کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داغ شدن بازار مسکن در ابتدای تابستان

17 خرداد 1393 ساعت 9:25

میزان قراردادهای اجاره در اردیبهشت امسال نسبت به فروردین ۵۷ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.


به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، در پی بازگشت رونق به بازار مسکن و افزایش میزان قرار‌داد‌های منعقد شده در این بخش و همچنین آغاز فصل تابستان و داغ شدن بازار اجاره، میزان معاملات در این بخش نیز افزایش یافته و از کل معاملات مسکن اجاره‌نامه‌ها سهم ۲۹ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمارها از ۲۲۸ هزار مورد قرار داد منقعد شده در اردیبهشت ماه بیش از ۶۵ هزار قرارداد مربوط به اجاره‌نامه‌ها بوده که نسبت به فروردین‌ ۵۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین اجاره‌نامه‌ای اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸۰۰۰ هزار مورد (معادل ۱۱ درصد) بیشتر شده است.

طبق آنچه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده "میزان افزایش نرخ اجاره‌بها از ابتدای امسال با افزایش هشت درصدی روبرو بوده است" درحالی که به گفته مشاوران املاک طی نیمه اول امسال نرخ اجاره‌بها در شهرهای بزرگ با افزایش حدود ۱۵ درصدی و در شهرهای کوچک با افزایش کمتر از ۱۰ درصدی مواجه خواهد بود.

البته طبق تاکید مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بازار اجاره بها به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و با تورم ناگهانی در این بخش مواجه نخواهیم شد.

با توجه به افزایش کلی میزان معاملات در بازار مسکن و با شروع سال جدید، تقاضا در بازار اجاره نیز با افزایش روبرو بوده و براساس پیش‌بینی کارشناسان این روند با شروع فصل تابستان که از آن به عنوان فصل جابجایی یاد می‌شود، افزایش خواهد داشت.


کد مطلب: 363750

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363750/داغ-شدن-بازار-مسکن-ابتدای-تابستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com