جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۷
۳

راهنمایی امام‌ زمان(عج) برای توسل به عموی‌شان

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 363062
در روایات اهل بیت (ع) و نیز تجربیات عرفانی بزرگان دینی توسل به حضرت ابوالفضل العباس از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
راهنمایی امام‌ زمان(عج) برای توسل به عموی‌شان
به گزارش جهان به نقل از قدس، امام حسین (علیه السلام) در باره مقام والای حضرت عباس فرمودند: عباس را نزد خدا منزلی است که روز قیامت، همه شهیدان بر آن رشک می‌برند. (۱)

و درباره توسل و عرض نیاز به مقام حضرت ابوالفضل امام جعفر صادق(ص) در هر گرفتاریی توسل به صاحب لوای سید الشهدا(ع) حضرت عباس(ع) را توصیه کرده اند. آن ذکر این است: یا کاشف الکرب عن وجه الحسین(ع)اکشف کربی بحق اخیک الحسین که باید به عدد شریف آن جناب یعنی ۱۳۳ بار خوانده شود.

حجت الاسلام و المسلمین « آقاى حاج سیّدمحمد تقى حشمت الواعظین طباطبائى قمى داستانى را از «آیت الله العظمى مرعشى نجفى قدس سره » این چنین نقل فرمود: یکى از علماى نجف اشرف ، که مدّتى در قم آمده بود، براى من چنین نقل کرد که : من مشکلى داشتم به مسجد جمکران رفتم درد دل خود را به محضر حضرت بقیة الله حجةّبن الحسن العسکرى امام زمان «عجل الله تعالى فرجه الشریف « عرضه داشتم و از وى خواستم که نزد خدا شفاعت کند تا مشکلم حل شود.(۲)

براى همین منظور بکرّات به مسجد جمکران رفتم ولى نتیجه اى ندیدم . روزى هنگام نماز دلم شکست و عرضکردم : مولاجان ، آیا جایز است که در محضر شما و در منزل شما باشم و به دیگرى متوسل شوم ؟ شما امام من مى باشید، آیا زشت نیست با وجود امام حتّى به «علمدار کربلا قمربنى هاشم (ع ) » متوسل شوم و او را نزد خدا شفیع قرار دهم ؟!

از شدت تاثر بین خواب و بیدارى قرار گرفته بودم . ناگهان با چهره نورانى قطب عالم امکان »حضرت حجّت بن الحسن العسکرى عجل الله تعالى فرجه الشریف «مواجه شدم .

بدون تامل به حضرتش سلام کردم .

حضرت با محبت و بزرگوارى جوابم را دادند و فرمودند: نه تنها زشت نیست و نه تنها ناراحت نمى شوم به علمدار کربلا متوّسل شوى ، بلکه شما را راهنمائى هم مى کنم که به حضرتش چه بگویى .

چون خواستى از حضرت ابوالفضل (ع ) حاجت بخواهى ، این چنین بگو: «یا اباالغوث ادرکنى » اى آقا پناهم بده.(۳)

پانوشتها:

۱. الخصال ج ۱ ص ۶۸
۲. توجهات حضرت ولی عصر ، ص ۱۶۰
۳. لاله هاى رنگارنگ ، ۴۱۹
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
امام حسین (علیه السلام) در باره مقام والای حضرت عباس فرمودند: عباس را نزد خدا منزلی است که روز قیامت، همه شهیدان بر آن رشک می‌برند. (۱)
اشتباه تایپی : منزلتی
سید
یا ابوالفضل (ع) ادرکنی
یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین
ای برطرف کننده اندوه از چهره حسین برطرف کن اندوهم را به حق برادرت حسین