سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

خاطره‌ فیزیکدان ایرانی از دیدار با امام

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 363136
فیزیکدان و نظریه‌پرداز ایرانی گفت: سوم خرداد 1358 پیشنهادی را تحت عنوان اسلامی شدن دانشگاه خدمت امام بردیم.ما در این دیدار به امام پیشنهاد کردیم اسلامی شدن دانشگاه را در مقیاس خیلی کوچک امتحان کنیم و بعد از آن گسترش بدهیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی گلشنی  با ذکر خاطرات خود از بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: سوم خرداد ۱۳۵۷ پیشنهادی را تحت عنوان اسلامی شدن دانشگاه خدمت امام بردیم.

وی افزود: ما در این دیدار به امام پیشنهاد کردیم اسلامی شدن دانشگاه را در مقیاس خیلی کوچک امتحان کنیم تا نکات مثبت و منفی مشخص شود و بعد از آنکه نکات منفی حذف شد. سپس طرح را وسعت داد.

فیزیکدان و نظریه‌پرداز ایرانی، ادامه داد: در سال ۶۲ یا ۶۱ از سوی وزیر وقت ارشاد مامور شدیم که در راس یک گروه سه نفری از کشورهای اروپایی بازدید داشته باشیم و در آن بازدید بررسی کنیم انقلاب اسلامی چه انعکاسی در آن کشور‌ها داشته است.

وی گفت: ما را خدمت امام بردند که ایشان گفتند: اگر موفق شوید دو اجر دارید و اگر مشکلی هم پیدا کنید وظیفه تان را انجام دادید. آن سفر از یونان شروع و به انگلیس ختم شد. دوازده کشور را دیدیم جراید و مراکز و سفارت خانه ها و نحوه توزیع کتاب ها را بازدید و بررسی کردیم. همچنین با دانشجویان مسلمان گفت‌وگو کردیم. بعضی شخصیت ها که در اروپا بودند مثل داماد حسن البنا صحبت کردیم سفر پرفایده‌ای بود. خیلی مصاحبه کردیم و ضبط کردیم و همچنین در آن سفر بررسی شد که چه نیرو‌های در آن کشور‌ها وجود دارد که جمهوری اسلامی می تواند برآن‌ها تکیه کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خاطره دیگر ماندگاری هم دارید که برایتان جالب بوده باشد؟ افزود: چیزی که ا لان به خاطرم می‌رسد این است که سال ۵۹ مرحوم دکتر بهشتی در میدان شهدا سخنرانی داشتند.

گلشنی افزود: متاسفانه آن زمان دکتر بهشتی شدیدا مورد حمله گرو‌ه‌های مختلف بودند و از آن سخنرانی چیزی که به خاطرم مانده است این بود که ایشان می گفتند: مراجع دو دسته هسند یک دسته کسانی‌اند که خیلی شجاع هستند و زیر بار هر مسئولیتی می روند مانند حضرت امام. و مراجع دیگری هم بودند که تا حکومت نظامی شد و دو یا سه نفر کشته شدند. خدمت امام رسیدند و خواستار توقف مبارزه می‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *