگر بروند کمیت را بالا ببرند و مثلا در سال ۶ فیلم با این مضمون بسازند و مظاهر دین را به تصویر بکشند حتما خواسته‌های رهبری را انجام داده‌‌اند در حالی که من خبر دارم ایشان از هنری که در آن تظاهر باشد در شکل‌های مختلف به شدت بیزار هستند. به شدت با نوع نگاه ریاکارانه مخالف هستند.

بارها از صحبت‌هایش ایشان متوجه شده‌ایم که قبل از این که به نگاه برسیم باید به ساختار مناسبی دست پیدا کنیم. هنر چیزی نیست که شما امسال ببرید و بسازید و سال بعد از آن بهره ببرید. یک دهه شاید هم بیشتر طول می‌کشد تا نتیجه بگیرید. در همین ۳ دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد شما ببیند ما چقدر هنرمند انقلابی توانسته‌ایم پرورش بدهیم که کارشان مطلوب و متناسب با استانداردهای هنری باشد؟ خم رنگرزی که نیست.

به همین دلیل هم هست که به کمیت می‌افتند، به جای این که به فکر کیفیت باشند. آمار می‌دهند که مثلا ما ۹۰ فیلم ساختیم. خوب بیاییم ببینیم که از این ۹۰ تا فیلم چند تابش به درد می‌خورد. حالا هم که ماشاءالله به برکت این تله فیلم‌ها می‌بینی از ۹۰ تا فیلم ۶۰ تایش فیلم‌های ویدئویی هستند که همین طور سردستی گرفته‌اند و رفته‌اند. حتی خود آنها هم در دیدار با سینماگران انتقاد کردند به وضعیت موجود و به صراحت گفتند امید من به شماهاست. اگر اتفاقی هم بخواهد بیفتد توسط خود هنرمندان است. در این جمله هم چند پیام مهم هست، پیام اصلی این است که در هیچ دوره‌ای سیاست‌گذاران فرهنگی نتوانسته‌اند به وجود آوردنده اتفاقات بزرگ باشند. همیشه در طول تاریخ این هنرمندان بوده‌اند که درخشیده‌اند. به هر حال یعنی اینکه خیلی هم ننشینید به امید فلان مسئول فرهنگی گکه فضایی را برای شما باز کنند.


کد مطلب: 363980

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363980/روایت-مجید-مجیدی-رصد-سینمای-روز-دنیا-توسط-رهبر-معظم-انقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com