جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

آمادگی قالیباف برای اتمام مصلی بدون دولت

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 363239
موزه دفاع مقدس در منطقه ویژه شهری عباس‌آباد تهران به مساحت ۲۲ هکتار از اواخر سال ۱۳۸۴ آغاز شد در شهریور ماه سال ۹۱ افتتاح گرديد. پروژه مصلای ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد.
به گزارش جهان به نقل از پارس با اعلام آمادگي شهردار تهران، برگزاري نمايشگاه قرآن در مصلي تهران منتفي شد.
بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۵ شعبان‌المعظم، مصادف با ۲ تیرماه ۱۳۹۳ فعالیت‌های خود را به مدت ۲۰ روز در باغ‌ موزه دفاع مقدس تهران آغاز خواهد کرد.

مسوولين وزارت ارشاد تمايل داشتند نمايشگاه قرآن در مصلي تهران برگزار شود ليكن بعد از اعلام آمادگي شهرداري تهران مبني بر فراهم كردن زيرساخت هاي لازم در باغ موزه دفاع مقدس، نمايشگاه در اين باغ موزه برگزار خواهد شد.

خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «پارس» مطلع شد كه محمدباقرقاليباف اعلام كرده، حاضر است بدون كمك هاي دولتي، مصلي تهران را در مدت كوتاهي به پايان برساند.

در سال ۱۳۶۱ اقدامات اولیه برای ساخت مصلایی بزرگ در تهران آغاز و ساخت آن رسما در سال ۱۳۶۷ آغاز شد ليكن بعد از حدود سي سال ناتمام مانده است. كه بخشي از آن به كمبود بودجه آن باز ميگردد كه قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ساخت مصلای تهران اختصاص داده شود ليكن در بودجه فعلی تنها ۱۸ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است. همچنين در در دولت قبل ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که تخصيص نيز پيدا كرد و به حساب وزارت مسکن واريز شد ليكن در دولت جديد اين پول بلوکه شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،چندي پيش رئیس ستاد نماز جمعه تهران در استفتايي از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در مورد برگزاري نماز جمعه و نمايشگاه در مصلي تهران دريافت كرده بود كه «اقامه نماز جمعه در مصلی یادشده مقدم بر سایر امور است و اگر برپایی نمایشگاه ها مزاحم با نمازجمعه باشد جایز نیست.سید علی خامنه ای ۱۸ بهمن ۱۳۹۲»

لازم به ذكر است ساخت باغ موزه دفاع مقدس در منطقه ویژه شهری عباس‌آباد تهران به مساحت ۲۲ هکتار از اواخر سال ۱۳۸۴ آغاز شد در شهریور ماه سال ۹۱ افتتاح گرديد. پروژه مصلای ۶۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
بجای ساخت یه مصلی با این همه هزینه میشه صد تا مسجد مجهز در نقاط مختلف شهر ساخت واقعا در اتلاف منابع هنرمندیم.
احسان
باریکلا دکتر قالیباف . . .
Iran, Islamic Republic of
سردار مدیریت جهادی محمد باقر قالیباف