شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

این درياچه‌ در تهران، متري پنج ميليون تومان

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 363849
يك واحد ۱۱۰ متري در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خيابان اميركبير درياچه چيتگر ۶۰۰ ميليون تومان و يك واحد ۸۰ متري در ميدان ساحل ۷۰۰ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.
به گزارش خبرنگار «نسيم»، پس از انقلاب اسلامي به دلايل مختلف از جمله سرريز جمعيت تهران از مناطق مركزي و جنوبي و سيل مهاجران به تهران منطقه غرب تهران كه روزگاري تا چشم كار مي‌كرد در آن زمين خالي مشاهده مي‌كرديد، با افزايش جمعيت و توسعه چشم‌گيري روبه‌رو بوده است. پونك، شهران، آرياشهر ، بلوار فردوس، جنت‌آباد، شهرك اكباتان، ‌اشرفي اصفهاني، سردار جنگل و درياچه چيتگر از جمله محله‌هاي واقع در اين منطقه است طي ۱۰ سال گذشته شاهد رشد ساكنين و به تبع آن افزايش قيمت در آن بوده‌ايم به طوري‌كه اين روزها ديگر به يكي از مناطق مطلوب و البته گران قيمت تهران تبديل شده است. اما نكته قابل توجه در منطقه غرب تهران تنوع بالاي قيمت‌هاست چنانچه خانه‌هايي با قيمت ۲.۵ ميليون تومان در هر مترمربع تا۱۱ ميليون تومان را نيز در اين محدوده خواهي يافت.

رونق در بازار


گشتی در بازار مسکن اين منطقه كه محدوده بسيار بزرگي را در بر مي‌گيرد نشان می‌دهد كه اين روزها بازار از رونق بيشتري برخوردار بوده و همين امر موجب شده تا قيمت‌ها نسبت به گذشته با كمي افزايش مواجه شود. در چنين شرايطي ديگر فروشندگان حاضر نيستند املاك خود را به قيمت‌هاي پايين‌تر از گذشته عرضه كنند و مي‌گويند در حال حاضر نرخ‌ها در كف خود قرار دارد بر همين اساس مگر مواردي خاصي كه ناچار به فروش هستند، دست از معامله بر كشيده‌اند و به اجاره واحدهاي خود روي آورده‌اند و تنها كساني كه قصد معاوضه ملك خود را دارند تمايل نسبي براي فروش و خريد واحد جديدي را دارند.

اما اين بررسی‌ها از بازار معاملات خرید و اجاره بهای مسكن نشان می‌دهد كه فارغ از ركود حاكم بر بازار در مقايسه با سال گذشته، بسياري كه منتظر پايان فصل مدارس بوده‌اند اين روزها با جديت بيشتري به دنبال خريد ملك دلخواه خود هستند و همين امر بازار معاملات را كمی تكان داده و رونق در حال بازگشت به معاملات است.

در واقع بازار مسکن مناسب خریداران واقعی است که پول کافی و نقد برای خرید دارند، زیرا به دلیل کاهش سود حاشیه ای در این بازار، دلالان و بسازبفروش ها وارد نمی شوند، بنابراین خریداران واقعی می‌توانند با نرخ های بهتری به دنبال مسکن مناسب باشند.

قيمت‌ها به كف رسيده منتظر كاهش دوباره نباشيد

یکی از بنگاه‌داران منطقه تهرانسر در گفتگو با «نسيم» با بيان اينكه در حال حاضر قيمت‌ها به كف خود رسيده است، در پاسخ به برخي اظهارات مبني بر كاهش قيمت مسكن در ماه مبارك رمضان و بعد از آن مي‌گويد: در حال حاضر زمزمه‌‌هايي از افزايش ۲۵ درصدي قيمت آهن و ديگر مصالح ساختماني به گوش مي‌رسد بر همين اساس نمي‌توان انتظار كاهش قيمت داشت.

محمدي با بيان اينكه هرچند به دنبال افزايش قيمت قدرت خريد مردم كاهش خواهد يافت، مي‌افزايد: البته بايد توجه داشت كه هيچ بساز بفروشي حاضر نيست كه خانه خود را به پايين‌تر از قيمت تمام شده ساخت بفروشد.

به گفته وي، در حال حاضر يك واحد دو سال ساخت ۶۰ متري در شهرك دريا منطقه تهرانسر به قيمت ۲۳۰ ميليون تومان و يك واحد ۴۸ متري بدون پاركينگ و عمر ۱۰ سال به قيمت ۱۷۰ ميليون تومان براي فروش گذاشته است.

هر مترمربع در ستارخان ۷ ميليون و ۲۰۰ هزارتومان

گفتني است كه در حال حاضر هر مترمربع يك واحدنوساز در ستارخان خيابان كيا به قيمت ۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و يك واحد ۱۰۰ متري در طبقه دوم با پاركينگ به قيمت ۷۲۰ ميليون تومان معامله مي‌شود اين در حالي است كه يك واحد ۱۵۱ متري ، ۵ سال ساخت بدون پاركينگ در ضلع شمالي ستارخان خيابان تهران ويلا ۸۰۰ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

درياچه، بهانه‌اي براي افزايش قيمت

ناگفته نماند بازار مسکن در منطقه ۲۲ تهران به خصوص در حاشیه دریاچه مصنوعی چیتگر از ابتدای عملياتي شدن طرح این دریاچه مورد استقبال بسیاری از متقاضیان مسکن قرار گرفت. حال كه اين درياچه مصنوعی آبریزی و تکمیل شده است قیمت واحدهای مسکونی و زمین‌های مشرف به دریاچه از افزایش قيمتي چشم‌گيري برخوردار شده است. به طوري كه بهاي برج‌هاي مشرف به اين درياچه كه زيبايي چشم‌نوازها به هنگام تاريكي هوا برخوردار بوده بعضا به بيش از۱۰ ميليون تومان هم رسيده است حتي گفته مي‌شود كه بهاي واحدهاي مسكوني در طبقات بالايي به قيمت‌هاي بيشتري در مقايسه با طبقات پاييني فروخته مي‌شودحال آنكه در برخي از خيابان‌هاي اين منطقه قادر به خريد خانه‌هايي به قيمت ۵ ميليون تومان در هر مترمربع هستي.

برخورداري يكي از فعالان بازار در اين منطقه از افزايش قيمت خانه در اين منطقه از ابتداي سال خبر داد و خاطرنشان کرد: دریاچه چیتگر به اندازه‌ای که ارزش املاک حاشیه و مشرف به دریاچه را تحت تاثیر قرار داده، بافت مسکونی داخل شهرک را تحت تاثیر خود از لحاظ قیمت قرار نداده است.

۵ ميليون اختلاف قيمت در يك منطقه


این مشاور املاک با بيان اينكه «دوری یا نزدیکی به دریاچه» بند جدید اضافه شده به آگهی فروش املاک منطقه ۲۲ است که سبب شده مالکان با تکیه بر آن دلیلی برای افزایش قیمت فروش ملک خود در مقایسه با قبل از زمان آبگیری دریاچه چیتگر داشته باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود این دریاچه پروژه‌های بسیاری به منظور ساخت و ساز در حال اجرا است؛ چراکه تقاضا افزایش یافته است.

گزارش‌هاي ميداني خبرنگار ما حاكي از آن است كه يك واحد ۱۱۰ متري در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خيابان اميركبير درياچه چيتگر ۶۰۰ ميليون تومان و يك واحد ۸۰ متري در ميدان ساحل ۷۰۰ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

ثبات قيمت در منطقه سردار جنگل


همچنين بهاي هر مترمربع يك واحد مسكوني نوساز با استخر و سونا و درسردار جنگل ۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان تعيين شده است كه به گفته بنگاه‌داران تغيير چنداني در مقايسه با دو ماه گذشته نداشته و از نوعي ثبات نسبي برخوردار بوده حال آنكه يك واحد ۷۰ متري در خيابان بهار جنوبي بلوار فردوس ۳۷۸ ميليون تومان به فروش رسيده است.

در اين بين در صورتي كه علاقه‌مند به خريد يك واحد در يك برج نوساز در شهرك غرب تهران باشيد بايد دست كم بيش از يك ميليارد تومان هزينه كنيد . داداشي يكي از فعالان بازار مسكن در اين منطقه بهاي هر متر مربع از واحد مسكوني ۱۲۰ متري در برج كلاسيك واقع دراين منطقه را ۱۱ ميليون تومان اعلام كرد و افزود: شايد عرف بازار در اين منطقه ۸ تا ۹ ميليون تومان باشد اما به توجه به امكانات به كار برده شده در اين واحد بسياري حاضرند كمي بيشتر هزينه كنند ولي در مقابل در يك واحد لوكس را خريداري كنند. جاده تندرستي ، جكوزي اختصاصي براي هر واحد، سالن اجتماعات، باشگاه ورزشي با بهترين امكانات،آلاچيق در فضاي سبز، آبشار معلق، اتصالات كربني ،‌لوله‌هاي سوئدي از جمله آبشن‌هاي واحدهاي مسكوني اين برج ۱۱ طبقه هستند. به گفته وي هيچ يك از ابزارآلات به كار رفته در اين برج ايراني يا چيني نبوده و همگي متعلق به كشور‌هاي اروپايي هستند.

اما در سوي ديگر اين منطقه كم نسيتند واحدهاي مسكوني كه بهاي آن ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است و مي‌تواني با داشتن ۱۵۰ ميليون تومان يك واحد نقلي ۶۰ متري را خريداري كني. چنانچه خيابان آزادي، مهرآباد شمالي و جنوبي، سي متري جي، يافت‌آباد، ۲۰ متري شمشيري، ۲۱ متري جي، بلوار استاد معين و پل ساوه ازجمله محله‌هاي منطقه غرب است كه به قيمت حدود ۲.۵ تا ۳.۵ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

در جیحون تیموری آپارتمانی ۶۴ متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۱۲ ساله متری۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *