پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توافق با ایران در زمستان امضا می‌شود

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 363117
کارشناس سابق هسته‌ای آمریکا اعلام کرد که انتخابات آتی کنگره این کشور به معنای آن است که دولت اوباما حصول توافق هسته‌ای با ایران را به بعد از برگزاری این انتخابات و قبل از روی کارآمدن کنگره جدید در آمریکا موکول خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، «رابرت آینهورن» از کارشناسان ارشد امور هسته ای سابق دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» تاکید کرده است که اگر قرار باشد توافق هسته ای با ایران صورت بگیرد، این توافق در زمستان و درست بعد از برگزاری انتخابات کنگره ای آمریکا و پیش از سوگند نمایندگان جدید کنگره این کشور در ژانویه سال آینده صورت خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی در توضیح این اظهارات خود اعلام کرد که حقیقت این است که اوباما نمی‌خواهد که سیاست او در قبال ایران به موضوع اصلی انتخابات کنگره‌ای آمریکا تبدیل شود و به همین جهت تلاش می‌کند تا حصول توافق هسته ای با ایران قبل از سوگند نمایندگان جدید کنگره آمریکا عملی شود و این در حالیست که احتمالا در انتخابات آتی کنگره آمریکا، دموکرات‌ها اکثر کرسی‌های خود را از دست خواهند داد.

آینهورن با اشاره به اینکه رسیدن به توافق با ایران تا ضرب الاجل ۲۰ جولای برای قدرت های غربی دشوار خواهد بود، گفت که انتظار می رفت در دور آخر مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ در وین موضوعات اصلی مانند موضوع رآکتور اراک مورد حل و فصل قرار بگیرد اما این اتفاق نیفتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *