پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

اعزام جنگنده‌های استراتژیک آمریکا به اروپا

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 363459
آمریکا با هدف آموزش و همکاری با دیگر کشورهای هم‌پیمان، ۳ فروند جنگنده بمب‌افکن استراتژیک خود را به یکی از پایگاه‌های آمریکایی-اروپایی نظامی در اروپا اعزام کرد.
به گزارش جهان به نقل از  فارس به نقل از «استراتژیک‌کامند»، ۳ فروند جت (B-۵۲ Stratofortresses) روز گذشته ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) به پایگاه اروپایی آمریکایی (USEUCOM) فرستاده شدند تا ضمن آموزش نظامی در زمینه همگرایی، با آمریکا و دیگر هم‌پیمانان در منطقه همکاری کنند. قرار است این بمب‌افکن‌های سنگین چندکاره، پروازهای آموزشی را در این پایگاه نظامی هدایت کنند و به این ترتیب مهارت‌های کلیدی در چندین عملیات را به جنگنده‌های دیگر آموزش دهند و با پایگاه‌های هوایی و اقدامات (نظامی) در منطقه آشنا شوند.

«سیسیل هانی»، از فرماندهان نظامی آمریکا در این مورد گفت: « انتقال این جنگنده‌ها با قدرت راهبردی فرصت غیر قابل تصوری را برای تقویت و افزایش همکاری با دیگر هم‌پیمانان و شرکا فراهم می‌کند. آموزش و همرایی نیروهای راهبردی به سران ما و هم‌پیمانانمان نشان می‌دهد که ما حق و تخصص را برای مقابله با انواع شرایط تهدید‌آمیز داریم.»

علاوه بر این یک فروند از این بمب‌افکن‌ها در مراسم هفتادمین سالگرد یکی از مراسم یادبود جنگ جهانی دوم موسوم به نبرد نورماندی که ۷ ژوئن(۱۷ خرداد) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

نبرد نرماندی نام یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم است. در این نبرد نیروهای متفقین در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ در کرانه نرماندی پیاده شدند و فرانسه را از نیروهای آلمان نازی آزاد کردند. این نبرد، بزرگترین عملیات آبی خاکی تاریخ محسوب می‌شود و به شکست آلمان نازی در جبهه نرماندی منجر شد.

در پی سخنان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تقویت نیروها در شرق اروپا،و وزرای دفاع عضو ناتو نیز بر تقویت نیروها در این منطقه تاکید دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *