کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طوفان شدید در تهران ۵ کشته و ۳۰ مجروح برجای گذاشت +عکس وفیلم

سقوط ده ها درخت و دیوار بر روی چندین خودرو

12 خرداد 1393 ساعت 17:42

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شد.


به گزارش جهان، از ساعاتی پیش، وزش باد شدید و غبار آسمان تهران را فرا گرفت. طوفان در تهران به اندازه‌ای است که رفت و آمد شهروندان مختل شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، سرعت وزش باد در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران تا 130 کیلومتر در ساعت رسید.

ادامه این وضعیت در چند روز اینده

در همین رابطه، محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شده است.

فیلم

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363139-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000363/n00363143-t.jpg
 
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست. امشب و طی چند شب آینده آسمان این کلانشهر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به خصوص این شرایط در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363139-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-1.jpg

قطع برق و اینترنت در برخی مناطق تهران


به گزارش جهان، شبکه توزیع برق و شبکه اینترنت در برخی مناطق شهر تهران نیز قطع شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این وضعیت تا دو ساعت دیگر ادامه خواهد داشت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363139-3.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-2.jpg

طوفان ۳ کشته و ۲۷ مجروح برجای گذاشت


رییس اورژانس کشور گفت: در پی طوفان امروز ۳ تن در پایتخت کشته شدند.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر دوشنبه در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون ۳ تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و ۲۷ نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: ۱۷ نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و ۱۰ نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.


طوفان جان یک نفر دیگر را گرفت/آمار تلفات به ۴ نفر رسید

همچنین خبرگزاری فارس از کشته شدن یک نفر دیگر در میدان امام حسین تهران خبر داد.

در پی وقوع طوفان در پایتخت، یکی از شهروندان در میدان امام حسین(ع) بر اثر اصابت درپوش علمک روشنایی، جان خود را از دست داد.

به گفته خبرنگار فارس در محل وقوع حادثه، این شهروند که در موقع طوفان در میدان امام حسین(ع) حضور داشته است، با اصابت درپوش علمک روشنایی جام خود را از دست داد.

رئیس اورژانس تهران نیز پیش از این از سه کشته در منطقه جنت آباد و نارمک و ۱۷ مجروح بر اثر طوفان خبر داده بود.

رضا دهقانپور درباره علت مرگ و جراحت این افراد گفت: مهمترین علت جراحات ناشی از طوفان در تهران به علت سقوط مصالح ساختمانی و افتادن درخت‌ها بر سر عابران بوده است و مرگ یک شهروند در جنت‌آباد نیز بر اثر سقوط مصالح ساختمانی در یک ساختمان نیمه‌ساز رخ داده است.

وی ادامه داد: از بین ۱۷ مجروحی که تاکنون امدادرسانی شده اند تعدادی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تعدادی نیز به بیمارستان ارجاع شده‌اند.

دهقانپور گفت: احتمال دارد آمار مجروحان افزایش یابد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-3.jpg

۵ کشته و ۳۰ مجروح در حوادث طوفان پایتخت

ساعاتی بعد خبرگزاری مهر از افزایش کشته ها به ۵ نفر و مجروحان به ۳۰ نفر خبر داد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مرگ ۵ نفر در حوادث مرتبط با طوفان عصر دوشنبه در پایتخت خبر داد.

حسن عباسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پس از وقوع طوفان در تهران امدادگران اورژانس به حالت آماده باش درآمده و تا این لحظه ۵ نفر در حوادث مرتبط با طوفان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در این حوادث ۳۰ نفر نیز مجروح شدند که از سوی امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عباسی گفت: سقوط اجسام بر روی افراد مهمترین دلیل مصدومیت شهروندان بود.

اعزام نیروهای آتش‌نشانی به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: تاکنون نیروهای آتش‌نشانی به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان رخ داده در تهران اعزام شده‌اند اما به طور حتم تعداد این حوادث بیش از این بوده است.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ اظهار داشت: حوادثی که تاکنون به سازمان آتش‌نشانی گزارش شده شامل سقوط اشیاء از بالکن و دیوارها،‌ کابل برق،‌ افتادن تابلوها و شکسته شدن درختان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آتش‌نشان‌ها به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان اعزام شده‌اند،‌ ادامه داد: به طور حتم تعداد حوادث بیشتر از این است و اورژانس نیز تعدادی کشته و زخمی اعلام کرده است اما در حوادثی که سازمان آتش‌نشانی اعزام شده فوتی و کشته‌ای نداشته است.

شکسته‌شدن ده‌ها درخت در شهر تهران/ دیوارهای چند ساختمان بر روی چند خودرو فرو ریخت

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ طوفان تهران ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بود که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته و به وضعیت عادی رسیده‌ایم.


احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره طوفان ساعتی پیش در تهران اتفاق افتاد، گفت: هم‌اکنون وضعیت به روال عادی برگشته است و این طوفان قابل پیش‌بینی بوده و باید سازمان هواشناسی این طوفان را پیش‌بینی و اعلام می‌کرد تا توسط رسانه‌های جمعی و صداوسیما هشدارهای لازم به مردم داده می‌شد ولی متأسفانه سازمان هواشناسی از قبل اعلام نکرده است.


وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای رسمی تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را اعلام می‌کنند، گفت:‌ سه دیوار در منطقه ۳ بر اثر شدت طوفان بر روی چندین خودرو فرو ریخت که خوشبختانه خسارت جانی برجای نگذاشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه این طوفان موجب قطع ده‌ها درخت شد، گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در اوایل طوفان ۱۱۰ کیلومتر برآورد شده است که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

آسیب شدید طوفان به دکل‌های برق در تهران/برق برخی مناطق قطع شد


مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: به تعدادی از دکل‌های برق آسیب رسیده و ما همچنین شاهد قطعی برق در برخی مناطق مختلف تهران هستیم.

محمد پیرعلی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما شاهد قطعی برق در مناطق مختلف شهر تهران بودیم و همچنین آسیب‌های بسیاری به دکل‌های برق رسیده است؛ دکل‌های فشار قوی و شبکه‌ها دچار آسیب شده و تا ساعتی دیگر به دنبال رفع مشکل هستیم.

وی ادامه داد: قطعی برق پیش آمده طبیعی است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو بیان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور و وزارت نیرو در حال فعالیت هستند تا مشکل قطعی برق حل شود و اکنون نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم در کدام مناطق قطعی برق و آسیب به دکل‌ها رسیده است.

فیلم

وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی و تمام پروازها در حال انجام است

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور گفت: وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی است.

یدالله آقایی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص وضعیت فعلی فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: هیچ هواپیمایی با هواپیمای دیگری طی گردوغبار و طوفانی که در شهر تهران رخ داد برخورد نکرده است.

وی با بیان اینکه با وجود گردوغبار و طوفان در شهر تهران، پروازهای فرودگاه‌ها دچار هیچ مشکلی نشده است، ادامه داد: وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی است.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور گفت: تمام پروازها در حال انجام است.


کد مطلب: 363139

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/363139/طوفان-شدید-تهران-۵-کشته-۳۰-مجروح-برجای-گذاشت-عکس-وفیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com