جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فاینانس قطار تهران-قم-اصفهان توسط چین

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 363641
مدیر طرح برقی‌ کردن راه‌آهن با اشاره به حمایت دولت از توسعه خطوط ریلی و برقی‌سازی خط‌آهن و تلاش برای اختصاص بودجه، از فاینانس قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان توسط چین خبر داد و گفت: کمیته کارشناسی در راه‌آهن برای تدوین و اولویت‌بندی طرح‌های ریلی مشغول فعالیت است.
به گزارش جهان، قاسم ساکتی‌ در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به منافع ملی صنعت ریلی در اقتصاد کشور، دولت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی با رویکردی خاص نسبت به توسعه بخش ریلی توجه دارند و در این بین توجهی‌ ویژه به برقی‌سازی خطوط ریلی کشور شده است.
 
وی بیان کرد: به صورت بارز و نمونه انتخاب پروژه برقی‌سازی راه‌‌آهن تهران - مشهد در هیئت دولت به عنوان اولویت پروژه‌های ریلی و توجه خاص دولت به پروژه‌های برقی شاهد این مدعا است.
 
مدیر طرح برقی سازی خطوط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ‌در مجموعه وزارت راه و شهرسازی دو پروژه که از محل فاینانس کشور چین پیگیری می‌شود، راه‌آهن برقی تهران - مشهد و قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان است.
 
وی تأکید کرد: در روند موفقیت اجرایی کردن یک طرح ریلی باید بسته‌های مالی به صورت همزمان با مباحث‌ فنی و اجرایی با در نظر گرفتن اولویت آن طرح مد نظر قرار گیرد و نتایج اثر‌گذاری آن در کل شبکه مورد ارزیابی خاص قرار می‌گیرد که این امر در طرح‌های برقی‌سازی خطوط راه‌آهن به عنوان یک اصل رعایت می‌شود.
 
مدیر طرح برقی سازی خطوط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست گذاری در بحث مهم حمل و نقل در دنیای امروز با مدت زمان سفر، سنجش می‌شوند و تأثیر به سزایی در تصمیمات کشوری در حوزه مدیریت شهری و اجتماعی دارد، بنابراین باید تلاش کنیم سفر ریلی نسبت به دیگر مدل‌های حمل و نقلی ‌اقتصادی‌تر و با کاهش زمان همراه باشد.
 
ساکتی تأکید کرد: برقی‌سازی خطوط ریلی راه حل تجربه شده در کشورهای توسعه یافته جهت دستیابی به این امر مهم است.
 
مدیر طرح برقی سازی خطوط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم با چند پارامتر عملکرد راه‌آهن را ارزیابی می‌کنند که یکی از این موارد مدت زمان سفر، کیفیت خدمات و هزینه است و در بخش بار نیز صاحبان کالا مدت‌زمان جابه‌جایی بار و استفاده از حمل و نقل ترکیبی‌ را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا کالا به راحتی از مبداء تا مقصد جابه‌جا شود، بنابراین دست اندرکاران صنعت ریلی با حمایت دولت باید این شرایط را برای مسافران و صاحبان کالا فراهم کنند.
 
ساکتی بیان کرد: در رویکرد جدید، پروژه‌هایی که خروجی مطلوبی دارد، بر اساس هزینه - فایده در دستور کار قرار دارد، در این راستا کمیته‌های کارشناسی در راه‌آهن جهت تدوین و اولویت‌بندی طرح‌های ریلی مشغول به فعالیت هستند، تا عملکرد به‌ صورت اثر بخش و مطلوب دنبال شود و از فعالیت‌ جزیره‌ای ممانعت به‌عمل آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *