جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵۵
۳۰۴

طوفان شدید در تهران ۵ کشته و ۳۰ مجروح برجای گذاشت +عکس وفیلم

سقوط ده ها درخت و دیوار بر روی چندین خودرو
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 363139
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شد.
طوفان شدید در تهران ۵ کشته و ۳۰ مجروح برجای گذاشت +عکس وفیلم
به گزارش جهان، از ساعاتی پیش، وزش باد شدید و غبار آسمان تهران را فرا گرفت. طوفان در تهران به اندازه‌ای است که رفت و آمد شهروندان مختل شده است.

بر اساس گزارش ایرنا، سرعت وزش باد در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران تا 130 کیلومتر در ساعت رسید.

ادامه این وضعیت در چند روز اینده

در همین رابطه، محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شده است.

 
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست. امشب و طی چند شب آینده آسمان این کلانشهر شاهد رگبار و رعد و برق خواهد بود به خصوص این شرایط در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363139-2.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-1.jpg

قطع برق و اینترنت در برخی مناطق تهران


به گزارش جهان، شبکه توزیع برق و شبکه اینترنت در برخی مناطق شهر تهران نیز قطع شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این وضعیت تا دو ساعت دیگر ادامه خواهد داشت.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363139-3.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-2.jpg

طوفان ۳ کشته و ۲۷ مجروح برجای گذاشت


رییس اورژانس کشور گفت: در پی طوفان امروز ۳ تن در پایتخت کشته شدند.

دکتر امین صابری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اثر وزش طوفان کم‌سابقه بعدازظهر دوشنبه در پایتخت برابر آمار اولیه تا کنون ۳ تن از هموطنان بر اثر سقوط درخت در مناطق نارمک و جنت‌آباد جان باختند و ۲۷ نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: ۱۷ نفر از مجروحان در سطح شهر تهران به دلیل وزش باد شدید به دلیل عدم تعادل مجروح شدند و ۱۰ نفر دیگر نیز که مسافر یک دستگاه اتوبوس در مسیر قم بودند با وزش طوفان و از دست رفتن دید راننده در تصادف اتوبوس مذکور مجروح و روانه بیمارستان شدند.


طوفان جان یک نفر دیگر را گرفت/آمار تلفات به ۴ نفر رسید

همچنین خبرگزاری فارس از کشته شدن یک نفر دیگر در میدان امام حسین تهران خبر داد.

در پی وقوع طوفان در پایتخت، یکی از شهروندان در میدان امام حسین(ع) بر اثر اصابت درپوش علمک روشنایی، جان خود را از دست داد.

به گفته خبرنگار فارس در محل وقوع حادثه، این شهروند که در موقع طوفان در میدان امام حسین(ع) حضور داشته است، با اصابت درپوش علمک روشنایی جام خود را از دست داد.

رئیس اورژانس تهران نیز پیش از این از سه کشته در منطقه جنت آباد و نارمک و ۱۷ مجروح بر اثر طوفان خبر داده بود.

رضا دهقانپور درباره علت مرگ و جراحت این افراد گفت: مهمترین علت جراحات ناشی از طوفان در تهران به علت سقوط مصالح ساختمانی و افتادن درخت‌ها بر سر عابران بوده است و مرگ یک شهروند در جنت‌آباد نیز بر اثر سقوط مصالح ساختمانی در یک ساختمان نیمه‌ساز رخ داده است.

وی ادامه داد: از بین ۱۷ مجروحی که تاکنون امدادرسانی شده اند تعدادی به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تعدادی نیز به بیمارستان ارجاع شده‌اند.

دهقانپور گفت: احتمال دارد آمار مجروحان افزایش یابد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000363/nf00363143-3.jpg

۵ کشته و ۳۰ مجروح در حوادث طوفان پایتخت

ساعاتی بعد خبرگزاری مهر از افزایش کشته ها به ۵ نفر و مجروحان به ۳۰ نفر خبر داد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از مرگ ۵ نفر در حوادث مرتبط با طوفان عصر دوشنبه در پایتخت خبر داد.

حسن عباسی در گفتگو با مهر اظهار داشت: پس از وقوع طوفان در تهران امدادگران اورژانس به حالت آماده باش درآمده و تا این لحظه ۵ نفر در حوادث مرتبط با طوفان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در این حوادث ۳۰ نفر نیز مجروح شدند که از سوی امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عباسی گفت: سقوط اجسام بر روی افراد مهمترین دلیل مصدومیت شهروندان بود.

اعزام نیروهای آتش‌نشانی به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: تاکنون نیروهای آتش‌نشانی به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان رخ داده در تهران اعزام شده‌اند اما به طور حتم تعداد این حوادث بیش از این بوده است.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ اظهار داشت: حوادثی که تاکنون به سازمان آتش‌نشانی گزارش شده شامل سقوط اشیاء از بالکن و دیوارها،‌ کابل برق،‌ افتادن تابلوها و شکسته شدن درختان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون آتش‌نشان‌ها به ۵۰ عملیات مربوط به طوفان اعزام شده‌اند،‌ ادامه داد: به طور حتم تعداد حوادث بیشتر از این است و اورژانس نیز تعدادی کشته و زخمی اعلام کرده است اما در حوادثی که سازمان آتش‌نشانی اعزام شده فوتی و کشته‌ای نداشته است.

شکسته‌شدن ده‌ها درخت در شهر تهران/ دیوارهای چند ساختمان بر روی چند خودرو فرو ریخت

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ طوفان تهران ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بود که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته و به وضعیت عادی رسیده‌ایم.


احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس درباره طوفان ساعتی پیش در تهران اتفاق افتاد، گفت: هم‌اکنون وضعیت به روال عادی برگشته است و این طوفان قابل پیش‌بینی بوده و باید سازمان هواشناسی این طوفان را پیش‌بینی و اعلام می‌کرد تا توسط رسانه‌های جمعی و صداوسیما هشدارهای لازم به مردم داده می‌شد ولی متأسفانه سازمان هواشناسی از قبل اعلام نکرده است.


وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و نهادهای رسمی تعداد کشته‌شدگان و زخمی‌ها را اعلام می‌کنند، گفت:‌ سه دیوار در منطقه ۳ بر اثر شدت طوفان بر روی چندین خودرو فرو ریخت که خوشبختانه خسارت جانی برجای نگذاشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه این طوفان موجب قطع ده‌ها درخت شد، گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی سرعت باد در اوایل طوفان ۱۱۰ کیلومتر برآورد شده است که هم‌اکنون به ۵۰ کیلومتر کاهش یافته و وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

آسیب شدید طوفان به دکل‌های برق در تهران/برق برخی مناطق قطع شد


مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: به تعدادی از دکل‌های برق آسیب رسیده و ما همچنین شاهد قطعی برق در برخی مناطق مختلف تهران هستیم.

محمد پیرعلی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما شاهد قطعی برق در مناطق مختلف شهر تهران بودیم و همچنین آسیب‌های بسیاری به دکل‌های برق رسیده است؛ دکل‌های فشار قوی و شبکه‌ها دچار آسیب شده و تا ساعتی دیگر به دنبال رفع مشکل هستیم.

وی ادامه داد: قطعی برق پیش آمده طبیعی است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو بیان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور و وزارت نیرو در حال فعالیت هستند تا مشکل قطعی برق حل شود و اکنون نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم در کدام مناطق قطعی برق و آسیب به دکل‌ها رسیده است.


وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی و تمام پروازها در حال انجام است

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور گفت: وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی است.

یدالله آقایی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص وضعیت فعلی فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: هیچ هواپیمایی با هواپیمای دیگری طی گردوغبار و طوفانی که در شهر تهران رخ داد برخورد نکرده است.

وی با بیان اینکه با وجود گردوغبار و طوفان در شهر تهران، پروازهای فرودگاه‌ها دچار هیچ مشکلی نشده است، ادامه داد: وضعیت فرودگاه مهرآباد عادی است.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی کشور گفت: تمام پروازها در حال انجام است.
https://jahannews.com/vdcc11q1o2bqes8.ala2.html
jahannews.com/vdcc11q1o2bqes8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
آسمان غبار آلود چیه؟
ظوفانه قربونت برم من..


حواسمون به زلزله هم باشه
طوفان چه ربطی به زلزله داره اخه؟
یک تهرانی
«فارسلنا علیهم الطوفان...»

پس بر ایشان(قوم بنی اسراییل) توفان نازل کردیم(اعراف/133)



«...ریح فیها عذاب الیم»

این همان بادی است که در آن عذابی دردناک است(احقاف/24)



«فاخذهم الطوفان و هم ظالمون...»

به سبب ظلمشان (قوم نوح)گرفتار طوفان شدند (عنکبوت/14)



«...واهلکوابریح صرصر عاتیه»

(قوم عاد) با تندبادی بسیار سرد و طغیان گر نابود شدند(حاقه/5)



«... جائتها ریح عاصف و جاءهم الموج من کل مکان و ظنوا انهم احیط بهم»

تندبادی به سراغ آنها آمد و امواج از همه طرف آنها را محاصره کرد به طوری که گمان کردند به وسیله امواج احاطه شده اند(یونس/22)



«فارسلنا علیهم ریحا صرصرا فی ایام نحسات لنذیقهم عذاب الخزی فی الحیاة الدنیا...»

پس فرستادیم بر آنها تندبادی را در روزهایی شوم تا بچشانیم عذاب و خواری را در دنیا(فصلت/16)



پیامبر مکرم اسلام: «اللهم اجعله لنا ریاحا و لاتجعله ریحا»

خدایا این باد را برای ما مایه رحمت قرار ده و مایه عذاب قرار مده.
عباس
Iran, Islamic Republic of
ممنون بابت زحمتی که کشیدی و آین آیات رو جمع آوری کردی
علی
Iran, Islamic Republic of
من 34 سال عمر تا به حال از خدا گرفتم و از اول در تهران زندگی کردم به یاد ندارم همچین طوفانی در تهران رخ داده باشد.
من شک ندارم اینها تمام مرتبط است با رفتارهای ضد دینی مردم تهران بخصوص در ماه‌های اخیر و توهین به مقدسات آن هم با بی حجابی خلاصه مردم مومن به گوش باشند بلا فرود آید تر و خشک با هم خواهند سوخت این باد در روز میلاد حضرت عباس علیه السلام تلنگری بود به جماعتی که دم از دین میزنند و ضد دین عمل می‌کنند چه می‌دانم شاید بدتر از این رخ میداد ولی به بزرگی این روز رخ نداد
یا علی
آدمیزاد
Colombia
پس با این استدلال (چرند)شما مردم شمال اروپا که در محیطی سبز و خرم و معتدل و پر آب و گل و بلبل زندگی میکنند حتما از من و شما مومن ودیندار ترند!!
United States
صد در صد اونها متدین تر هستند به دین خودشان تا ما به دین اسلام


آنها به دین مسیحیت هرچند ناقص و تحریف شده به دستشون رسیده همونو عمل میکنند و ما اسلامی رو که کامل به دستمون رسیده نه تنها عمل نمیکنیم بلکه مخالفت علنی هم با احکامش مثل حجاب میکنیم.


خدا به هیچ قومی عقد اخوت و برادری نبسته.
آدمیزاد
Colombia
باشه شما میگید" اونها صد در صد متدین تر هستند"
همین جهالت شما برای رد حرف شما کافی است.
پس با این استدلال شما اگر مردم بروند به دین مسیحیت ناقص و تحریف شده وضعشان بهتر خواهد شد ، عجب!!
مهدی
جناب آدمیزاد !!! خدا تو قرآنش می فرماید ان الدین عندالله الاسلام تنها دین پیش خدا اسلام است .
آدمیزاد
جناب مهدی، اسلام از تسلیم میآید که تسلیم به اراده خداوندی را میخواهد بگوید، و من و شما چون ذهنی محدود داریم از اراده خداوندی آگاه نیستیم ،
پس بهتر است برای خدای بزرگ تکلیف تعیین نکنیم.
United States
بلا توی اروپا هم?زیاد میاد'تو عمر بی برکات چند بار طوفان دیدی'از اروپاییها بپرس سالی یه بار طوفان و سیل و زلزله دارن'در ضمن زیاد به خودتون مطمئن نباشید به زودی پیش پدرانتان میروید خدا حکم میکنه
United States
دوستان چرا اینقدر بحث میکنید'ما آدما فقط خودمون رو قبول داریم فقط خودمون. اگه یه ذره به خدا اطمینان داشتیم این بد بختی ها رو نمی‌دیدیم'در ضمن ادمایی که هی دم از اروپا و مناظر اروپا صحبت میکنید اگه ایران بد بود سالهای سال محل اخاذی امریکایی ها و اروپایی ها نبود'چرا بعد از ۳۲ سال هنوز دنبال ایرانند برین خدا رو شکر کنید چکمه امریکایی ها رو صورتمون نیست و زن و بچه هامون تو دستاشون له نمیشه'نماز آیات فراموش نشه مرگ در همین نزدیکی است
بانو
مردم ما اگر مسیحی هم بشوند مقید نمیمونند بالاخره طوفان وامثالهم تلنگر قدرت خداوند مهربانه که در عین قدرتمندی از نزول بلای بزرگتر میگذره چون بخشنده ومهربونه
...
چرا همه چی رو باهم قاطی می کنید؟
وضعیت فحشا و بی بندوباری اونجا صدبرابر بدتره.
شاید از یه نظرایی بهتر از ما باشند ولی از این چیزانه.
نمی دونم چراهمه همه چی رو باهم قاطی می کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا این عذاب الهی بوده یا یه اتفاق طبیعی چه ربطی به شما دارد؟شما چرا از خودتون نظر می دین؟دلتون می خواد یه کم کمتر گناه کنیدیا یه کم بیشتر مراقب
محیط زیست شید.
از اینکه هرکسی هرجور دلش بخوادحرف بزنه بدم می آد.
اشتباه می کنید اگر اخبار آب و هوای آن مناطق را دنبال کنید می بیند آنها از این جور موارد اصلا کم ندارند
آدمیزاد
Colombia
هموطن ،اولا مگر قربانیان چنین حوادث طبیعی آدمهای فاسد و گناهکارند یا بدبختهای فقیری اند که مثل طبقه مرفه شمال شهر در خانه های گرم ونرم خودشان امن و راحت زندگی نمیتوانند بکنند؟
در ضمن ایران از دید جغرافیایی یکی از آسیب پذیرترین مناطق از لحاظ زلزله و دگرگونیهای جوی و تشعشعات خورشیدی و ...است در حالیکه در اروپا و شمال آمریکا این بلا ها بسیار کمتر است.
پروانه
Iran, Islamic Republic of
قرار نيست قربانيان آدم‌هاي فاسد و گناهكار باشن بلكه اگه بلا نازل بشه ممكنه خشك و تر با هم بسوزن!
Iran, Islamic Republic of
نکته:
هیچ وقت خشک و تر با هم نمیسوزند

اونهایی هم که به ظاهر خوب هستند و عذاب میشوند در حقیقت خوب نبوده‌اند...

این دقیقا بلایی است که بر سر قوم حضرت شعیب آمده..
هداوند وحی کرد که از قوم تو 100 هزار نفر را عذاب خواهم کرد. 40 هزار از بدها و 60 هزار از خوبها
حضرت سئوال کردند که چرا از خوبها.. پاسخ آمد که آنها نهی از منکر نمیکردند و به رفتار زشت بدها اعتراض نمیکردند
مهدی
اعقتاد به سوختن تر و خشک زمانیه که امر ب معروف و نهی از منکر در جامعه ی اسلامی رنگ از دست بده . نهی از منکر باید در جامعه علنی بشه. خون شهید علیلی خلیلی ها باید ریخته بشه؟؟؟؟؟
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
فازت چیه دوست عزیز؟!
شما مگه علم غیب داری؟
همه این رویداد ها دلیل علمی داره ... چقد ما به این عربستان و عراق گفتیم یه فکری به حال این بیابون هاتون بکنید انقدر گرد و خاک بلند نشه ازشون ...گوش نمی کنن که! اونوقت این هم وطن های عزیز و مسئولین گرامی هم به جای جدیت بیشتر فاز معنویش میکنن!
بله در اروپا و آمریکا زلزله زیاد نمیاید اما برف های چندمتری، سرمای شدید در زمستان، طوفان های مهیب در آمریکا و سونامی !!!!
ضمنا دوست عزیز اینکه این بلایا بر سر ما می آید بدین معناست که خداوند ما را به حال خودمان رها نکرده و هر روز هشداری برایمان می فرستد تا خود را اصلاح کنیم...
اما شاید آنها را به حال خود رها نموده تا روزی همه را...
فکر می کنید عذاب الی در این دنیا بدتر و مهیب تر است یا در آن دنیا؟؟؟
قطعا در آن دنیا
ali.sh
Finland
کی گفته حوادث طبیعی به مردم ربط داره؟
ای چرت و پرتا چیه شما می گین؟
حرف درست حسابی بزنید؟
هر اتفاقی که میفته سریع به کار و افکار و لباس و... مردم ربط میدین!!!!!!!!!!!!!!!!
آخه این کارا تاکی؟ملت ایرانه دیگه!!!!!!!!
برو خودت اصلاح کن ....
آدمیزاد
شما و همانند شما با این حرفهایتان در بیدین شدن مردم مقصرید ، شما خود را مفسر و سخنگوی خدا میدانید تا قهر و عذاب و بدبختی و عصبانیت و خشم او را بر مردم اعلام بکنید ، پس با این همه کو مهربانی و بخشایشگری خدا؟
اگر بخاطر چندگناه کار، هزاران آدم بیگناه کشنده شوند پس کو عدالت خدا؟
تقصیر از خدا نیست تقصیر از تفسیرگران اوست.
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
خو اصا تو راست میگی
واستا قیامت شه دیگه
اونوقت بیاپیم استدلال کن.
آدمیزاد
...خانوم ،
با این نامی (خوشگل خانوم)!!که برای خودتان برگزیدید نگران قیامت خودتان باشید و برای دیگران اصلا نگران نباشید .
علی
جهت اطلاع «آدمیزاد»
خداوند به شعيب پيامبر(ع) وحي کرد: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد که چهل هزار نفرشان اهل معصيت اند و شصت هزار نفرشان هم از خوبان قوم تو هستند. شعيب(ع) عرض کرد: خداوندا، [برای] آن اشرار جز اين انتظار نيست؛ اما چرا آن خوبان عذاب مي‌گردند؟ پس خداوند وحي فرمود: چون در مقابل اهل معصيت مماشات به خرج دادند (و امر به معروف و نهی از منکر نکردند) و به دلیل غضب من، غضبناک نشدند
محمد‌بن‌يعقوب‌بن‌اسحاق الکليني، الفروع من الکافي، ج5، باب الامر بالمعروف و النهي عن المنکر، روايت 1، ص55
مثل شما
سلام آدمیزاد!
اینکه خداوند حساب اهل کفر رو به خودشون واگذار میکنه و جزای اعمالشون رو توی این دنیا میده تفسیر نیست ،به عنوان مسلمون فقط یکبار روی معنی قران رو بخون . این صریح آیه قرانه.
البته بحث تفسیری ،روایی در این خصوص بسیار وسیعه و نیاز به تخصص و اطلاعات خیلی کاملی داره.
امیدوارم موفق باشی
محمدرضا
أقا شما چرا يكطرفه قاضي مي رويد؟! مگر قرآن نمی فرماید اتقوا فتنه لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصه از آن گرفتاری بر حذر باشید که فقط گنهکاران را در بر نمی گیرد بلکه شامل همه است
از طرفی این با عدالت و بخشش خداوند هم ناسازگار نیست جون خدا به همه فرموده که اگر گناه کردید باید منتظر بلا باشید و ای خوب ها اگر امر به معروف و نهی از منکر نکردید باید ونتظر بلا باشید پس دیگر جای اعتراض نیست
امیر
مثل اینکه شماقران نخوانده اید. درقران خداوند هم ازرحمت خودش سخن گفته وهم ازعذاب سخت خودش دردنیا‌وآخرت
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا برای هردو تاشون مرگ هست .اما برای آدمای خوب مرگ هم نعمته.هم از این دنیا خلاص میشن هم یه زندگی فوق العاده عالی رو شروع می کنند.اما برای گناهکاران بده.چون تازه عذابشون شروع میشه.ما فکر می کنیم این دنیا خیلی جای خوبیه برای همین مردنو بد میدونیم.اما اگر اینجوری که گفتم نگاه کنید میبینید خدا نمی خواسته آدم خوبارو عذاب کنه.بلکه می خواسته نجاتشون بده از زندان دنیا.
چند گناهکار ؟؟؟؟؟؟؟ واقعا شما این همه گناه و گناهکار را نمیبینید یا واقعا چشمهایتان را بستید .
باران
سرانجام تندبادی شدید و هول انگیز و سرد و سخت در روزهایی شوم و پرغبار برآنها فرستادیم تا عذاب خوارکننده را در زندگی دنیا به آنها بچشانیم و عذاب آخرت از آن هم خوار کننده تر است و یاری نمی شوند.آیه 16سوره فصلت
بی نام
خودت تاحالا تو عمرت همچین طوفان عظیمی تو تهران دیده یا شنیده بودی که میگی ایران آسیب پذیرترین منطقه از لحاظ دگرگونی های جوی هست؟؟؟؟ آدمی رو که خوابه میشه از خواب بیدارش کرد اما آدمی رو که خودشو زده به خواب نوووچ
حسین
آدمیزاد تو از دسته آدمایی هستی که لب مرگ چشماشون وا میشه
درست مثل فرعون که در حال غرق شدن بود گفت ایمان آوردم ولی خدا گفت دیگه فایده نداره
تنها جنازت و سالم میرسونم به ساحل عبرت بشه برا بقه
دوستان از این آدمیزاد عبرت بگیرید که چه خوب خودشو خر میکنه و سرش و مثل کبک میکنه زیر برف
آدمیزاد
حسین جان،
بله شما درست میگویید.
لحضه مرگ برای همه بیداری است ، و این جهان کابوسی بیش نیست.
علی
کافران بزار عشق و حال این دنیا رو بکنن آخرم اون دنیا جوابش رو میده ...
تو قرآن هم اشاره شده که اونا لذت دنیا رو میبرن آخرم گرفتار جهنمن خدا هم اونا رو ول میکنه به حال خودشون ...
اما ما که خدا رو شناختیم و بهش ایمان آوردیم مسئولیمون سخت تره ... خدا هم بعضی مواقع بهمون هشدار میده با این نشانه ها بعضی مواقع هم مسئله ی دیگه ای هست ...
این حدیثم بخونید بد نیست :
امام جعفر صادق - علیه السلام - فرمود: هنگامی که چهار چیز در جامعه شایع و رایج گردد چهار نوع بلا و گرفتاری پدید آید: چنانچه زنا رایج گردد زلزله ـ و مرگ ناگهانی ـ فراوان شود. چنانچه زکات و خمسِ اموال پرداخت نشود حیوانات نابود شود. اگر حاکمان جامعه و قُضات ستم و بی عدالتی نمایند باران ـ رحمت خداوند ـ نمی بارد. و اگر اهل ذمّه تقویت شوند مشرکین بر مسلمین پیروز آیند.
الله اعلم ...
کنگانی
Iran, Islamic Republic of
مگه ندیدی خدا چه برسر قوم عاد آورد! قوم عاد از نظر جسه خیلی قوی بودند12متر فقط طولشون بود ,به خدا اعتقاد نداشتن خداوند یک طوفان وحشتناکی بر سر اونا فرود اورد همه از بین رفتن.بعد چند سالی دیگه قوم ثمود اومدن از نظر جسه هیچ فرقی با قوم عاد ندارند اینا هم کافر بودند از قوم عاد عبرت نگرفتن , خداوند دوباره اون طوفان مهیب بر سر اونا نازل کرد.اصلا شما قران میخونید
اروپا رو زیاد نشنیدم ولی شمال آمریکا که همیشه سیل و طوفان هست اخبار رو کمی پیگیر باشید حتما از این خبر زیاد می شنوید
سکرت
مرگ ابراهیم فرزند حضرت محمد (ص)

کتاب: زندگانى حضرت محمد(ص) ص 630

نویسنده: رسولى محلاتى

پیش از این در داستان نامه‏هایى که پیغمبر اسلام براى زمامداران جهان فرستاد یادآور شدیم که نجاشى پادشاه حبشه - یا«مقوقس‏»پادشاه مصر پاسخ نامه آن حضرت را با کمال احترام نوشته و با هدایایى که از آن جمله کنیزکى به نام‏«ماریه‏»بود براى آن حضرت فرستاد.

و باز در جاى دیگر متذکر شدیم که خداى تعالى از این کنیز فرزند پسرى به حضرت محمد(ص)عطا فرمود که نامش را ابراهیم گذارد و ابراهیم تنها فرزندى بود که خداى تعالى از غیر خدیجه به آن حضرت عطا کرده بود ولى تقدیرات الهى در سال نهم، پس از آنکه هیجده ماه از عمر ابراهیم گذشت او را از پیغمبر باز گرفت و مرگش فرا رسید، و مرگ وى حضرت محمد (ص)را سخت داغدار کرد بدانسان که در فقدان او گریست و این چند جمله را که امام صادق(ع)از آن حضرت روایت کرده است در مرگ او بر زبان آورد:

«تدمع العین و یحزن القلب و لا نقول ما یسخط الرب، و انا بک یا ابراهیم لمحزونون‏». (1)

[چشم گریان، و دل محزون و اندوهناک است ولى سخنى که موجب خشم پروردگار گردد بر زبان جارى نخواهم ساخت، اما بدان اى ابراهیم که ما در فقدان و مرگ تو اندوهناک و محزون هستیم. ]

و چون برخى به آن حضرت اعتراض کردند که اى رسول خدا مگر تو ما را از گریه نهى نکردى؟فرمود: نه، من نگفتم در مرگ عزیزانتان گریه نکنید، زیرا گریه نشانه ترحم و مهربانى است و کسى که دلش به حال دیگران نسوزد و مهر و محبت نداشته باشد مورد رحمت الهى قرار نخواهد گرفت.

آنچه من گفته‏ام این است که در سوک و فقدان عزیزان خود فریاد نزنید و صورت خود را مخراشید و گریبان چاک نزنید و از سخنانى که نشانه اعتراض و نارضایتى از داست‏خوددارى کنید. (2)

«و بدین ترتیب پاسخ افرادى را که در طول قرنهاى بعدى نیز به گریه کنندگان در مصیبت اندوه‏بار فرزندان دیگر آن حضرت چون حضرت سید الشهداء(ع)و دیگر شهداى واقعه طف و غیره اشکال گرفته‏اند نیز بیان فرمود».

به هر ترتیب رسول خدا(ص)دستور داد تا ابراهیم را غسل داده حنوط و کفن کنند سپس جنازه او را برداشته به قبرستان بقیع آوردند و در جایى که اکنون به نام‏«قبر ابراهیم‏»معروف است دفن کردند.

در تواریخ آمده است: در آن روز که ابراهیم از دنیا رفت‏خورشید گرفت و مردم مدینه گفتند: خورشید به خاطر مرگ ابراهیم گرفته است!

رسول خدا(ص)براى رفع این اشتباه و مبارزه با این موهومات و خرافات به منبر رفت و مردم را مخاطب ساخته فرمود:

«ایها الناس ان الشمس و القمر آیتان من آیات الله یجریان بامره، مطیعان له، لا ینکسف لموت احد و لا لحیاته، فاذا انکسفا او احدهما صلوا»

[اى مردم همانا خورشید و ماه دو نشانه از نشانه‏هاى قدرت حق تعالى هستند که تحت اراده و فرمان او هستند و براى مرگ و حیات کسى نمى‏گیرند و هر زمان دیدید آن دو یا یکى از آنها گرفت نماز بگزارید. ]

و بدین ترتیب این موهوم و خرافه را از ذهن آنها بیرون برد - با اینکه در ظاهر این سخن به نفع آن حضرت بود - و اگر یک مرد سیاسى به معناى روز و دنیا طلبى بود مى‏توانست از این اندیشه موهوم به نفع خود بهره‏بردارى کند و آیندگان نیز هر گونه مى‏خواهند قضاوت کنند!چنانکه رفتار مردان سیاست‏به معناى روز و منطق آنها چنین است. ضمنا چنانکه در حوادث سال ششم ذکر شد طبق نقل صحیح و معتبر در داستان مرگ ابراهیم فرزند رسول خدا برخى از زنان آن حضرت گفتند ابراهیم فرزند جریج‏بوده و به اصطلاح با این گفتار ناهنجار و تهمت زشت مى‏خواستند به خیال خود دو کار کرده باشند، یکى با متهم جلوه دادن آن زن پاکدامن توجه رسول خدا را از او قطع کنند و دیگر آنکه رسول خدا را دلدارى دهند. ولى خداى تعالى به وسیله آیات‏افک مشت محکمى به دهان آنها زد و پاسخ یاوه سرایى آنها را داد که بهتر است‏براى اطلاع بیشتر به کتابهاى بحار الانوار(ج 79، ص 103)و سیرة المصطفى(صص 482 به بعد)مراجعه نمایید و تفصیل مطلب را در آنجاها بخوانید.

پى‏نوشت‏ها:

1. فروع کافى، ج 1، ص 55.

2. سیره حلبیه، ج 3، صص 347 و 348.
خوب شدن من امروز دانشگاه نرفتم !!!!!
دانشگاه ما تو خیابون شهید قرنیه :)
هشدار هشدار هشدار از طرف خداوند
انکار انکار انکار از طرف مردم
اونا که لاییکن و اسم مسلونی رو یدک نمیکشن!!!!
بعدش قیاس باطله!!!!!!!!!!!
امیر اریا ..
دوستان کلام با نام خدا اغاز میکنم.
سلام
من با نظر کلی علی اقا موافقم..
ودر پاسخ دوست عزیزمون ادمیزاد میگم..
شما مردم ارو پا را دیدید بریز کار روز مرشون غیبت تهمت . دزدی . شما تو ارو پا دیدی مثل ایران تجاوز به ناموس و یا خیانت به ناموسو من میگم ما همه خوبیهارو دادیم و بدیهارو داریم رواج میدیم تو جامعه البته بحث حجاب که من معتقدم هر کسی مسئول خودش و اگر جامعه چه درست و چه غلط قانون داره حجاب رعایت بشه بهتر انجام بشه..و در اخر میگم کشیدنن مصیبت به 1خانواده بیشتر تا به فامیل اگر ما مسلمانیم پس مسولیت ما با انسانهای غیر که از ادیان الهی دیگر هستند سخت تر .. به امید اون روزهای که اسمون دلامون و اسمون خدا صاف باشه.
آدمیزاد
آقا امیر علیکم سلام ،
"گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری"
در کشور ما هر سال هزاران آدم بیگناه قربانی زلزله و سیل گرما زدگی و آلودگی هوا .. میشوند ، حالا بجای جستن راه حل و دلداری از مصیبتزدگان خیلی بیانصافی و بی دینی است که مردم را نکوهش بکنند و گناه همه این بلا ها را بر سر چند تارموی سر خانم بد حجاب بیاندازند ، شما خودتان انصافا بدانید که با همین روش و سخن اینچنینی مردم از دین دورتر میشوند.
Iran, Islamic Republic of
شما چه دلت بخواد چه دلت نخواد... اینها بدون تردید عذاب الهی هستند...

مگه شما اعتقاد نداری که خدای ارحم الراحمین است؟ و از مادر دلسوزتر و مهربانتر... پس چرا خدای به این مهربانی مانع کشته شدن اون آدمهای بی گناهی که شما میگی نمیشه؟!!! نکنه فکر میکنی خدا نمیتونه؟!!!

نه عزیزم اینها عذاب الهی هست.. برای کسانی که ایمان دارند هشدار است
ََUnknown
اقا دست بردارید از این حرفهای ابتدای یعنی دایناسورها که اون بلا سرشون اومد منقرض شدن گناهشون زیاد بود یا حجاب رعایت نمیکردن؟بیاین یکم خرافاتو کنار بزاریم از دید علمی به داستان نگاه کنیم و برای خودمون ترس درست نکنیم شاید یکم عقب افتادگیامون جبران بشه
1
Iran, Islamic Republic of
سلام. جناب آدمیزاد،
شما از " استدراج " اطلاعی دارید؟ اگر ندارید یه مقدار اطلاع کسب کنید. اینو در جواب این حرف که چون مردم اروپا در ناز و نعمتن پس کارشون درسته، می گم
م
آدمیزاد عزیز موضوع فقط چند تا تار مو نیست تو تهران گناهان متعددی زیاد و همه گیر شده مثل کم فروشی که مزید بر عذاب میشه به جرآت می توان گفت در گناه کم فروشی تهران کثیف ترین نقطه زمین شده و دیروز علائم صیحه آسمانی (انفجار آسمانی) رویت شد که خداوند قوم حضرت شعیب رو به این گناه عذاب کرد .
عباس
چند تار مو؟!!!!
مگر کور باشیم واین همه عریانی زنان بی هویت و ساده لوح را در خیابانها شاهد نباشیم.
اگر باور داری یانداری جامعه شناسان همه بر این عقیده اند که عریانی وبی بند وباری اساس بنیان خانواده را از هم میپاشد.
آدمیزاد!

اگر چشم آیت بین داشته باشی میفهمی همه چیز به هم مربوطه!
چرا فکر میکنی نافرمانی خداوند متعال و اینقدر بی اهمیته که بلاهای طبیعی به اون ربطی نداره!!!!؟

شاید خداوند ما رو قابل دونسته و داره بهمون هشدار میده....
تسنیم
وقتی مردم دیندار یکشهر چشمشون رو بروی گناه بقیه ببندن و امربمعروف نکنن مسلما اوناهم توی گناهشون شریک شدن ،یه سری به قرآن بزنید
داستان های قرآن رو بخونید متوجه میشید وقتی میگه عالمای اون قوم هم عذاب میشن بخاطر اینکه کاری نکردن که متوجه گناهشون بشن
امیر
چرامردم از دین دورتر شوند درحالیکه خودخدا درقران مردم رااز عذاب خودش دردنیا وآخرت ترسانده
عباسی
متاسفانه تو این روز چیزهایی رو مشاهده کردم که حتی خارجی ها هم این کار ها نمی کنند مثلا تو جا هایی که سکس زیاد رواج دارد وقتی فردی با شما دوست می شود دیگر با فرد دیگری دوست نشده و به اعتقادات خودش عدم رعایت این مسئله خیانت است اون بنده خدا که اصلا دین نداره به این معتقد است ولی در ایران خانمه در غیاب شوهرش که بنده خدا از صبح میره سرکار تا وضعیت مالی خانواده شو تامین که به خدا چندین مورد را خودم دیدم
همسرش دوست پسر داره ومیاد دنبال میرند بیرون حالا خدا می دونه چیکار می کنه
وضعیت ایران خیلی خراب شده و ما هنوز در خواب هستیم و از این وضعیت راضی
یک روز میشه همانهایی که از فاسد لذت می برند متوجه می شدن که چه بلایی داره سرمون میاد
موفق باشید وکمی به فاجعه ها فک کنیم
کیمیا
حرف دلمونو زدی.مرسی
چه شده که همه از اسلام دم میزنند به خاطر یه طوفان ساده
محمد
یه طوفان ساده؟عکسا وفیلما رو ندیدی؟
بی نام
از اسلام در زدن نیست دوست عزیز...بلکه هشداریه برای خودمون!!!
شما جوابتو میتونی از افراد مطلع بگیری، باید بگم شبهه ات قدیمیه. من سه سال پیش اینو به همکلاسی هام جواب میدادم
حداقل اونا ادعاي مومن بودن ندارن
Iran, Islamic Republic of
آدم بی ادب... همه آنچه در دنیا رخ می‌دهد انعکاس اعمال همه ماست... حالا اگر شما مشکل اعتقادی داری باید بری خودت رو درست کنی...

واقعا برای امثال شما متأسفم که حداقل یک سوم عمر خود را سپری کردید و هنوز با ابتدائیات اعتقادی خود تا این حد بیگانه هستید.

در مورد سنت املا و استدارج تا حالا چیزی به گوشت نخورده؟! تا حالا قرآن رو ورق زدی؟ یا نه؟
پروانه
Iran, Islamic Republic of
اين اظهار نظر چرند نيست بلكه واقعيت دارد و اگر سري به قرآن بزنيد از اين نمونه‌ها فراوان است و در ضمن آمريكا و اروپا هم تا دلتان بخواهد از اين مسائل دارند كافي است سري به اخبار بزنيد مخصوصا آمريكا كه طوفان‌هاي شديد و خسارت بارش معروفه
Iran, Islamic Republic of
مشکل برخی در بی ایمانی است
خسته با منطق
خداوکیلی این چه حرفاییه میزنید .خداوند دنیا رو با همین باد و بارونش به وجود اورد.شاید این طوفان خیر و صلاح تهرون بود.شاید یه نصاب ماهواره بدجوری شرمنده خانوادش بود.شاید هم باعث استخدام یه مشت ادم بیچاره تو شهرداری بشه.لطفآ تو کار خدا دخالت نکنید.برید نهج البلاغه رو هم مطالعه کنید.بر منکر عظمت خدا لعنت
نیکتا
United States
نخیر مگر نشنیده اید که "البلاء للولاء"؟
مهدی
این همان سنت مهلت الهی است که شما از آن بی خبری!
زیبا
United States
چه ربطی داره اصلا.. آدما با اعتقاداتشونه که زنده ان.. شاید خیلی های دیگه تو خیلی از جاهای دنیا وضعیتشون از ماها بهتر باشه ولی من فکر میکنم این به خاطر اینه که خدا کاری به کارشون نداره که بخواد اونا رو به خودشون بیاره و جزای اونها میمونه واسه آخرتشون.. میدونی چرا؟ اوناام بنده شن ولی موقع هدایت ، هدایت نشدن... (حالادیگه برو مطالعه علمی بکن ببین منظورم کجاست)
اما خدا مسلمون ها رو دوست داره..کسایی که امت همون هایی هستند که خدا دور فلک رو، زمین و آسمون رو و همه چیزهای طبیعی رو به خاطر اونها قرار داد..(حدیث کساء) وقتی خدا کسی رو دوست داره بعضی وقتها با یه تلنگر میخواد اونا رو به خودشون بیاره که بیشتر از این خطا نکنن..یه تلنگری که شاید آخرین راهی باشه برای اینکه ما به خودمون بیایم ولی وای به روزی که تلنگر خداروهم ببینیمو ازش رد شیم.. من نمیگم لزوما این نشونه ناراحتی خدا از ما بوده ولی میگم به این فک کنیم که اگه به خودمون نیایم، ممکنه یه روزی تلنگر خدا رو هم نبینیم...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عزیز من. اولا مردم اروپا مسلمان نیستند
دوما شما ظاهرا اخباررو نمی خونی. توی اروپا هم سیل میاد. توی امریکا هم گردبادهایی میاد که خونه و ماشین رو به هوا می بره
مهدی
انقدر با صراحت مسائل اعتقادی روچرند ندونید . تو اروپا شرق آسیا ی شکله و در ایران اسلامی که گفتم الله ربنا به شکله دیگر . خدا قوم نوح را هم عذاب کرد قوم لوط را قوم یونس را . چون این قوم ها حرمت نبی خدارا نگه نمی داشتند ما هم همینطور
نه نیستن چون ادعای ایمان هم ندارن خدا بهشون کاری نداره ما که مسلمونیم و ادعامون میشه باید مواظب باشیم
باحال
بي تربيت
باحال
عزيزان

لطفا 1% احتمال بديد شايد اين طوفان عجيب و ترسناک بخاطر بد شدن و گناهان مردم باشه

ضرر که نمي کنيد از اين احتمال

يه کم در رفتارهاتون تجديد نظر کنيد

ديگه هممون با "دفع خطر محتمل" آشناييم ماشاءالله

اينقدر زود اين احتمال را دفع نکنين
حساب خداوند با بندگان مومنش فرق میکند

گاهی خدا کافرین را با نعمت فراوان در دنیای خودشان رها میکند و
گاهی هم مومنین را به خاطر خطایشان دچار عقوبت دنیوی، تا آنها به خود بیایند.

مردم ایران بارها ایمانشان را ثابت کرده
اما اکنون عده ای ناشکری میکنند و کفران نعمت
تسنیم
مردم اونجا ادعای دین داری ندارن ، ماییم که به اسم اسلام و خدا وپیغمبر هرغلطی دلمون خواست میکنیم یه کلاه شرعی هم میذاریم روش.
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
اصلا آقاجان اگه میگی اروپا هیچ بلایی نازل نمیشه
خب جمع کن برو همون جا.
به آزادیتم برس
آدمیزاد
خواهر من ، طوفان و سیل و زلزله و خشکسالی پدیده های طبیعی اند که همه جا روی میدهد ، من میخواستم بگم که بجای اینکه به ناحق از جانب خدا حرف بزنید، بهتر است مردم را دلداری دهید ودر آنها امید و ایمان درونی ایجاد کنید وگرنه کسی با ترس از ته دل ایمان نمیآورد .
بنیامین
آیا از عذاب تدریجی چیزی می دانی یا نه؟ اگر می دانی که این سوال بی معناست اگر نه برو یاد بگیر.
بی نام
عزیزم اینجا ایران است و کشور اسلامی با احکام اسلامی.... مشکل اینه که کشور اسلامیه اما با گناهان زیادی که انجام شده فقط اسم اسلام ازش مونده....
METALLICA
من خودم رو که نمیدونم ولی شمایی که فقط حرف میزنین بله 99/بالا تر هستن اونا این همه حرف نمیزنن تا نم بارون ببینن یه چیز بگن اون یه درصد هم گفتم شاید آدمی مثل تو اونجا باشه .ناراحت نشیا من بر اساس چیزایی که نوشتی گفتم قربون خدا برم که فرق نمیزاره همه رو هم دوست داره و هیچ گاه خدا کسی رو که دوست داره این بلا رو سرش نمیاره خدا مارو آفریده و ما هم برای هر چیزی که میشه نباید یه چیز بگیم پس چیزی نمیدونین دستتون به سمت کیبرد و موس روی نظرات نره16 ساله از تهران و یه چیز دیگه دلیل بر این نیست که میگین طوفان به معنای بلا هست ممکن هست امتحان خداوند هم باشه تازه تو که اروپا اروپا میکنی تا حالا اروپا رو حتی از توی GPSدیدی از نزدیک نخواستیم ازتوی GPSمنم میتونم پرچم آمریکا رو بزارم ولی من ایرانی هستم و با رفتن به خارج از کشور مارک پرچم سه رنگ خود را عوض نمی کنم خارج ندیده خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ.....
Iran, Islamic Republic of
سلام ، جواب آدمیزاد : بزرگوار ، این مغالطه چیه آخه ، طرز برخورد خدا با کفار ، با طرز برخوردش با مومنین متفاوت هست ، در آیات بسیاری از قرآن هست که کفار را در دنیا بهشان بسیار نعمت میدهیم ، اما زندگی مومنان ، در دنیا ، سخت تر هست ، ممکن است شخص کافری هزار و یک گناه کند ، ولی خدا در عوض به او نعمت دهد ، ولی شخص مومن برای یک گناه ، در همین دنیا عقوبت شود ، پس لطفا این ها را باهم قاطی نکنید...
آدمیزاد
علیکم سلام،
هموطن ، من میخواستم بگویم که همه مردم چه در ایران و چه در اروپا آفریدگان خدایند ، رویدادهای طبیعی را به خشم خدا ربط ندهید ، چون هیچکس از نیت خدا آگاه نیست.
فرهاد
اونا بی دین هستن ما شیعه هستیم برا اونا فرقی نداره خدا نمیخاد ما تو گناه بیافتیم تا زودتر توبه کنیم
متاسفم از منطق تون
اینکه بگیم اونا( اروپاییها) کلا بی دین هستن حرف درستی نیست اونجا شاید مومنین در اقلیت باشن ولی هستن همونطور که در کشور ما آدم بی دین هست زیاد رو این حرفا مانور ندیم بهتره فقط از خدا برای کسانیکه از دست رفتن مغفرت برا آونهایی که آسیب مالی و جانی دیدن صبر و درخواست حل مشکلات مسئلت کنیم برای خودمون هم حتما و حتما تذکری باشه که مواظب اعمال و رفتار خودمون باشیم. هرچند که هیچکس از مشیت و خواست خدای متعال خبر ندارد ولی بر طبق آیات قرآن که کلام خدای متعال است عذاب خداوند بر کافران نعمت های خداوند نازل می شود.
محمد رضا
چرا مغالطه می کنید قرآن می فرماید به کفار کمی فرصت می دهیم ثم نضطره بعد حسابی یقه آن ها را هم خواهیم گرفت امّا این دلیل نمی شود که من و تو مسلمان هر کاری دلمان خواست بکنیم خدا اگر بنده ای یا ملّتی را دوست داشته باشد بلا می دهد که بیذار شوند و الّا آن ها را به حال خودشان می گذارد و به اصطلاح قرآن با سنّت استدراج و املا یعنی اصل غافلگیر شدن آن ها را می گیرد ولی دا نمی خواهد شیعیان علی و حسین غتفل باشند لذا با بلا آن ها را متذکر می کند که بیدار شوند
محمد
خاک بر سرت که چقدر نفهمی
m.m
سلام،خداوند براي اروپايها زيبايي و آرامش قرار داده تا شايد به قدرت او پي ببرند وشكر گزار شوند و همچنين ايمان بياورند.وهر كار خداوند حكمت ودليلي دارد
قر ارنیست بلافقط طوفان باشدبزرگترن بلایی که آنها گرفتارش هستند سستی بنیان خانواده وکودکان بی پدراست
Iran, Islamic Republic of
اونها برخیشون دچار سنت استدراج شدند.یعنی اونقدر خدا مهلتشون میده بعد یه دفه به خدمتشون میرسه یا این دنیا یا آخرت.بعضیهاشونم چون به همدیگه رحم دارند- درسته مسلمون نیستند- و به خودشون ظلم نمی کنند خدا بهشون نعمت میده تو همین دنیا.اونا به دین خودشون دهن کجی نمی کنند.نمیشه که آدما خوب باشن حتی کافرا ولی خدا هیچ مزدی بهشون نده.ظلم چیز خیلی بدیه.ولی ما مسلمونا وقتی شعادر دینمون رو مسخره می کنیم،مثلا به حجاب و امربه معروف و....ایراد میگیریم و مسخره می کنیم و از اون بدتر خودمون سر همدیگه رو کلاه میذاریم و رحم نداریم توقع دارید چی بشه؟!اصلا درست نیست تدین ما رو با اونها مقایسه کنید.مساله سر آزادگی هست که امام حسین علیه السلام هم فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید.الانم اگر مردم به درگاه خدا توبه کنند خیروبرکت برمیگرده.توبه هم باید تو عمل دیده بشه.کم فروشی و گرون فروشی و خیانت و...از بین بره.
Ukraine
دقيقا .پس اينطوري باشه ما هم بايد مثل اونا زندگي كنيم تا رستگار بشيم.شايدم بتونيم كوير ايران رو مثل اروپا سرسبز كنيم. تاكي خرافات.
کی گفته اروپا مردم زندگی خوشی دارن؟؟؟؟؟؟
اروپا نرفتی حداقل با چهارتا اروپا رفته صحبت کن
lava
در احادیت و ایات قران داریم خدا افرادی که از گناه خود باز نمیگردند را به حال خود رها میکند
پس خدا دوسمون داره که تا یخورده منحرف میشیم تلنگر میزنه
سلام عزیزم
بین من و شما و مردم بی دین شمال اروپا یه فرقهایی هست
خدا با دوستاش طوری رفتار میکنه که هواسشون جمع شه اما کسی که از بیخ این چیزا رو نمی فهمه کاری بهشون نداره
دوست من حساب کار خدا از دخل و تصرف ذهن من و شما خارجه
یاعلی
بنده خدا
برای مردم اروبا بدترازاینااتفاق میافته
عباس
Iran, Islamic Republic of
مااز اونا بدتریم چون ما میدونیم کاری که میکنیم گناهه ولی باز انجامش میدیم و خدا رو نادیده میگیریم
قال رسول الله صلي الله عليه و آْله :الدنيا سجن(زندان)المومن و جنة الكافر
صدق رسول الله
تنها مردم نه برخی از مسئولین هم رفتار شایسته ای در قبال همدیگر و مردم نداشته اند!
ابراهیم
گر ما خرد داشتیم کجا این سرنوشت بد داشتیم.اخه چرا همیشه سعی میکنیم گودرز و به شقایق ربط بدیم.ایمانی که بخاطر ترس باشه همون نباشه بهتره.
بخاطر ترس نیست عزیزم
ما همیشه به خدا ایمان داشتیم، اما شاید خدا خواسته بگه بیشتر به حرف رهبرمون گوش بدیم؛ دیگه نمیدونه چطور هشدار بده که بعضی هامون بفهمیم(اصلا منظورم با دولت محترم نیست ها!!!)
دیوار
جدا امسال تو این مملکتو به بدبختی کشوندن که نسلتونم منقرض نمیشه...
نوش جونتون،گوارای وجودتون.شما تهرونیا حقتونه خدا بدتر از این بلاها سرتون بیاره انشاالله.نشستین اونجا و حق مردم یه مملکت رو می مکین و بقیه رو مسخره میکنین.حتی فکر میکنید تو ایران فقط شما شهری هستید و از باب تحقیر ما رو شهرستانی لقب دادید.از این طوفانها سالی دوبار تو خوزستان میاد ولی یه بار اخبار میگه؟چرا چون ما آدم نیستیم فقط تهرونیا آدمن.براتون یه زلزله 10 ریشتری هم از خداوند منان طلب می کنم.نوششششششش جان
نیما
فعلا که هرچی شهرستانی از دهاتاشون بلند شدن اومدن تهران همین امثال شما تهران به گند کشیدن اصن دیگه تهرانی پیدا نمیشه اینجا
تسنیم
حالا مطمئنی جد وآباد خودت مال همین درودهاتا نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟
نیما
من از جدو آباد خودم مطمئنم که یه زری میزنم ولی تو بهتره بری به شناسنامه خودتو باباتو هفت جد آبادت یه نگاه بندازی یاداوری شه از کجا اومدی
آدمیزاد
هموطن ،در مواقع بحرانی باید ما با هم یکدل و همبسته باشیم ، در تهران هم مردم از همه جای ایرانند و این بازتاب یکپارچگی این سرزمین است.
Canada
من یکی که هنوز هم دهاتیم. قربون تمام دهاتیهای با صفا.
Canada
خداوند ایران را از دزدی و قحطی و دروغ حفظ بفرماید.
پری
مثلا خودت که تهرونی هستی چه گلی به سر خودت زدی ...مملکت به دست همه اقشار هستش نه پارسی ها
مهدی
توکه شهری هستی کجای دنیارو گرفتی آقا نیما/
پروانه
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا وقتي ما نسبت به همنوع و هموطن و هم كيش خودمون چنين آرزوهاي قشنگي داشته باشيم بايد هم بلا نازل بشه! براي اين برادر يا خواهر خوزستاني متاسفم! شرط مسلماني خيرخواهي براي برادران ديني است نه آرزوي نزول بلا كردن براي اونا!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز براي هر كس حتي دشمنت هم بد از خدا طلب نكن. خدا به ظرفيت فكري آدما بهشون فهم و معرفت عطا ميكنه نه به شهر نشيني و پول.
يه خورده با خودت خلوت كن ببين حرف درستي زدي يا نه ؟
واقعا .دقیقا همینطوره
امید همبستگی
Iran, Islamic Republic of
ممنون از حس نوع دوستی شما!
دوست عزیز؟ هر بلایی در هر جای این کره خاکی حتی برای حیوانات پیش بیاد، انسان واقعی براش افسوس می خوره و ابراز ناراحتی می کنه.
شرمسارم از اینکه هم میهنی همچون شما دارم. خوزستان خاکی داره که هنوز هم براش جان بر کفانی هستند که خونشونو روش بریزن که پا بر جا بمونه.
احتمالا شما هیچ تصوری از مرگ یا خسارت دیدن ندارید، وگرنه هرگز عقده های خودکم بینی رو قاطی این مسائل نمی کردید.
ابراز خوشحالی بر مصیبت انسان ها ولو کافر و منکر خدا، از انسانیت به دوره. حالا که این مصیبت دیده ها هم وطنان، قوم و خویش و هم کیش خودمان هستند.
anna
امید همبستگی کاملا موافقم شرمسارم از اینکه هم میهنی همچون این خوزستانی دارم! که از طوفان تهران خوشحاله ارزوی زلزله 10 ریشتری داره!!!! خدا عاقبتمان را بخیر کند
میترا
حرفات صحیح ولی یه کم بد دهنی
باحال
انشاءالله کساني که بايد فکري براي شما بکنن يه تکوني بخودشون بدن

اماشما هم بد نيست کمي با ادب تر باشي
ليلي20
تو واقعا انساني؟ مگه تهران قشر معمولي و ضعيف نداره كه داري دم از حق ميزني ؟ والا هرچي وام و امكانات هست كه چند ساليه دارن اختصاص ميدن به شهرستانيا....... اولا كه اخبار هميشه وقتي جايي تلفات داده رو اعلام كرده ثانيا اخبار بايد خبرايي رو بگه دست اول باشن طوفاني كه تو تهران اومد بي سابقه بود و كشته داده به جاي همدردي داري واسه خودت اراجيف مي بافي؟ متأسفم برات خدابه راه راست هدايتت كنه
من تهرانی نیستم ولی نسلم به تهران برمیگرده.
تو تهرانی نیستی ولی نسلت باتهرانیا یکیه.
احساس زلزله 10ریشتری تا خوزستان هم میاد.
انگار خیلی داغ بودی که این متنو نوشتی!
عزیزم به حق...بارون نمیباره.
بقیه رو نمیدونم ولی تو آدم نیستی،سعی کن اندازه نخود شعور داشته باشی درضمن کدوم حق شما رو داریم میمکیم؟بدبخت عقده ای.
شما که هیچی حالیتون نیست حرف مفت نزنید
Canada
دوست خوزستانی من البته از نظر توجه رسانه ای بیشتر به تهران با شما موافقم ولی در مورد آرزوی زلزله ی 10 ریشتری برای تهرانیها باید گفت: به حرف گربه کوره بارون نمیاد.
وای
mahtab
شمایی که دم از دینو ایمان میزنید نباید ازین دعاها بکنید زشته خجالت بکش
واقعا راست می گی خداکنه بد تر سرشون بیاد
anna
متاسفم که زلزله 10 ریشتری هم از خداوند منان برای تهرانی های بی نوا می خواهی ما هم بلدیم از این حرفا بزنیم هااااااااا برای خوزستان بیاد زلزله فقط تررونیا آدم نیستن اینجا پر از قشر ضعیف فقیره ساده لوح ظاهر بین چقدر ماشاالله عقده تهران نشینی داری تهران که پر از شهرستانی شده باباجان
باحال
ايمان نبايد فقط از سر شوق باشه

خدا پيامبرانش را "بشير" و "نذير" خطاب ميکنه جانم

هم "شوق" هم "ترس"

شما بچه ات را هم فقط با شوق و اميد تربيت نمي کني

گاهي ترس و تنبيه هم لازمه

از خدا که نبايد جلو زد عزيزم
24 شهریور 1374 طوفان تهران را درنوردید یکساعت یا دو ساعت مانده بغروب
شما احتمالا 15 سال داشتید
علی
Iran, Islamic Republic of
در آن روز چند نفر کشته شدند؟
همه می‌گویند بی سابقه شما بگو با سابقه!
شئهد
Iran, Islamic Republic of
حالا سال74 کشته هم داشت یا نه؟
نرگس
علی اقا درست میگن همش به خاطر توهین به مقدساته .........
مهدی
مرحوم آیت الله مجتهدی می فرمودند نگویید حوادث غیر مترقبه بگویید حوادث مترقبه . وضع حجاب و عفاف در تهران این شهر را مستعد عذابب الهی می کند .قطعا بر اثر گناهان بوده ک همچین طوفان سنگینی در تهران اومده بوده . یا دافع النقم
United States
:) مرز بین جهالتو دین کجاست حاج آقا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
34 ساله عمر كرديد فقط سنتون بالا رفته به علم و سطح فرهنگ و معلومات عمومي و ديدتون بالا نرفته متاسفم. خودتون متنتونو بخونيد ببينيد اصلا چي گفتيد 10 مدل حرف زديد .
علی
قبول دارم حرف شما رو
تسنیم
کاملا موافقم
خدا خودش توی قرآن میگه وقتی گناه توی قومی زیاد شد بلا زیاد میشه ،شک نکنید که همش اثرات گناهه و عدم امربه معروف و نهی ازمنکر
مهکامه
قوم عاد نیز پیامبر خود را تکذیب کردند اکنون ببینید عذاب و انذارهای من چگونه بود؟ما تندباد وحشتناک و سردی را در یک روز شوم مستمر بر آنها فرستادیم که مردم را همچون تنه های نخل ریشه کن شده ، از جا بر می کند.اکنون ببینید عذاب و انذارهای من چگونه بود؟ما قرآن را برای تذکر آسان کردیم، آیا کسی هست که متذکر شود؟آیات 18 تا 22 سوره قمر
United States
به نام دین بر علیه دین! قطعا این زنگ خطری بود!! و احتمالا اختار آخر...
علی
دقیقا همینطور است که می فرمایید
Iran, Islamic Republic of
خفه شید اگه هم بلا باشه واسه مال مردم خوری مسووالاست
از فرط گنه بود طوفان که به پا شد
از یمن ابالفضل زما دفع بلا شد
Canada
متاسفانه در آخرین نقشه منتشر شده از گرم شدن کره زمین و خشکسالی شدید ایران از مناطق بسیار تاثیر پذیر است و باید منتظر بلاهای شدیدتر از جانب خداوند باشیم تا دیگر بد حجابی و فساد نکنیم و از آرمان امام منحرف نشویم. مگر آقا امام زمان عج در نتیجه توبه ی ما شفاعت بفرمایند. وای بر شما ملت ناسپاس اگر توبه نکنید.
کار خدا یا خانم ابتکار
... : عده ای می گویند خوب شدن هوا کار خدا بود !
اگر کار خانم ابتکار بوده حالا بیاد کار خودش رو توجیه کنه !!
این یه هشداری بود که کارها را به غیر خدا نسبت ندهیم ...
پس آلودگی هوای 2 سال اخیر هم نعوذبالله کار خدابنده؟ آخه چه ربطی داره؟ از یه طوفان هم باید استفاده سیاسی کنید؟ خداییم من موندم اون دنیا چه جوابی میخواهید بدید! اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
تند نرو عمو جون ، من گفتم همون طوری که خوب شدن هوا را به خانم ابتکار نسبت می دادیم ، پس اینجا هم باید پاسخگو باشد ، هیچ کدام از علما کار خدا را به غیر خدا نسبت نمی دادند ...
ما مثل شما نیستیم که زلزله بم رو هم به احمدی نژاد نسبت بدیم !!
ما استفاده سیاسی نمیکنیم. وقتی خانم ابتکار میگه پاک شدن هوا به مدد باد و باران های اخیر کار ایشون بوده خوب مسلما طوفان هم کار ایشون بوده دیگه؟!
شاید اخطار خداوند نسبت به بی دینی و بلی قیدیه!
تروخشک همه با هم میسوزن
ثانیه
Iran, Islamic Republic of
مردمی که محرم سیاه می‌پوشند برای امام حسین و حضرت عباس ولی در خانه‌هایشان من‌وتو می‌بنینند کنار فرزندان که رسما میگوید همجنس‌بازی خوب است، خیانت خوب است و...
مردمی که حجاب می‌درند و جلوی مسجد و دفتر مراجع عکس یادگاری می‌گیرند، مردمی که با سگ قدم می‌زنند، زنانی که اندام خود را بیرون می‌اندازند و....
Iran, Islamic Republic of
دین که نومن ببعض و نکفر ببعض نمیشه.باید به همش عمل کرد.
حران
Iran, Islamic Republic of
وقتی روحانی یک مملکت از به زور بردن مردم حکومت دینی به بهشت ناراحت باشد
عذاب الهی ما را به جهنم خواهد برد
مهدی
ما معیارمون آقای روحانی نیست ما شاخصمون آیت الله خامنه ای است . ایشون مرجع شیعه عالم شیعه فقیه شیعه مدرس شیعه رهبر شیعه هستند پس حکومت باید مردم را به سوی بهشت ببرد این حکومت علوی است اگر حکومت مردم را به سوی بهشت نبرد می شود حکومت یزید معاویه عمر ابوبکر هارون الرشید و ...
طوفان
واقعا عالیه.
کاش امثال شما زودتر سر عقل بیان. دم از دین میزنید و به همه توهین میکنید. میخواهید عقایدتون را به بقیه تحمیل کنید.
زود اظهار نظر کردن را کنار بذارید و کمی هم اندیشه کنید دنبال علت منطقی باشید.
باحال
خداوند ميفرمايد:
"وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ"

کمي رفتارهايمان را مورد بازبيني قرار دهيم

خداوند در سوره ديگري مي فرمايد:
«فَلَوْلا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» چرا با این که ما زمینه را فراهم کردیم به در خانه ما نیامدند؟ برای این که اینها مبتلا به قساوت قلب هستند.

اگرچه شايد همه اين حوادث، قابل توجيه با اسباب و علل مادي هستند

اما توجه کنيم که خداوند از همين طرق عذابش را نازل ميکند

از حقارت و کوچکي خودمان نزد اين "مليک مقتدر" بترسيم

و اينقدر آگاهانه گناه و خطا نکنيم

چقدر بد شده ايم که خداي مهرباني چون او را ناراحت کرده ايم

خدايي که رحمتش بر غضبش پيشي مي گيرد


ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺟﻨﮓ ﭘﺸﺖ ﺷﻬﺮ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻢ
ﻧﮑﺮﺩ ...
ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻃﺎﻗﺖ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ...

ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ که هر روز دارن این هوا رو نفس میکشن هیچکسی صداش درنمیاد بعد واسه نیم ساعت طوفان تو پایتخت اعلام قیامت شد
Iran, Islamic Republic of
خدای مدیریت بحرانیم ما...!!!!
محمد بی باک
United States
سلام.من یه نوجوانم.سن زیادی ندارم.16 ساله ام.اما حق اظهار نظر دارم.طوفان امروز یک طوفان عادی نبود.چون مثل اون رو ندیده بودیم.اما به هر حال کشور ایران و به خصوص شهر تهران در مناطق زلزله خیز و خطرناکی هست.علی رغم ان امروز ما شاهد بی دینی فجیعی در تهران هستیم.چند روز پیش یک دختر بالغ بی حجاب در خیابان ونک راه می رفت و به مادرش می گفت:خجالت می کشم.و مادرش با افتخار می گفت:خجالت نکش.پس این ناشی از خودمان است.امروز سبک ترین وسایل در پشت بام ها جا به جانمی شد ولی دیش های ماهواره ها روی هم می افتادند.ولی خداوند بزرگتر و مهربان تر از ان است که به خاطر بی دینی ما قهر کند و طوفانی مثل طوفان قوم نوح نصیب ما کند.این فقط یک تلنگر از طرف خدا بود.
Iran, Islamic Republic of
قربون تو آقا محمد 16 ساله که اینقدر فهم و شعور داری و مثل برخی‌ها که 50 سالشون هم شده و هنوز نمیفهمند که قهر خدا چیه و عذاب الهی چیه و برای چی نازل میشه و اینهمه داستان‌های اقوام گناهکار رو در تاریخ شنیدند و خودشون رو به کری زدند.

معلومه اون ابله‌هایی که میگن پس مردم اروپا و .. پس چرا دچار نمیشن.. حتی قرا» رو ورق هم نزدند تا بفهمند خدای متعال چه سنتهایی داره
عذاب خدا هم به خاطر این بی دینهای خدانشناس نازل میشه و هم به خاطر پرهیز از امر به معروف و نهی از منکر..

وقتی ... مملکت شده جاده صاف کن جهنم.. شما تا ته ماجرا رو بخونید

دوست دارند سرشون تو آخور خودشون باشه و شکم پرستی و شهوت پرستی مشغول باشند و اسم این اتفاقات رو هم میگزارند قهر طبیعت و حوادث طبیعی!!!
آدمیزاد
"به نام خداوند بخشایشگر مهربان"
اگر شما فقط معنی رحمان و رحیم را فهمیده بودید، اما افسوس که شما تنها قهر و عذاب الهی را دریافته ایید
بقول مولانا " هر کسی از ضن خود شد یار من .." .
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشمند... خدای رحمان و رحیم شما اگر واقعا معنایش را فهمیده باشی و فقط و فقط همان باشد که شما تصور کرده‌ای... باید جلوی مرگ این انسان‌های بی گناه را میگرفت!!! پس چرا نگرفت؟!!!!!

عزیز من خدا شناسی شما مشکل داره... خداوند دارای صفات جمال و جلال است... چه دلیلی وجود دارد خداوند رحمان و رحیم بر جامعه‌ای که تا این حد گرفتار و مبتلا به اوناع منکرات و گناهان زشت است عذاب نازل نکند. اصلا برای چنین جامعه گناهکاری چه جای رحمت؟!!

سعی کن کمی مطالعات دینی داشته باشی
آدمیزاد
هموطن ، خدا را آنگاه خواهیم شناخت که از این جهان بیرون رویم (از خودم)
مهدی
آقای ادمیزاد از نظرات منفی که ب حرفات داده میشه معلومه که اهل استدلال منطقی نیستی
آدمیزاد
خوش بحال شما که اهل منطقید.
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
ایول آقا مهدی.
باحال
با اين جمله که "هر کسي از ظن خود شد يار من" کاملا موافقم

اما توجه کنيد که خدا هم "رحمان" است و هم "قهار"

(اگرچه معمولا آيات رحمت بر آيات عذاب سبقت دارند)

در دعاي جوشن کبير ميخوانيم: "يا من سبقت رحمته غضبه"

آيا تا به حال در قرآن آيات قهر و عذاب خدا را نديده ايد؟


با ديدن طوفاني که اکثريت مردم ترسيده اند، انسان عاقل به ياد رحمت خدا مي افتد يا غضب خدا آدميزاد عزيز؟!!!

فقط کمي در رفتار و منش خودمان تجديد نظر کنيم

و خودمان را تافته جدا بافته از اقوامي ندانيم که در قرآن سرگذشت هلاکتشان ذکر شده و عبرت جهانيان شده اند
آزاده
با سلام!دوستان همه امور دست خداست!قطعا همه اعمال تمام انسانها از نظر متافیزیک و معنوی مانند حلقه های یک زنجیره با هم در ارتباط و متصل به همند!اما رخدادهای طبیعی همیشه در فرمان اعمال ما انسانها نیستند و پیرو قوانین طبیعی و فیزیک می باشند!تا حدی طوفان در میادین مغناطیسی موج منفی انسانها و تا حدی مربوط به قوانین طبیعی رخ داد!پس لطفا به هم توهین نکنید!همه جای دنیا از این اتفاقات میرفته که ۱۰۰ درصد ربط به ایمان و بی ایمانی انسانهای اون مناطق نداره البته بی تاثیر هم نیست!خدا پشت و پناه مهمون انشاالله!
امیر
آقای آدمیزادخداوندهم رحمن ورحیم است وهم قهارومنتقم پس هم بایدبه رحمتش امید داشت وهم ازعذاب سختش ترسیداگرقبول نداری برو قران رو بخوان البته اگرمسلمون باشی
منضورشون "ظن" هصت البطه
زیبا
United States
درود بر تو
زیبا
United States
واقعا وحشتناک بود.یاد قیامت افتادم
خادم
سلام.وقتی یک دختر همین چند روز پیش اعتراف میکنه زن مردی که عاشقش بوده را به قتل می رسونه در حالی که اون زن باردار بوده، دیگه چی باید گفت؟
و بدتر از آن زن شوهردار به همسرش خیانت میکنه؟
آیا این رفتارها به دلیل دیدن فیلمهای بی شرمانه ماهواره نیست که خیانت را مثل آب نبات در جامعه ما رواج داده؟
مهدی
با توجه به سن کمت ولی حرفهای خوبی زدی . عذاب شدن قوم نوح خیلی طول کشید چندین سال ه طول کشید ولی خدا اون قوم رو به بدترین نحو عذاب کرد . یادتون رفته زلزله سال 82 تهران!!!! ان ربک لمرصاد
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
آفرین
عقل شما بیشتر از بعضیاااس
تسنیم
مرحبا آقا محمد مرحبا
گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
نوجوان عزیز.درسته که خدا بزرگ و مهربون هست اما به معنی این نیست که برای کارای دنیا بی حساب و کتاب عمل کنه.خدا خودش گفته که دنیا رو با قانون اداره می کنم.یه کم بیشتر مطالعه کنیم خوبه.خدا سنتهایی داره که قابل نبدیل به هم و یا تغییر نیستند.گفته اگر صله رحم کنید عمرتون زیاد میشه - البته اگر با یه کار بد دیگه اینو خرابش نکنید- . گفته اگر خوب باشید برکت رو براتون میفرستم
«وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَیٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»



"و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم، ولی (آنان حق را) تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم"/ اعراف/96
عبارت سنهتای الهی رو در نت سرچ کنید.کتاب عدل الهی شهیدمطهری هم راهنمای خوبیه.اول بخونیم فکر کنیم اگر نخواستیم نپذیریم.
صبا
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که هیچ رسانه ای اعلام نکرد: نماز آیات واجبه.بخونیدش
هومن
خدا رحم کرد امروز کسی لواشک نشد
هومن
خدا رحم کرد امروز کسی لواشک نشد
Iran, Islamic Republic of
بترسیم از قهر الهی
محسن
Serbia
خدا کنه فردا پس فردا همه دیش های ماهواره رو باد ببره!
ایمان
خدا لعنت کند اونهایی که تمام ارزشهای دینی را زیر پا گذاشته اند این طوفان عذاب الهی بود
mahdi
ياللعجب،خيلي وحشت بود.اولش كه تاريك شد من فكر كردم ساعت8ديدم5بعدش كه سرخ شد چنان نوري زد تو خونه فكر كردم عروسيه كسي ريسه كشيده نور اونه.وقتي از پنجره بيرون و ديدم ته وحشت بود
گوشه ای ازحوادث خیلی خیلی کوچک قیامت را مشاهده کرده ای
محدثه
اين كه تموم شد محبت ولطف خداست,ولي خود خدا فرمود بترس از قيامت و عذاب اتش.ترس خوبه ولي ايمان از ترس خودش ايمان به حقيقت هستي و وجود خداست.خدا روزهاي بعد و بخير كند,خبر دادن ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
مردم گناه نکنید....
مردم فساد رو از خانه‌یتان بیرون کنید
زنان و دختران حجابتان را رعایت کنید
آقایان مسئولین کمتر دزدی کنید
رشوه نگیرید... تهمت نزنید
امر به معروف کنید... نهی از منکر کنید
از منکر دفاع نکنید
از آمر به معروف دفاع کنید
به خدا این فقط عذاب کوچک الهی بود

آقای ... جاده صاف کن جهنم نشو
Iran, Islamic Republic of
دیدیم که ماهواره آمد و ایمان جوانانمان پر نزد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
همه جای دنیا این اتفاق ها میوفته ... من نمی گم کار خدا نبوده ما نباید رو اخلاق و دینمون کار کنیم ولی اگه مردم آمادگی داشتن انقدر وحشتناک نمی شد!... حوادث طبیعی چه بخوایم چه نخوایم (چه خوب باشیم چه نباشیم) رو این سیاره اتفاق میوفته .. اینا همه نشونه های عظمت خداست بلاخره و ما هم باید سعی کنیم مردممون رو برای اینجور چیزا آماده کنیم... نمیشه صد در صد گفت که اگه ما اخلاق و دین داشته باشیم هیچ بلای طبیعی سرمون نمیاد... اما به نظر من اگه ما دین دار و عـــآقــِل باشیم خودمون رو برای این چیزا آماده می کنیم ... اگه قرار بود انسان از طبیعت بترسه هیچوقت از غار بیرون نمی اومد و پیشرفت نمی کرد...
hassan
سلام بنده نظر رئیس سازمان مدیریت بحرانو کاملا تایید میکنم متاسفانه با رفتن نیروهای متعهد و باتجربه ای مثل مهندس امیدوار از پیش بینی سازمان هواشناسی الان این سازمان درگیر تسویه حساب با نیروهای ولایی خود هست و تازمانیکه این روند سازمان هواشناسی سیاسی بازی میکند وقتی برای هشدارهای اینچنینی پیدا نمیکند...
Iran, Islamic Republic of
بلا وقت مختص دوره نوح یوسف نیست
مختص زمانی است که دین در خطر است ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام باتمام نظرها موافقم اما یه نکته اساسی را فراموش نکنید که تمام این اتفاقات را هواشناسی می توانست اطلاع رسانی کند که مردم بی گناه کشته نمی شدند و یازخمی نمی شدند بااین همه سیستم بروزهنوز توان یه خبر جزئی رانمی تواند به مردم اطلاع بدهند.
عبّاس
Iran, Islamic Republic of
كن فيكون
خداوند ميفرمايد بشو پس ، ميشود
اصلا كسي نميتواند پيش بيني كند حتي با بالاترين علوم ...
Iran, Islamic Republic of
نه این فرمایش شما صحیح نیست. هواشناسی هیچ وقت نمیتونه دقیق باشه...
من این اتفاقات را فقط و فقط هشدا خدای متعال میدانم
ایرانی
United States
دقیقا همین طوفان ساعت 1 ظهر توهمدانم اتفاق افتاده و همینجوری از غرب به شرق حرکت کرده...بازم نمیشد زودتر به مردم اطلاع بدن؟؟
hasan
Iran, Islamic Republic of
مگه امریکا تونست طوفان طبس رو پیش بینی کنه تا اینا بتونن طوفان طهران رو پیش بینی کنن اگه خدانخواد نمیتونن
علی
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید همین امروز جلسه فوق العاده ای تشکیل شده و مسئله ریزگرد هابه طول گلی ریشه کن خواهد شد
اینجا تهران است
نه یه شهر درجه دو یا سه که ریه شهروندانش بی اهمیت باشد
پروانه
Iran, Islamic Republic of
نميدونم چرا اهالي شهرهاي غير از تهران فكر ميكنن تو تهران همه چي روبراهه و هيچ مشكلي نيست! بابا لااقل اخبار گوش كنيد ببينيد آلودگي و ريزگرد و هزار و يك مشكل ديگه تو تهران هم هست!
محمدرضا
United States
به کوری چشم افراطیون و متعصبان دیش های ماهواره ساختمان ما سالم سالم هست
Iran, Islamic Republic of
انشا الله با همان صاحبان دیش‌ها محشور شوی
مهدی
با همون ماهواره تو قیامت بیای
شکیبا
خودم دیشتونو میبرم پسره ی بی ادبببببببببببببب
از نام مبارکت خجالت بکش
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
واقعاااا.
ارزششو نداره
باحال
چقدر آدمها کوچک هستند وقتي عکسهاي طوفان تهران را نگاه ميکني

آن موقع که طوفان با همه عظمتش به راحتي روي سر هممون سايه انداخت

و اگر لطف خدا نبود

و اين سرخي وحشتناک تا يک هفته بر سر ما سايه مي انداخت

هيچکدام قادر به دفع اين ضرر از خودمان نبوديم

حالا چقدر راحت شاخ و شونه مي کشيم

و درعوض تجديد نظر در رفتارمان به هم بدو بيراه ميگوييم
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
خب شما چرا داری پز میای؟؟
برو فیلمتو ببین تا تموم نشده.
بعدش قصشو نخوری یه قسمتشو ندیدی ولی طوفان مردمو برده هااا.
Iran, Islamic Republic of
اروپاييها 3000ميليارد يکدفعه نمي بلعند بعد هم کش ميدهند و همه را به سزاي اعمالشان ميرسانند
.
Iran, Islamic Republic of
خدارا فراموش نکنیم
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دوستان، در کنار همه این صحبتها، در گوگل پروژه هارپ رو هم سرچ کنید و یه کمی بیشتر راجع به اون فکر کنید. این طوفان میتونه با اون موضوع نیز مرتبط باشه. فکر میکنم طوفانش مصنوعی بود و با توجه به اتفاقهای پیش رو در چند روز آینده (تعطیلات) باز این داستان تکرار بشه. مواظب خودتان باشید.
سمانه
دقیقا منم شک ندارم این طوفان بخاطر هارپ هستش ک می خواد ایران و مخصوصا تهران و نابود کنه
داشاکل
United States
ایشالا
هدهد
نگران نباش عزیزم
عالم صاحب داره. پروژه هارپ هم افسانه ای بیش نیست
دقیقا موافق هستم پروژه هارپ هست طوفان مصنوعی بود از عکس مشخصه که گردوخاکی بلند شده دانشجو نگران نباش ما که بیکار خانه نشین همون بهتر که بعدش زلزله بیاد نابودبشه باعث بانی بیکاری مان
حسین
Iran, Islamic Republic of
کاش می گفتید طوفان چند تا دیش ماهواره رو با خودش برد؟ !!!
ان شاالله که مردم به خودشان بیایند...
shervin
United States
سلام به همه
چیه واسه خودتون تخیل میزنین
میگین بخاطر آمریکاست بخاطر اینه بخاطر اونه
طوفان همه جا هست اینبار داخل شهر اومد
ندید بدیدینا والـــــــــــــــا -_-
مهدی
دمه غروب وقتی رفتم بیرون خونه دیش همسایمونو دید که افتاده خیلی خوشحال شدم ولی وقتی برگشتم خونه دیدم رفته درستش کرده . لعنت به ماهواره
Ramin
این مردم بی دین خیلی مانده که به خودشان بیایند و علنن گناه کردنشان را به چشم می بینیم خدا خودش به بیگناهان رحم کند و تر و خشک را با هم نسوزاند.
دکتر شریعتی
United States
بد بختا دهنتون سر ویسه هینا همش آه و ناله منه --
ن
این ها همه ایات ونشانه های عظمت وبزرگی خداوند است مردم دست از این همه گناه برررررداریدددددددد
ی بنده خدای متعجب از دنیا
فدای شما دیش رو نبرد بلکه گناهرو برد جناب
سمیه
سلام
این بحثا چه فایده ای داره؟؟!!!!!
هممون فقط کافیه یک لحظه به اعمال و رفتارمون فک کنیم.در طول روز چقد خدا رو تو انجام کارها مد نظر قرار میدیم!!!؟؟؟
هیچ چیز تو این دنیا بی حکمت نیست!
این طوفان ممکن بود هر جا اتفاق بیفته مهم اینه که هر کدوم از ما ازش چی استنباط میکنیم.اما حکمت واقعیشو فقط ذات اقدس الهی میدونه و بس.اما ما کی میخواییم به خودمون بیاییم الله و اعلم...............
تنها
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
آدمیزاد
به تنها،
بهتر است هر کدام از ما هر پگاه از خواب برمیخیزد تنها نگران "خرد" خودش باشد ،تا سرانجام انجمن مردم(بروش پارسی سره!) بهبود گردد. بهبودی باید از خود من آغاز گردد نه از ما.
پايگاه گرامي جهان پايگاه انتخاب كه يك پايگاه چشم و گوش بسته طرفدار دولته در پي بروز توفان ديروز تهران خواستار كناره گيري ريس سازمان هواشناسي شده من در كامنت آن اين ها را نوشتم ولي آنها آنرا پخش نكردند اگر مي شود پما آنرا پخش كنيد( به گمان من با اين بگير و ببند پايگاه سانسورچي انتخواب آين آقاي بينواي فلكر زده دست اندر سازمان هواشناسي از منصوبين دولت دهم هست كه اينچنين اين پايگاه سانسورچي براي مردم دلسوزي مي كنه و شمشير را براي كناره گيري او از رو بسته!!!!!!!!! چرا براي ديگر كارهاي بهم ريخته و بلبشوي بي سرو ته مانند آبروريزي پخش سبد كالا پيشنهاد كناره گيري را اين پايگاه خوابزده براي دولتمردان نكرد؟؟!! آقاي روحاني با نشان دادن كليد از مردم راي گرفت 10ماه گذشته هنوز هيچ گره اي از گرفتاريهاي مردم را بازنكرده كه هيچ تازه كارها بدترهم شده پس چرا اين پايگاه انتخواب هيچ صدايش در نمي آيد و خواستار كنارگيري كسي نمي شود ؟
ایرانی
United States
من با عذاب الهی یا هشدار بودن این طوفان یا هر اتفاق دیگه ای مشکلی ندارم ...
اصلا همه ی اینها هشداریه از طرف خداوند، ولی چرا همه ی اونو ربط به بی حجابی و پوشش زنان و .. میدید؟؟
چرا حرفی از فساد اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نمیزنید که کل کشور دارن ازش آسیب میبینن؟؟؟
چرا هیچکس دلواپس خوردن مال مردم و اختلاس و فساد مدیریتی که مملکتو داره فلج میکنه نمیشه؟؟
به نظر من با این شلوغ بازیا میخوان ذهن مردمو از اصل ماجرا دور کنن، وگرنه به زور نمیشه یه آدمو باحجاب و ایمان کرد..
سحر
من شهر ری هستم اینجا شدت طوفان کمتر بود اما با اینحال خیلی ترسیدم یاد روز قیامت افتادم شب که هوا اروم شد و برقها وصل.با بچه ها و شوهرم دراین مورد حرف زدیم داشتم میگفتم وقتی قیامت بشه میگن اینقدر ترسناکه که ادم بچه شیریشو فراموش میکنه یعنی که حادثه دیروز جلوی ابهت و ترسناکی قیامت هیچه خدایا خودت تو اون روز دست همه ما رو بگیر
علی سبحانی
عزیزان پایتخت نشین:دود میاید ناراحت هستید!بادمی اید دودراببرد ناراحت هستید!باران نمی اید!نگران!می ایدناراحت!خداوندهم برسرخواسته های شما بردوراهی مانده است!جدی نگیرید!شوخی بود!فقط باید فکر کردکه برای خداوند تبارک وتعالی خراب کردن شهری بزرگ هیچ کاری ندارد!انهایی که خداراقبول دارند،همه اتفاقات را مصلحت میدانند.عده ای هم که خیلی علمی به موضوع نگاه میکنند،از هواشناسی گله مند هستندکه چرااطلاع رسانی نکرده است!به فرض اطلاع رسانی هم شده بود،ازشدت طوفان کاسته میشد؟هرچند ممکن بود امادگی از شدت خرابی بکاهداما اگر قراربرهوشیاری بودهمان لحظات اول طوفان باید متوجه عمق کارمیشدیم و....گاهی اتفاقات را واقعا نمیتوان پیش بینی علمی نمود!اسب هاقبل از وقوع زلزله بشدت بی تاب میشونداما تا به هم بگردیم،زلزله می اید!اگرنیمه شب باشد ،هیچ کاری نمی توان کرد!
قاسم
اقاي علي شما كشورهاي اروپارو نگاه كنيد همه جاش سبزو خرمه ايا بخاطر دينشونه درصورتي كه كشورهاي مسلمانو ببين جزء كوير چيزه ديگه اي مبيني اگر شما دم از مسلماني ميزني پس دعا كن اين كشورهاي مسلمان هم سرسبز شود بارندگي داشته باشيم چرا شما هر حادثه اي را به بلاي اسماني ربط ميدي بهتر مقداري هم كتابهاي علمي بخوني و ببيني كه طوفانو سيلو زلزله چگونه پديد مايد
شکوفه
بجای این حرفا برید دو رکعت نماز بخونید هرچی بود گذشت به فکر ازاین به بعد باشید
ارش جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
عمری که عجل در پی ان می تازد هر کس حق محروم خورد میبازد پس تو هم حق مردم نخور ای ظالم دنیا بدمی کار تورا می سازد.
علی رضا
من نظر خودم رو با آیاتی از قرآن اعلام می کنم دوستان عزیز بیشتر در قرآن تدبر کنید قرآن فقط برای استخاره گرفتن و سرعقد و مجلس ختم نازل نشده من دیگه حرفی نمی زنم از خود قرآن بشنوید :
آيا توطئه‏گران از اين ايمن گشتند كه ممكن است خدا آنها را در زمين فروبرد، و يا مجازات (الهى)، از آن جا كه انتظارش را ندارند، به سراغشان آيد؟! ... (45)
يا به هنگامى (كه براى كسب مال و ثروت افزونتر) در رفت و آمدند، دامانشان را بگيرد در حالى كه قادر به فرار نيستند؟! ... (46)
يا بطور تدريجى، با هشدارهاى خوف‏انگيز آنان را گرفتار سازد؟! چرا كه پروردگار شما، رؤوف و رحيم است. (47) سوره مبارکه نحل
و هنگامى كه در دريا ناراحتى به شما برسد، جز او، تمام كسانى را كه (براى حل مشكلات خود) مى‏خوانيد، فراموش مى‏كنيد؛ اما هنگامى كه شما را به خشكى نجات دهد، روى مى‏گردانيد؛ و انسان، بسيار ناسپاس است! (67)
آيا از اين ايمن هستيد كه در خشكى (با يك زلزله شديد) شما را در زمين فرو ببرد، يا طوفانى از سنگريزه بر شما بفرستد (و در آن مدفونتان كند)، سپس حافظ (و ياورى) براى خود نيابيد؟! (68)
يا اينكه ايمن هستيد كه بار ديگر شما را به دريا بازگرداند، و تندباد كوبنده‏اى بر شما بفرستد، و شما را بخاطر كفرتان غرق كند، سپس دادخواه و خونخواهى در برابر ما پيدا نكنيد؟! (69) سوره مبارکه اسراء
آيا خود را از عذاب كسى كه حاكم بر آسمان است در امان مى‏دانيد كه دستور دهد زمين بشكافد و شما را فرو برد و به لرزش خود ادامه دهد؟! (16)
يا خود را از عذاب خداوند آسمان در امان مى‏دانيد كه تندبادى پر از سنگريزه بر شما فرستد؟! و بزودى خواهيد دانست تهديدهاى من چگونه است! (17)
كسانى كه پيش از آنان بودند (آيات الهى را) تكذيب كردند، امّا (ببين) مجازات من چگونه بود! (18) سوره مبارکه ملک
نجمه
براي تمام ذهن هاي تحريف شده و در تاريخ جا مانده متاسفم. بيچاره خدايي كه شما ها رو بهترين آفريد اما بدترين ها رو ازتون ديد. اگر به خدا اعتقاد داريد كمي بيانديشيد و سنجيده حرف بزنيد. عذاب چيه ؟ چرا خدا رو هيولا فرض كرديد؟ چرا به جاي اينكه روي رفتار انساني خودتون كار كنيد مدام دنبال متهم كردن ديگرانيد. يه كم انسان باشيد. به عقلتون رجوع كنيد.
نا افراطی
یه سخنرانی گوش میکردم قبلا یه تیکش یادمه که میگفت : "انقدر نگید قهر طبیعت ، قهر طبیعت ! بگید مردم کمتر گناه کنن"

کمتر گناه کنیم ، کمتر بی رحم با شیم نسبت به هم
بهراد
آدم در عجب میمونه از این جماعت ، بابا ، بادی وزیده ، طوفانی اتفاق افتاده ، 5 نفر مردن - یکی میگه اینا که مردن کافر بودن یکی میگه مقرب خدا بودن یکی میگه آقای فلانی باعث شده یکی میگه رفتن اقای بهمانی مسبب این اتفاقاته
اگه من جای خدا بودم میدونستم با این جماعت فرصت طلب پرچم صفت چیکار کنم که با وزیدن یه باد دنبا ل منفعت خودشونن
فکر کنم اگه این وضعیت ادامه پیدا کنه تا چند روز دیگه هموتنان حزب باد یه بلایی سر عاملین فرضی طوفان بیارن
مرجان
نمیدونم اون طوفان از طرف خدا بعمد برای هشدار بود یا نه؟!.... ولی ما باید از اون درس بگیریم.
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
برای بعضیا هشدار بود که بیشترمراقب دیشاشون باشن و بعضیام به این نتیجه رسدن که برن اروپااا
داشاکل
United States
تا دیروز که تهرانیهای عزیز به فکر عشق و حال ودزدی و رشوه و هیزی ومسخره کردن عالم و آدم بودین چی شده که حالا با یه طوفان همهتون عارف و فقید و دیندار و با خدا شدین.با با برین جمع کنین کاسه کوزتونو دو روز دیگه همه چی یادتون میره دوباره از رو همون پشت بومی که آنتن های ماهوارتونو نصب کردین خونه همسایه هاتونو دید میزنین .میگید نه ...
رز
Iran, Islamic Republic of
چرا شما مردم، فقط گناه رو در حجاب و مسائل جانبی اون میبینید،
خداییش از صبح که بلند میشید با کاراتون چند نفر رو اذیت می کنید کلاه چند نفر رو بر می دارین چند تا دروغ می گید به خاطر خودتون چند نفر رو زیر پا له می کنید........
اینا گناه نیست؟؟؟؟؟؟؟
فقط حجاب گناهه!!!!!!!!!!
او.
Iran, Islamic Republic of
دادش من حجاب مساءل جانبی نیست یک مسئله مهم و خطرناک است آری اون یکی ها هم گناه هستند ولی گناه در آشکا ر و فساد ظاهری بیش از همه خطرناک است و شاید همین بد حجابی است که موجب گناهانی می شود که نام بردید///
خدا اخر وعاقبتمونروبه خىر کنه مخصوصاتواىن دور بد
اره واقعا حرف شمل کاملا متین است
خوشگل خانوم
Iran, Islamic Republic of
نخیر .اول باید به اساسش نگاه کرد عسیسم.
حجابم جز اساس دین ماس که متاسفانه تویه جامعه اسلامی داره به فنا میره واونوقت مسئولین بجای جلوگیری از این بی بندوباری ..................
به جاي اين همه فحش و بد و بيراه گفتن به همديگه خواهش ميكنم به هم احترام بذاريد اسلام آئين صلح و دوستيه
ما هم وطن هستيم
اگه كسي آسيب ببينه نبايد دلمون شاد بشه
متاسفم واسه كسي كه بد خواه هم وطن خودش ميشه
من اگه مسلمانم بايد با رفتار درست و شايسته ديگران را إرشاد كنم نه ترس و جبر
بی نام
نه عزیزم فقط بی حجابی گناه نیست مطمئنا گناهان زیادی تو جامعه امروز رخ میده اما بی حجابی گناهیه که ریشه کن هستش....ریشه خانواده ها رو می کنه و مهمترین و با ارزشترین جامعه در نزد خدا خانواده است....علاوه بر اینکه تبعات زیاد دیگری هم داره همین تزلزل خانواده سبب انحراف فرزندان این خانواده میشه...سبب خیانت زن و شوهر نسبت به همدیگه میشه...سبب تجاوز به دختران و زنان میشه...و الی آخر...
امیر
همه اینها که گفتید گناهه بدحجابی هم گناهه
عارف
سلام واقعا وحشتناک بود فقط میشه عبرت گرفت که خدا اگه بخواد در یک آن همه چی رو زیرورو میکنه و باید به روز قیامت ایمان پیداکنیم و به فکر اعمالمون باشیم موفق باشین
یه کم تفکر خوب چیزیه
Iran, Islamic Republic of
دین ما بر پایه تفکر و خردگرایی می باشد

ونه جهل و نادانی

پیامبر اسیرانی را که به مسلمانان سواد می آموختند آزاد می کرد

یعنی ای الاغ ها علم و دانش و تفکر برتری اسلام به ادیان ضد علم دیگر است.

بس کنید . اگر هموطنت مجروح شد و یا کشته شد نگو گناهکار بود حقش بود . زشته زشته زشته زشته زشته واااااااااای زشته

ای ایرانی خردمند اینهمه جهل از کجا آمده است
ما ایرانی هستیم .
علم دنیا به فیلسوف های ما و دانشمندان ما و ریاضیدانهای ما و پزشکان ما مدیونه
mehdi
از این ملت خرافی و ترسو هر چی بگی کم گفتی
جای اینکه شکر گزار ایزد باشن از عذاب و خرافات حرف می زنن
جای اینکه پی به نشانه ها و قدرت ایزد ببرن دارن از خرافات دم می زنن
این ها از نظر یک سری کوتاه فکر بلا و عذابه
از ملتی که تاریخ و تمدن و آیین یکتا پرستی خودشون رو با شخصیت پرستی و خرافات عوض کرده انتظاری نیست
رضا
هه ترسوها شماها همونایید که یه سره اللهم عجل الولیک ....وقتی ندای انا المهدی رو میشنوید بخدا قسم همتون بجای اینکه یاره آقا باشید به خاطر منافعتون همسرانتون بچهاتون دوستاتون پا به فرار ...وقتی یه طوفان اینجوری رنگ از رخسارتون پرونده وای به حال دستور آقا که باید جانتون رو کف دستتون بگیرید . متاسفم
مهرداد
سلام بر دوستان ،بنده دانشجوی ارشد الهیات هستم بلا وحوادث از گناهان انسانها است (وما اصابک من سیئة فمن نفسک ،آنچه از بدی به تو می رسه از اعمال خود توست ) دوست بزرگواری که فرمودند خدا بخشنده ومهربان است ،صد درصد همینطور است برای همین بخشندگی است که ما را آفریده ،به ما عقل داده که به حیوان نداده ،پیامبر فرستاده ،کتاب هدایت فرستاده ،خواب صادقه که قضا وقدرآینده است به برخی عنایت کرده تا از اشتباهات دست بردارند ،بزرگواران خدای ارحم الراحمین ،خدای احکم الحاکمین هم هست خدا به همه ما وشما رحم کند
United States
حالا ایزد کی هس'خدا قدرتش رو تو پشه هم نشون داده اگه چشمات رو باز کنی میبینی این چیزا رو خدا میده برا عبرت اگه نگرفتی بلا میشه سوسکت میکنه'ههههه
سجاد
شمایی که داری میگی این ها خرافه است بهتره اصلا نام خداوند رو به زبون نیارید ، چون با این حرفتون دارید نشون میدید دشمن خدا و رسول هستید
خداوند بار ها در قرآن فرموده : ای پیامبر به قوم خود هشدار بده.
هم پیامبر ما در احادیث به ما هشدار داده و هم خود خداوند در دنیا این علائم را به ما نشان میدهد تا شــــــــــــاید به خود بیایم
به خدا قسم اون اروپایی ها ،اگر هر چه قدر هم بی دین و لامذهب باشند ، هیــــــــچ ادعایی ندارن
ولی بسیاری از ایرانی ها کسانی هستند که ادعا دارند از امت و پیروان ائمه هستند و به خدا ایمان دارند ، اما زشت ترین کار ها رو انجام میدن .
قطعا خداوند این رو یک توهین و گناه حساب میکند و ما را عقوبت میکند
اما آنهایی که اسلام را قبول ندارند نمونه ی این آیه اند :
ذر هم یاکلو و یتمتعو و یلههم العمل فسوف یعلمون
"بگذارید بخورند و بیاشامند و آن ها را رها کنید، پس خواهند فهمید"
اون ها هم تو این دنیا هم چون حیوانات میخورند و میچرند اما روزی میرسد که باید سزای تمام نافرمانی هایشان را پس بدهند.
والسلام
زهرا
"قطعا خداوند این رو یک توهین و گناه حساب میکند و ما را عقوبت میکند" ...
کمی با احتیاط تر در مورد خدا صحبت کنیم.
قطعا؟..
امیر
آقامهدی شمازیادی خوش خیالی احتمالا همه چیزرا خرافات می پنداری یکم دقیق باش
Mehdi
از فکر آزاد هم می ترسید.اونا رو هم سانسور می کنید
یه طوفان شد ببین چقدر نظریه داده شد
خیرمحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا،باید خدای یکتا رو بشناسیم و ایمان کامل به همه ابعادوتواناییش داشته باشیم
عاقبت اگه اینجور پیش بریم بدتر از اینارو باید انتظار داشته باشیم
دوست من هم وطن من
دعاي خير كن و از خدا بخواه مملكتت آباد شه و پيشرفت كنه
ان شاءالله شاهد بلاياي طبيعي يا قهر خدا نشيم
اسلام دين دوستي و محبته و خدا رحمان و رحيم
كافر خوش رو بهتر از مؤمن ترش رو است
انقدر نسبت به هم جبهه نگيريد و با احترام و ادب با هم رفتار كنيد أصل دين سالم و پاك و در صلح زندگي كردن زير سايه لطف خداونده
زهرا
اگرچه که نباید اخلاق و رعایتش باعث بشه بخاطر خواهری و برادری دینی، نسبت به مواضع درست و نادرست هم بی تفاوت باشیم، اما با کلیت نظرتون موافقم.
ارشیا
واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی اگر تو مشهد بیاچی
YASAMAN
وایی عجب طوفانی بودا
خدایی خیلی خیلی ترسناک بود
یس
بابا بارشون نیست هواشناسا راستی به من ایمیل من کسی رو ندارم
محمد
اینقد گردن هواشناسی نندازین شما تهرانیا اینقد گناهاتون زیادشده اینقد بی دین شدین که این بلاها سرتون میاد حالاهم بجای اینکه درس بگیرین ادم بشین هی بندازین تقصیر این واون خودتونو اول ادم کنین وقتی که بعضی از جوونای اغده ایه تهرونی میان از روی غربی ها کلیپ هپی ایرانی و... میسازن همین میشه دیگه این یه تلنگری بود به شمایی ک سرتون زیربرفه برین توبه کنین خدارا بیاد بیارین گرچه میدونم اصن شما نمیشناسین خدارو .
خوب
آخر زمان نزدیکه
سلام
هرچی امکاناته میفرسن تهران
خوشبحالتون
حسابی وقتتون پره
دلربا
بی حجابی زنان از بی غیرتی مردان است.....خدا مردارو چندین ساله که گرفته چون همشون اونی رو میخوان ببینن که دلشون میخواد نه اون چیزی که هست...
مهدی
ربطش اینه که هروقت هرکجای دنیا همچین طوفانی میشه ÷شت بندش زمین شروع میکنه به راه رفتن
zahra
شماروبه اونچه كه ميپرستيدقسم ميدم حجابتون رورعايت كنيد...ايناهمه يه درس بزرگه
سعیده
سلام به همه تهرانی های عزیز من در بطن حادثه وجود داشتم و همون لحظه که گردباد شروع به پیچیدن کرد زیر ایرانت های آهنی و آجر بین دو تا ماشین پناه برده بودم و یک لحظه تمام وجدم را داشت باد میبرد نمیدونید چه لحظه ی بود شاید شما در خانه یا محل کارتون بودید اما من دقیقا در منطقه مهرآباد پر شدت ترین مسیر طوفان قرار داشتم و اگر مغازه دار داخل خیابون در را باز نمیکرد الان زنده نبودم و اون لحظه فقط فکر این بودم که قیامت چیزس هزاران برابر بدتر از این طوفان خواهد بود شاید این اتفاق تلنگری باشه برای همه ما آدمها که به فکر کارهایمان باشیم من فقط با بردن نام حضرت ابوافضل که در روز تولدتشون بوذیم آروم شدم و البته اسیب هم دیدم . ولی جزئی بود وباز هم خدا روشکر کنید که اتفاقای بدتر نیفتاد .
مریم
Iran, Islamic Republic of
با سلام..
به بعضی آقایان و خانمها که اظهار نظرات عجیب و غریب داشتن اظهار ارادت میکنم..
اولا اینکه درسته خداوند عذاب نازل میکنه ولی لازم نیست با بنده های خدا طوری برخورد کنیم انگار طرف حسابمان یک آدم سراپا گناه هست.. اصلا اجازه این کارو نداریم چون خودمون بیشتر داریم دین رو به خطر میندازیم.. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد..
ضمنا برای کسانی که میفهمند افتادن یک برگ نشانه تلنگر خداست چه برسه به طوفان.. لازم نیست به هم متذکر بشیم.. هر کسی در بطن و قلب خودش استدلالی داره که برای خودش قابل قبول هم هست..
امیر
مریم خانم این چه استدلالی است که شما می کنیدیعنی مانبایدهمدیگر را تشویق به خوبیهاوتحذیر ازبدها کنیم پس امربه معروف ونهی ازمنکرکه موکدا درقران سفارش شده چی می شودغیرت ودگرخواهی وخیرخواهی چه میشودسرمان رادرلاک خودکنیم وبگذاریم هرکس خواست کشتی جامعه راسوراخ کند اینجا اروپا نیست که مردمش گوشت خوک بخورندوبی غیرت شوند
الی از مشهد
این نشان از قدرت خداست میخاد به ما آدمها بگه منم این بالا هستم حواستون باشه ها...میگن امروز قرار طوفان مشهدم بیاد ...خدا رحم کنه فیلم وحشتناکی بود هوا کاملا سیاه شده بود..
مریم آقاجانی
باید رسانه های جمعی به مردم از قبل اطتاع میدادند مثل خورشید گرفتگی
محمد
به این ها بگویید انقدر گناه نکنند تا طوفان به این وضع نیایید.فقط خدا خود آقا را بفرست اللهم عجل لولیک الفرج
زهرا
هر چه هست ، همه می دونینم که همه چیز تحت امر خداست.
اما اینکه ما بشینیم و به اراده و نیت خدا چیزی نسبت بدیم و اون یکی بگه نه ، به نظر من هر دوش غلطه...
به نظر من مثل همون آیه است که میگه :"چرا چیزی را به خدا نسبت می دهید که نمی دانید؟"
اینجا درست نیست که خدای به اون عظمت بالاسر ما و نزدیک رگ گردن ماست، اونوقت ما داریم برا نیت های او از این اراده ای که کرده، حدس و گمانی می زنیم و با حدس و گمان هایی حدس های هم رو رد میکنیم، که ابراز و بیان همش از نظر من ، خودش با روحیه دینی در تعارضه ...
اما آدم می تونه تو "دل" خودش "بترسه" که این میتونست واسه ما یک درس باشه، و با خودش تو "دلش" بگه که اگه رفتارمو اصلاح کنم، تو این کائنات خداوندی که همه اجزاش با روابط مادی و معنوی هم در ارتباطه، نمی تونه تاثیر مثبتی بذاره؟ ...

خدا من و همه ما رو که نشستیم درموردذات اقدس بلندش، انقدر بی پروا حرف می زنیم ببخشه ...
خدایا ببخش منو اگه حرف نادرستی زدم و نفهمیدم...
امیر
زهرا خانم درست است ومااگه کلی بخوایم نگاه کنیم همه اش رحمت است حتی اگربه ظاهرعذاب باشد اما درعرف قرانی بخواهیم نگاه کنیم خداونددرآنجاکه حوادث طبیعی موجب خسارت وویرانی شده به عذاب تعبیرکرده وآنجا که باعث رویش گیاهان وباغات وغیره که باعث خوشحالی مردم شده به رحمت یانعمت تعبیر کرده پس بیشتردقت کنید
حسینشریته
یه خوره اگه منطقی فکر کنیم فقط یه خوره در باره دین و اسلام به این راحتی و سادگی اظهارنظر نمیکنیم و فتوا نمیدهیم فکر کنیم یکنفر تو کنکور پزشگی قبول بشه و فورا بیاد واسه مریض نسخه بنویسه بهش چی میگین اغلب ما فقط مسلمونیم ولی ایمان قلبی و عملی و اطلاعات دینی یه چیز دیگه ست خداوند منت گذاشته و کتاب هدایت قرآن رو بر بندگانش نازل کرده چندبار این هدیه الهی که مایه سعادت بشریته رو با دقت خوندیم اگه حداقل چهار یا پنج بار با حوصله و دقت کامل نخوندیم و از دستورات الهی غافلیم حق کوچکنرین اظهار نظر در مورد هیچ دینی رو نداریم چه رسه به اسلام
خدایا شکرت ، تهرانی ها هم دیدن ما لب مرزی ها چی میکشیم
کرامت
Germany
ای کاکا یه نسیم بیشتر نبید
B-)
علی رضا
چرا بعضی نظرات رو درج نمی کنید؟ دیروز بنده نظرم رو با بخشی از آیات قرآن فرستادم آیا نظر بنده از نظر برخی از کاربران مثل این نظر «از این ملت خرافی و ترسو هر چی بگی کم گفتی»؟! کم ارزش تر بود؟
هانا
این بلا ی الهی نبود بچه ها اشتباه نکنینید خدا رحمان و رحیمه و بنده هاشو دوست داره این نیست که خدا در صدد این باشه بخاطر رفتار ناشایست ما نعوذ و بالله بخوادازمون انتقام بگیره نه طوفان تهران فقط نشانه ای از عظمت خداونده به اونایی که خدا رو فراموش کردن تهمت،غیبت،دروغ؛مال مردمخوری ،بدحجابی و بدحجابی و بدحجابی شده براشون زندگی ، خوبه ما دخترا یخورده به خودمون بیام ،خدا رو بیشتر دوست بداریم
بهروز
به نام رب الحسین
وای بر ما که صراط المستقیم را فراموش میکنیم
راه راست را حضرت و آقایم علی(ع) به ما آموخت حرفش حق هست و از قرآن گفت
راهی که رسول معصوم خداوند یادمان داد را فراموش میکنیم...
مردم(با خودم و خانواده خودم هم هستم) بترسید از عذاب الهی...
خداوند به یک اشاره چشم زمین را کنفیکون میکند اما بعضی از انسان ها این عذاب را حادثه میدانند...
از مرگ بترسید... که هر لحظه با ماست... کسانی که ایمان آورده اید و ایمان دارید واجباتتان را قویتر کنید و کسانی که ایمان ندارید بیاندیشید و از خدا بخواهید تا راه را نشانتان دهد... به تمسخر نگیرید خداوند دانای به حق است و ما بندگان ضعیفی که دنیا را یک اتفاق میدانیم...
آخرالزمان است... فقط بی حجابی نیست دوستان... چشمانمان را پاک کنیم...زبانمان را صادق کنیم...
بیایید تا از اباعبدالله الحسین بخواهیم تا هدایتمان کند... انشالله که راستین باشیم
یاعلی
جین جون


ﻫﺸﺖ ﺳﺎﻝ ﺟﻨﮓ ﭘﺸﺖ ﺷﻬﺮ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺧﻢ
ﻧﮑﺮﺩ ...
ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻃﺎﻗﺖ ﻃﻮﻓﺎﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ ...

ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ که هر همچین هوایی رو دارن نفس میکشنو هیشکی صداش درنمیاد. نیم ساعت پایتخت طوفان اومد دم از قیامت میزنن ...
یاسمن
واقعا بعضیا چقدر مغزشون کوچیکه
این طوفان به خاطر موقعیت جغرافیایی ایران بوده
نه به خاطر مو و روسری من و امثال من
امیر
یاسمن خانم خدا‌وند رحمت وعذاب خودش راازهمین موقعیتهای جغرافیایی که اسباب الهی هستندنازل می کند.
بی حجابی و بی حیایی دلیل اصلی این طوفان ها بود
بنده خدا
وقتی امر به معروف و نهی از منکر از بین برود و ما راضی باشیم از کرده های یکدیگر بلای الاهی خشک و تر را با هم میسوزاند داستان قوم شعیب را بخوانیم
حتتیتککسگاسیخ
کاش اون لحظه امام زمان ضحور می کر و راحت می شدیم
مهدی
از همگی دوستان بابت مباحثه ممنونم.من اگر مریض بشوم به پزشک مراجعه میکنم و اگر شبهات دینی هم برایم پیش بیاید پیش کارشناسش میروم .من از دوستان خواهش میکنم از جواب دادن به همدیگه خود داری کنند و دوستانی که در مورد بلا ،دین ، وعذاب اطلاعاتی میخواهند خیلی راحت به قران مراجعه و تمامی جوابهای خدو را به صورت درست دریافت کنند.
نظری ندارم .خواهش میکنم به جون هم نیوفتید
رضا
Kuwait
سلام به نظر من کشته شدن 5نفررو نميشه عذاب الهی دونست،خداوند به همه ما رحم کنه و هيچوقت عذابش رو بر سر مانازل نکنه که اون موقع میفهمیم عذاب یعنی چی که دیگه دیر شده و فرصت حتی نظر دادن اینجا رو هم نداریم پس با هم مهربون باشید و به نظرات هم با ادب ومنطق جواب بدین به همدیگه توهین نکنید با تشکر از همه دوستان
اينا نشانه عذاب الهيه
ali
خاک تو سر سازمتن هواشناسی که با عث کشته شدن 5 نفر شد
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
من واقعا برای بعضی از دوستان متاسفم... این طوفان ناشی از غفلت ما و کم کاری ما بود ... طبعیت ایران داره نابود میشه و هیچکس عین خیالش نیست... حتی بعضی از این افرادی که ادعای بالای توی دین و اخلاق دارند اصلا اهمیتی به طبیعت نمی دهند.... ایران داره تبدیل به بیابون میشه دوستان! می فهمید این یعنی چی ؟ یعنی این هم باید جزء اولویت هاتون باشه ... همون قدر که به حجاب خانوم ها گیر میدید به کسانی که به طبیعتمون آسیب میزنن هم گیر بدید! همون قدر هم به مسئولین بی مسئولیت گیر بدید... چرا تو همه چی باید ما خانوم ها مظلوم واقع بشیم... طبعیت بکر ایران نعمت خداست و امانت دست ما... می فهمید امانت یعنی چی؟
دوستانی که مردمان تهرانی را محکوم می کنید به بی ایمانی و فساد( هرچند دیگه همه جا اینا هست)... این جور گرد و غبار ها معمولاً از کشور های همسایه مون مثل عراق و عربستان میاد... خصوصاً عربستان که بهشون تذکر هم دادیم که بیابون هاشون رو یه فکری به حالشون بکنن ولی اونا ( که دیگه منشاء اسلام اند به قول خودشون ) هیچ اهمیتی نه به محیط زیست خودشون دادن نه به کشور های همسایه شون ... حالا برام جای سواله ... شما به جای اینکه مسئله رو حل کنید صورت مسئل رو پاک می کنید؟... این داستان رو دقیق نمی دونم اما گویا یکی از فرزندان حضرت محمد فوت می کنند از قضا همون موقع هم خورشید گرفتگی میشه... مردم هم همه این موضع رو به داستان فوت فرزند پیامبر ربط می دن... در صورتی که پیامبر خودش میگه این یه اتفاق طبیعی هستش و نشانه ای از نشانه های عظمت خدا... اگر ما در اون حدی که ادعا داریم با دین (میگیم دینمون کامل ترین دینه) و با فرهنگ (فرهنگ 7000 ساله داریمو) با هوش ( اینم ثابت شده است که ایرانی ها بالا ترین آی کیو رو دارن) هستیم باید خودمون رو برای این مسائل طبیعی آماده کنیم... در ضمن دوستان عزیزی که دم از دین می زنید و عملتون هم هیچ وقت ندیدیم... توی دوره ی قاجار حجاب بود از نوع سفت و سختش هم بود اما الان هر ایرانی ای به اون دوره لعنت می فرسته چون تکه تکه کشورمون رو حراج کردن ... کاش انقدر ادعا نداشتیم و نصف ادعا هامون عمل داشتیم.... اگر انسان قرار بود از طبیعت بترسه ، هیچوقت غار رو ترک نمی کرد و پیشرفت نمی کرد... من فقط 17 سالمه و ادعای با دینی و با شعوری نمی کنم اما میدونم آدم با مسئولتی هستم و این چیزیه که کشورمون بهش نیاز داره !
امیر
عاطفه خانم اولامثالی که درمورد ازدنیا رفتن فرزندپیامبرآوردی ربطی به عذاب یارحمت الهی نداشت که موضوع بحث ماست دوماحجاب باعث مظلومیت زن نیست بلکه باعث مصونیت زن وکل جامعه میباشدسوما اینکه دردوره قاجارکه مازمینهامون راازدست دادیم بخاطربی لیاقتی حکام بودنه حجاب بانوان.
anna siah bakht
اولا برای خودت متاسف باش خودمان می دانیم که طبیعت ایران نابود شده دریاچه ها نابود شده پوشش گیاهی نداریم که از غوامل این گردباد بوده ثانیا تمام روسای هواشناسی اساتید دانشگاه بحران تهران همه نمی دانند تو 17 ساله می دانی چقدر ما بدبختیم که تو بچه اظهار نظر می کنی چه دوره زمانه ای شده
آدمیزاد
Colombia
آفرین عاطفه خانوم، دیدگاه شما روش و منش سازنده و درست برای برخورد با دشواریهاست تا آنها را حل کنیم.
کاش همه ایرانی ها همچون شما بودند.
Iran, Islamic Republic of
گنهکاران به خدا گفتن ما رو زنده کن جبران گناه کنیم و خداوند فرمود مگر نه اینکه هر شب که میخوابیدید و در مرگ موقت بودید و به اذن من بیدار و زنده میشدید ایا شاکر بودید حالا شما هی بگو عذابو گناهو بی حجابو اینا بمیرن هم ادم نمیشن.....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم چرا تايه بلاهايه طبيعي ميبينيم ياد كارهايي ميفتيم كه نبايد انجامشون ميداديم خب خواهروبرادره من زودتر به اين موضوع فكركن كه وقتي اين چيزارو ديدي به قدرت خداوند پي ببري نه كارهايه خجالت اورت در برابر خداوند پس اگر قيامت روبيبينيم چي ميگيم؟
مهدی
به امید ظهور و فرج مولایمان حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه جهت تشکیل مدینه فاضله موعود ان شاء الله
با قرائت این مطالب خداوند عزیز را شاکرم که اکثریت قریب به اتفاق مردم عزیزمان به لیاقت ظهور امام غائبمان نائل گشته ایم .
به امید جانفشانیمان دررکاب مقدسش ان شاء الله
asra
هرچی باشه از سیل ما بدتر نبوده...
غلام
اینها باد نیست.اگربادهای شهرما رو می دیدن چی میگفتن خب یکبار هم شدتهرانیا درد مارودیدن ما30سال ازاین بادها هرسال می ببینیم کسی بفکرما نیس
حسین
فقط همین!
امان از دست "آدمیزاد" های بوالهوس.
خدایا! کاری کن تا آدم شویم، تا آن طور که خود در کتاب شریف قرآنت حجت را تمام نموده ای، عمل کنیم و رضای تو آن گونه جلب کنیم که مشمول الطاف و رحمات بی شائبه ات قرار گرفته، و حق بندگی ات به نیکی ادا نماییم.آمین یا رب العالمین...
ایمان
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران کلا خوراکشون اینه که برای هر کاری دلیل پیدا نکردن میندازنش گردن خدا
یه باد اومده
نگاه چه کامنت هایی که نذاشتن.
آدمیزاد
Colombia
انشاالله ما آدم شدن را از شما یاد بگیریم .
بیتا
خدا آن هایی کشته شدند را بیامرزه
انا
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه زلزله نیاد