کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داعش ۱۵۰ دانش‌آموز کُرد را ربود

18 خرداد 1393 ساعت 4:27

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در سوریه ۱۵۰ دانش آموز کرد را ربوده و آنان را مجبور به فراگیری آموزش‌های اسلامی کرده‌اند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در سوریه ۱۵۰ دانش آموز کرد را ربوده و آنان را مجبور به فراگیری آموزش‌های اسلامی کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های "نوری محمود" مسؤول محلی حزب دموکراتیک کردستان گروه تروریستی داعش از این دانش‌آموزان که سن آنان ۱۵ الی ۱۸ سال است در مدرسه شریعت در شهر "منبج" در شمال سوریه نگداری می‌کند.

محمود همچنین اعلام کرده است که تروریست‌ها به این کودکان اسلام و نماز را آموزش می‌دهند اما ما نگرانیم که به آنان اجرای عملیات نظامی در منطقه "کوبانی" را آموزش داده و از آنان در عملیات تروریستی خود استفاده کنند.

این درحالی است که چندی پیش یک گروه فعال و نزدیک به مخالفان موسوم به "سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه" گزارش داد، در پی تهدید گروه "دولت اسلامی عراق و شام" دست کم ۶۰۰ نفر از کردهای ساکن در روستاهای استان رقه سوریه از خانه های خود فرار کردند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان دولت اسلامی عراق و شام ده ها نفر از کردهای ساکن در این مناطق را دستگیر کرده و پس از اینکه به آنها هشدار دادند که باید از این مناطق خارج شوند، آنها را رها کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است که بیش از ۵۰۰ نفر از کردها در پی این تهدید وارد ترکیه شده اند و بقیه نیز به شهر عین العرب فرار کرده اند.


کد مطلب: 363898

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363898/داعش-۱۵۰-دانش-آموز-ک-رد-ربود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com