جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزئیات حمله دزدان دریایی به کشتی ایرانی

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 363100
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش یک فروند کشتی ایرانی در محدود تنگه باب المندب از چنگ دزدان دریایی نجات داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در حاشیه مراسم تجلیل از جانبازان این نیرو در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ناوگروه سی‌ام این نیرو یک فروند کشتی ایرانی را در محدوده تنگه باب المندب از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

وی اظهار داشت: در حوالی تنگه باب المندب در خلیج عدن، در دو مرحله ۸ و ۱۵ فروند قایق دزدان دریایی قصد ربایش کشتی ایرانی را داشتند که با حضور به موقع ناوگروه سی‌ام و تیم عملیات ویژه نیروی دریایی، دزدان دریایی متواری شدند.

فرمانده تصریح کرد: قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی مجهز به تجهیزات سبک و نیمه سنگین جنگی، بامداد امروز یک کشتی ایرانی را مورد هجوم قرار می‌دهند که تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش ضمن اجرای چندین مرحله تیراندازی، با اقدام به موقع قایق‌های مهاجم را متواری می‌کند.

امیر دریادار سیاری در خصوص عملیاتی که دزدان دریایی انجام دادند، افزود: دزدان دریایی بعد از ناکامی با تجهیز دوباره و این بار بعد از چند ساعت با ۱۵ فروند قایق به قصد تصرف صد درصدی کشتی ایرانی، مجددا آن را مورد تهاجم قرار دادند که این بار هم با حضور به موقع تیم عملیات ویژه و ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش مواجه شده و با ناکامی فرار کردند.

وی تأکید کرد: کشتی ایرانی در سلامت کامل و تحت اسکورت ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی از منطقه خطر عبور کرده و مسیر خود را ادامه داد.

فرمانده در خصوص ناوگروه سی‌ام این نیرو اظهار داشت: ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن «الوند» و ناو پشتیبانی رزمی «بوشهر»که اوایل اردیبهشت ماه مأموریت خود را شروع کرده است، مسیر خود را به سمت جنوب آفریقا ادامه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *