کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظرملاوردی‌درباره‌خیزش اعتدال‌ازمکتب نیاوران

13 خرداد 1393 ساعت 8:35

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخاستن گفتمان اعتدال از مکتب نیاوران بحث محتوایی و ریشه‌ای نیست گفت: این امر بیشتر به زمان و دوره تاریخی این موضوع برمی‌گردد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور و معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حاشیه دیدار جمعی از بانوان با بیت امام راحل در جمع خبرنگاران حضور یافت و به تبیین مولفه‌های فکری امام در حوزه زنان پرداخت.

وی مهمترین مولفه فکری امام در حوزه زنان را اهمیت دادن به نقش زنان در امور سیاسی دانست و گفت: امام در اندیشه و عمل آنچه را که باید در حوزه زنان تحقق می‌یافت به درستی تبیین کرد و در عمل نیز نشان داد که به این امر باور دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ادامه داد: عمق نگاه امام، ژرف‌اندیشی و باورشان به حوزه زنان به دور از افراط و تفریط بود چراکه شاهدیم در بهبهه انقلاب اسلامی زنان مسلمان با پیروی از این دیدگاه در عرصه‌های مختلف حاضر شده و نگاه امام را در این زمینه محقق کردند.

ملاوردی با بیان اینکه زن مسلمان توانست پس از انقلاب اسلامی در کنار حفظ هویت مسلمانی و نقش‌های مادری‌اش در خانواده مسئولیت و فعالیت‌های اجتماعی را به عهده بگیرد خاطرنشان کرد: این امر در بیانات امام خمینی به خوبی مشهود است و شاهدیم که شاه‌کلید فرمایشات امام خمینی درباره زنان آن است که زنان باید در امورات مملکت دخالت کنند و این دربرگیرنده پیام‌های بسیاری است.

وی به تطبیق سیره امام خمینی با موضوع اعتدال پرداخت و اظهار داشت: اگر ریشه اعتدال را از عدل بگیریم آن به معنای عدالت و تعادل معنا می‌شود بنابراین هر چیز باید در جای خودش قرار بگیرد که در نگاه امام می‌بینیم توازن و تعادل همواره برقرار بوده و در نگاه امام به حوزه زنان نیز این امر وجود داشته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با انتقاد از عدم درک نقش زنان در جامعه در نگاه امام خمینی تصریح کرد: اگر عمر امام خمینی ادامه پیدا می‌کرد تحولات بسیاری را در حوزه زنان شاهد بودیم چراکه وقتی امام برای تعیین ترکیب هیات اعزامی برای ابلاغ پیامی رسمی به گورباچف یک خانم را در آن تیم قرار می‌دهند بیانگر این پیام است که زن می‌تواند سفیر باشد اما این امر متاسفانه به خوبی درک نشد.

ملاوردی در پاسخ به این سوال که آیا گفتمان اعتدال از مکتب نیاوران برخاسته است تصریح کرد: من فکر می‌کنم این امر را باید از کسی که این موضوع را مطرح کرده بپرسید چراکه به این معنا نبوده که این گفتمان از مکتب خاصی برخاسته باشد بلکه به نظر من این امر به زمان و دوره تاریخی اشاره دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مطلب بیشتر اشاره به دوره تاریخی دارد چراکه زمینه‌سازی چنین امری از مرکز تحقیقات استراتژیک بود اما فکر نمی‌کنم این بحث محتوایی و ریشه‌ای باشد بلکه بیشتر به زمان آن برمی‌گردد.

مشاور امور زنان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن به سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری چه نمره‌ای به عملکرد خود می‌دهید خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز خیلی زود است به دستاورد ملموسی برسیم اما در این مدت به نظرم عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم چراکه اصلاح بسیاری از رویه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تلاش کردیم تا از توان و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم.


کد مطلب: 363194

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363194/نظرملاوردی-درباره-خیزش-اعتدال-ازمکتب-نیاوران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com