جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مجازات مدیران حادثه قطار تهران - مشهد

يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب: 363896
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه ؛ علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مجسن پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه ؛ علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) است.

در حادثه تصادف پنجشنبه شب دو قطار در ایستگاه امروان در ۴۵ کیلومتری دامغان یک نفر جان باخت و ۳۱ نفر زخمی شدند. محسن پورسید آقایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

وی گفت: سه نفر از مدیران شامل معاون اداره کل شاهرود ، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی راه اهن شاهرود برکنار شدند و دیگر رؤسای ادارات مرتبط تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده شدند. پورسید آقایی افزود: مدیرکل راه آهن شاهرود داوطلبانه به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که موافقت شد. مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

وی افزود: اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد و بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد. پورسید آقایی گفت: با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم ،لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *