پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازدید زائران از منزل امام‌(ره) در نجف‌اشرف

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 363372
زائرانی که برای زیارت بارگاه مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف بسر می برند امروز (چهارشنبه) از منزل تاریخی امام خمینی (ره) که در جنوب شهر قدیم نجف واقع شده، بازدید کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، ساختمان محل سکونت و دفتر امام خمینی (ره) در نجف اشرف که به صورت استیجاری در اختیار ایشان بوده به دو بخش اندرونی و بیرونی تقسیم می شود که اندرونی به متراژ 115 متر عرصه و 142 متر اعیانی است، ساختمانی که نشانی آن را به راحتی می توان از پلاک معروف سر کوچه پیدا کرد.
 
بخش اعیانی منزل امام در طبقه همکف و نیم طبقه اول و طبقه دوم و 62 متر مربع زیرزمین، محل سکونت خانواده امام بوده و بخش دیگر این ساختمان به عنوان دفتر امام به متراژ 67 متر و 80 متر اعیانی به محل مراجعات، جلسات و ملاقات های حضرت امام راحل اختصاص داشته است.
 
این ساختمان که در سال های اخیر به طور کلی تخریب شده بود توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام در سال 1387 خریداری و در مالکیت موسسه قرار گرفته و در همان سال با استفاده از فیلم ها و عکس های موجود قبل از تخریب ساختمان عملیات بازسازی آن آغاز و در سال 91 تکمیل شد.
 
براساس توضیح خادم این بیت تاریخی، این بنا با دقت و رعایت نکات فنی به همان صورت قبلی تعمیر و بازسازی شده تا مورد بازدید علاقه مندان قرار گیرد و خاطره روزهای پرمشقت امام در تبعید و استقامت و بردباری آن رهبر کبیر انقلاب اسلامی در اذهان بازدیدکنندگان زنده شود.
 
از ابتدای ورودی منزل امام راحل در نجف که با آیه 36 سوره نوره تزئین شده، تصویری از بنیانگذار انقلاب اسلامی بر روی دیوار نقش بسته است و از اینجا به هر سمتی که قدم برداری تصاویری از هیبت و شکوه این مرد خدایی را نظاره گری که با تواضع عجیبی آمیخته شده است.
 
زیرزمین بیت تاریخی امام (ره) را بسیار باشکوه خواهی یافت آن زمان که در گرمای طاقت فرسای نجف به منطقه ای قدم می گذاری که بوی هوای مطبوعش زائر را وسوسه می کند تا مدت بیشتری آنجا بماند و حال اینکه تصاویر نقش بسته از امام و یارانش بر روی دیوار، ایستادن بیشتری را می طلبد.
 
زقاق 57، محله 206، حی الحویش؛ همان پلاک معروف است که حتما قبل از رسیدن به منزل تاریخی امام خمینی (ره) در نجف اشرف، آن را خواهی یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *