شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رشد آمار مبتلایان به دیابت در کشور

يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب: 363890
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به دیابت در کشور، گفت: دیابت از جمله بیماری‌های مزمنی به شمار می‌رود که با مشکلات جسمی بسیاری در ارتباط است.
به گزارش جهان، حمیدرضا عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به دیابت در کشور، اظهار کرد: متاسفانه با توجه به تغییر زندگی ایرانیان و گرایش افراد به سمت بی‌تحرکی و استفاده از فست‌فودها شاهد رشد بیشتر بیماری دیابت در کشور هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارها میانگین متوسط افراد بالای ۴۰ سال که مبتلا به دیابت هستند هفت درصد است اما این مهم در ایران به گونه‌ای رو به افزایش است که اکنون بالای هشت درصد از افراد بالای ۴۰ سال کشورمان دارای دیابت نوع ۲ هستند.

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های انجام شده بیماری دیابت نقش مهمی در گسترش بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی دارد، تصریح کرد: دیابت از جمله بیماری‌های مزمنی است که با مشکلات جسمی بسیاری در ارتباط است و منجر به تضعیف دستگاه ایمنی بدن می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه جامعه سالم و پویا منجر به افزایش تولید در کشور می‌شود، افزود: بدون‌شک هرچه جامعه به سمت بیماری‌های مختلف حرکت کند به تبع آن تولید سرانه ناخالص داخلی نیز کاهش می‌یابد به گونه‌ای که باید هزینه‌های زیادی برای درمان متحمل شد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل قند خون و پرهیز از غذاهای پرچرب از مواردی است که می‌توان از افزایش بی‌رویه این بیماری در کشور جلوگیری کرد و مانع از بروز خطرات ناشی از این بیماری شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه عوامل بروز بیماری دیابت ناشناخته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش این بیماری وجود ندارد، به همین علت با افزایش و رشد این بیماری روبرو هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *