پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بلایای طبیعی هشداری برای دوری از گناه

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 363330
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی یکی از اساتید برجسته حوزه عنوان کرد که بلایای طبیعی هشداری برای دوری از گناهان است.
به گزارش جهان به نقل از  (ایسنا) منطقه قم، آیت الله علوی گرگانی پبش از ظهر امروز در جمع مسئولان بانک مهر اقتصاد استان قم با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد نقظه عطفی در انقلاب اسلامی بود.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) مردم با آرمانهای امام راحل(ره) و رهبر انقلاب بیعت می کنند.

وی با اشاره به طوفان روز گذشته تهران خاطرنشان کرد: طوفان دیروز که خساراتی به همراه داشت بلایی طبیعی بود که قدرت خدا را به ما نشان داد که به یاد بیاوریم که همه هستی در اختیار خداوند است.

علوی گرگانی افزود: گناه موجب نزول بلا می شود و این بلایای طبیعی هشداری برای دوری گزیدن از گناهان است؛ از این رو در پیشگاه خداوند و در نظام اسلامی که با خون شهیدان تشکیل شده مرتکب گناه نشویم و بدانیم که در ملک خداوند به سر می بریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را یک نعمت بزرگ برشمرد و اظهار کرد: خداوند به ایرانیان نعمت قدرت و استقلال عطا کرده است و با این استقلال و آزادی از هیچ کشوری تبعیت نمی کنیم.

این استاد حوزه بانکداری اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه برنامه ها باید در چارچوب نظام اسلامی باشد که یکی از این برنامه ها امور مالی به ویژه توجه به بانکداری اسلامی است که باید در این راستا دستورات اسلامی در بانکداری و سود گرفتن به صورت شرعی مورد توجه باشد، زیرا اسلام می‌خواهد جامعه از ربا دور باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که همه ما به راهنمایی و موعظه نیاز داریم و باید این موعظه ها را در امور زندگی به کار بگیریم.

علوی گرگانی پس از ارائه گزارش مسئولان از عملکرد بانک مهر عنوان کرد: بانک مهر اقتصاد باید مهریت و اقتصاد اسلامی را به همه نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *