جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گفتگوی تلفنی دو نامزد انتخاباتی افغانستان

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 363835
گفتگوی تلفنی دو نامزد انتخاباتی و کشته و زخمی شدن 200 نفر بر اثر وقوع سیل در ولایت بغلان از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت دفاع آمریکا کشته شدن "متیو واکر" یک نظامی دیگر این کشور را در جریان تیراندازی نیروهای طالبان در ولایت پکتیکا و درگیری با نظامیان طالبان در جنوب شرق افغانستان تایید کرد.

رسانه ها همچنین با اشاره به گفتگوی تلفنی اشرف غنی احمدزی با عبدالله عبدالله درباره حمله تروریستی به کاروان خودروهای حامل تیم انتخاباتی این نامزد انتخاباتی اعلام کردند که چنین حملاتی مانع مشارکت مردم در انتخابات نمی شود.

کرزای نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی علیه عبدالله به تلاش ناکام تروریست ها برای ایجاد اختلال و جلوگیری از شرکت گسترده مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اشاره کرد.

شورای امنیت نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریستی علیه عبدالله عبدالله در کابل به منظور ایجاد اختلال در روند انتخابات نامزدها به نگرانی اعضای این شورا در خصوص تهدیدهای طالبان، القاعده و دیگر گروههای تروریستی و مسلح غیرقانونی علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیت ملی، ارتش و نیروهای ایساف پرداخت.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین در این بیانیه حمایت خود را از روند دموکراتیک افغانستان و برگزاری دور دوم انتخابات و ادامه گذار به دولت جدید اعلام کرد.

این بیانیه در پی وقوع دو انفجار در مسیر حرکت کاروان‌ حامل عبدالله عبدالله نامزد دور دوم ریاست جمهوری افغانستان و کشته شدن شش غیرنظامی و زخمی شدن ۲۰ فرد دیگر صادر شد.

مقامات ولایت بغلان در شمال افغانستان نیز با اشاره به کشته شدن ۱۰۰ نفر بر اثر وقوع دوباره سیل در نقاط مختلف این ولایت اعلام کردند که سیل در این کشور تلفات و خسارت برجا گذاشته است.

رسانه ها گزارش داد که بر اثر جاری شدن باران های سیل آسا در ولایت بغلان ۱۰۰ نفر زخمی شده و دهها منزل مسکونی تخریب شدند.

احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد و دولت افغانستان خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان شده است.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیک پایگاه ارتش در ولایت قندهار پنج سرباز افغان زخمی شدند.

این انفجار ساعت هشت صبح روی داد و هنوز مشخص نیست که آیا این انفجار یک حمله انتحاری بوده یا از سوی دستگاه کنترل از راه دور هدایت می شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *