پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴۴
۱۶۶
سید حمید روحانی:

امام راحل گفت هاشمی اغفال شده است/ امید ما این است که رفسنجانی به ملت بپیوندد

پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 362527
سید حمید روحانی گفت: اولین ضعف افرادی مثل هاشمی این است که جو زده می شود و طبق جو حرکت می کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود، هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد. حتی به امام نامه داده بود که اگر از این ها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می شود.
امام راحل گفت هاشمی اغفال شده است/ امید ما این است که رفسنجانی به ملت بپیوندد
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید حمید روحانی، موسس و رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه های شیراز بیان داشت: نفاق از زمان پیامبر اسلام(ص) شروع شد و بعد هم جریان نفاق مصیبت های فراوانی برای اهل بیت و ائمه (ع) ایجاد کردند.

وی که در دانشگاه آزاد شیراز سخن میگفت، با بیان اینکه در دوران قاجار جریان نفاق با منحرف کردن جریان عدالتخواهی، مشروطه را به ارمغان آورد، افزود: جریان نفاق از ابتدای نهضت امام(ره) وجود داشت و مستقیما با امام مخالفت نمی کردند.

موسس بنیاد تاریخ پژوهی ادامه داد: زمانی که امام(ره) تبعید شده بود می گفتند مگر می شود با آمریکا در افتاد؟

روحانی با اشاره به اینکه سازمان مجاهدین خلق یک جریان خطرناک بود که اگر بصیرت امام(ره) نبود همان کاری را که فراماسون ها با نهضت عدالتخواهی کردند بر سر نهضت امام(ره) می آوردند، گفت: از پیروزی انقلاب، بنی صدر، جبهه ملی و نهضت آزادی هیچکدام راه امام(ره) و اسلام ناب را قبول نداشتند و بدترین نفاق را دنبال کردند. سالم ترینشان بازرگان بود که اعتقادات خود را به زبان می آورد. در نوفل لوشاتو پیش امام(ره) رفت و گفت شاه را از ایران بیرون نکنید که امام(ره) با تندی گفت کدام انسانیست اجازه می دهد کسی را که دستش به خون مردم آلوده است را بیرون نکنیم و بازرگان سکوت کرد و به ایران بازگشت. ابراهیم یزدی بلافاصله برای اینکه این جریان به پای آنها نوشته نشود علیه بازرگان اعلامیه صادر کرد و گفت: شاه باید از ایران برود. نهضت آزادی هم در دوران جنگ ضربات زیادی را به ما زد و حرف های غربی ها را تکرار می کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز هم بزرگترین خطر برای نظام ما جریان نفاق است که پشت چهره شخصیت های روحانی خودش را پنهان کرده است، تصریح کرد: عده‌ای در کشور دیدگاه هایی دارند که با راه امام(ره) و رهبری نمی خواند؛ بنابراین حرف های خودشان را از زبان آنها می زنند و متاسفانه مسائلی که امروز مطرح می شود خنجری است از پشت به راه امام(ره).

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: نمونه دوری از راه امام(ره)، ذلت پذیری در برابر اهانت ها و گستاخی های اخیر آمریکاست، که کمتر سابقه داشت و آمریکا به خود اجازه نمی داد مستقیما در مسائل ایران دخالت کند و به عنوان مثال وقتی وزیر خارجه ما به مراسم عماد مغنیه در لبنان رفت دولت آمریکا رسما اعتراض کرد.

روحانی با بیان اینکه سومین مورد، مورد هجمه قرار دادن جریان حزب الهی و وفادارن امام(ره) با برچسب های تندرو و خشونت طلب است، تاکید کرد: اولین تاثیر این موارد جداشدن دولت از ملت است. از افتخارات ما بود که ملت و دولت یکی هستند؛ اما اینگونه موضع گیری ها در برابر منتقدین آن هم از زبان کسی که می گوید باید مردم انتقاد کنند، دور از انتظار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روزی که انقلاب در آستانه پیروزی بود آمریکا فکر نمی کرد اسلام در مقابل منافع استکباری قد علم کند و بر این باور بود که اسلامی مثل عربستان در ایران حاکم می شود و دغدغه داشت که نکند پشت صحنه جریانات ایران کمونیست ها باشند و آمدن هایزر به ایران هم برای این بود که بفهمد چه کسی از آستین امام(ره) بیرون می آید.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها روی شاپور بختیار خیلی پا فشاری و حتی امام (ره) را تهدید می کردند، گفت: آمریکایی ها در نوفل لوشاتو نزد امام(ره) آمدند و گفتند ما تا کنون در برابر ایران و حتی بیرون کردن شاه سکوت کردیم؛ ولی اگر در مقابل بختیار بایستید آمریکا برخورد دیگری می کند و امام(ره) گفتند ما هم تا کنون در برابر آمریکا کاری نکردیم و کاری نکنید که با آمریکا برخورد دیگری بکنیم. وقتی بازرگان به ریاست دولت موفقت گمارده شد تا حدی آمریکایی ها آرامش یافتند.

روحانی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب دیدند امام(ره) اسلامی را حاکم کرده که با ادعای آنان مغایرت دارد. بنابراین در سرتاسر جهان هرجا اسلام سربلند کرد به شدت سرکوب کردند و اجازه ندادند در هیچ جای دیگری اسلام پا بگیرد؛ مثلا حمام خونی که در الجزایر راه انداختند، رهبران دینی را در هرجا که دیدند ترور کردند و اجازه ندادند روحانی دیگری در برابرشان بایستد.

وی با بیان اینکه فکر می کردند با فشارها می توانند اسلام را به عقب برگردانند و از پیشرفت بازدارند؛ ولی دریافتند که با این فشارها نمی توانند در مقابل سیل بنیان افکن اسلام مقاومت کنند، گفت: بنابراین اسلامی را ایجاد کردند که مایه بدنامی اسلام راستین شود و طالبان و القائده را روی کار آوردند که مایه سرشکستگی اسلام بودند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز دو جریان به نام اسلام و در جهت ضربه زدن به اسلام راستین مطرح شده است. یکی اسلام خشونت طلب، افراطی گری، وحشی گری و ترور که تلاششان این است که تلقین کنند اسلام راستین این گونه است و جریان دیگر تفریط است. عده ای در کشور ما سربلند کرده اند و تلاششان این است که هرگونه مقاومت و سازش ناپذیری را محکوم کنند.

روحانی گفت: این که یک باره جریانی راه می افتد و با چماق افراطی سعی می کنند نیروهای انقلابی و حزب الهی را سرکوب کنند، حساب شده است؛ امام (ره) فرمودند گاهی دشمن حرف ها و نقشه های خود را از زبان خودی ها بیان می کند. در مراکز علمی باید بررسی شود که چرا یک باره چند نفر به شدت ضد افراطی می شوند و از اعتدال دم می زنند و برای آن اشک تمساح می ریزند.

وی افزود: اگر اظهار تنفر از دشمن افراطی گری است در مکتب تشیع ۱۴ قرن است که این اتفاق می افتد و بعد از هر نماز هم لعن دشمنان اهل بیت مستحب است. اینکه امام(ره) تاکید می کند که تنها به یزید زمان حسین (ع) لعن نکنید و یزید زمان خود را هم لعن کنید برای این است که مکتب تشیع اقتضا می کند در برابر ستم ها ساکت نباشیم و موضع بگیریم.


موسس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای ری شهری نامه ای به امام نوشت و در مورد نوع رابطه با آمریکا سوال کرد و امام(ره) در پاسخ گفت مواظب باشید فریبتان ندهند و مبادا ظلم های آمریکا را فراموش کنید، تصریح کرد: طبق رسالت اسلامی باید نسبت به دشمن اعلام انزجار کنیم و اهمیت این به حدی است که بانوی اول اسلام سفارش می کند مزارش پنهان بماند تا شیعیان علت آن را جویا شوند و متوجه ظلمی که به اهل بیت(ع) شده بشوند.

روحانی با اشاره به این که عده ای به اسم اعتدال سعی می کنند اسلام را دین سازش و تسلیم طلبانه نشان دهند و با اساس اسلام و قرآن برخورد می کنند، گفت: اینکه عده ای می گویند مرگ بر آمریکا نگوییم چون افراطی گری است، مقابله با قرآن است. خدا دوست ندارد کسی ناسزا بگوید مگر کسی که مورد ظلم قرار گیرد و اینکه امام(ره) می گوید مرگ بر آمریکا برگرفته از قرآن است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب مطرح کردند برخی مسئولین نمی توانند پیام اقتدار مردم را درک کنند، تصریح کرد: اصل به آنجا بر می گردد که مردمی و جامعه شناس نیستند و نمی توانند واقعیت اسلام را درک کنند.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اسلام شناسی به عمامه و خوب حرف زدن نیست، گفت: وقتی کسی اسلام شناس و مردمی نباشد نتیجه این می شود که طوری حرف بزند که مردم خوششان بیاید و مثلا می گوید نباید زنان زیبارو را از میدان بیرون کرد. چه کسی زنان را از میدان بیرون کرده و مگر در کشور ما بسیاری زنان متدین زحمت نمی کشند.

روحانی ادامه داد: چرا رئیس جمهور مطرح می کند که نباید کسی را با شلاق به بهشت برد. اکثریت مردم به نظام رای دادند و گفتند باید احکام اسلام اجرا شود. این ها که می گویند نباید با شلاق مردم را به بهشت بیرون برد یعنی هرج و مرج در کشور حاکم باشد. این ها نگویند اسلام، بگویند ما می خواهیم اسلام نباشد و هرکس هرکاری خواست بکند. حتی آنهایی که حرف امام(ره) را نمی فهمیدند حاضر بودند برای کم شدن بی بند و باری با شاه کنار بیایند.

وی گفت: آیا کسی که این حرف ها را می زند می خواهد زمینه را برای بی حجابی فراهم کند یا احساس کرده اند در بین مردم جایگاهی ندارند و سعی می کنند با یک سلسله حرف های دگراندیش پسند برای خود اعتبار کسب کنند.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه این مسائل نگران کننده است و چیزی نیست که یک باره انجام شده باشد، تاکید کرد: از ۲۰ سال پیش کسانی سعی کردند با قلم فرسایی غیرت، عزت و شرافت زدایی کنند. مسائلی که امروز می بینیم برنامه ریزی شده است. فهمیدند با تظاهرات نمی توانند انقلاب را از مردم بگیرند؛ بنابراین سعی کردند در نشریاتشان غیرت را به سخره بگیرند. این جریانات حساب شده است که اخلاق، اعتقادات و فرهنگ ما را از ما بگیرند.

روحانی تصریح کرد: برخی کسانی که امروز در راس کار هستند، راه امام(ره)، شهدا و اسلام را نشناخته اند. می گویند امروز دنیای عقلانیت است و نباید در مقابل کدخدای جهان ایستاد و اگر خلاف این عمل شود غیر عقلانی است.

وی با تاکید بر این جمله امام(ره) که فرمودند کسانی می توانند تا آخر خط با ما باشند که درد فقر و استضعاف و محرومیت را چشیده باشند؛ گفت: انسان های رفاه طلب و تجملاتی که زندگیشان سلطنتی است نمی توانند برای همیشه انقلابی باشند و ممکن است در ماجراهایی با جو حرکت کنند.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: اولین ضعف افرادی مثل هاشمی این است که جو زده می شود و طبق جو حرکت می کند. زمانی که جو حرکت مسلحانه بود، هاشمی هم جوگیر شده بود و حتی نظرات امام را نادیده می گرفت و از مجاهدین خلق دفاع می کرد. حتی به امام نامه داده بود که اگر از این ها دفاع نکنید اعتبارتان نزد مردم کم می شود.

وی اظهار کرد: امام جمعه رفسنجان به امام گفت هاشمی اصرار می کند که وجوهات شرعی را به مجاهدین خلق بدهیم و امام در پاسخ می گوید این کار جائز نیست و هاشمی اغفال شده است. هاشمی تا زمانی که ماهیت مجاهدین خلق آشکار نشده بود از آن ها دفاع کرد.

روحانی با بیان اینکه هاشمی امروز احساس می کند که جو کنار آمدن با آمریکا و جو لیبرالیستی حاکم است لذا از اعتدال حرف می زند و می گوید امام مخالف مرگ بر آمریکا بود، گفت: امام در فروردین ۶۷ می گوید بهترین دعا برای امثال رئیس جمهور امریکا این است که خدا مرگشان بدهد و در وصیت نامه خود نیز می گوید یزید زمان خود را هم لعن کنید و این ها صحبت های هاشمی را باطل می کند.اگر امام این نظر را داشت در بیان آن درنگ نمی کرد.


رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه خاطرات هاشمی آنقدر بی اعتبار شده که امروز مورد تمسخر قرار می گیرد، اظهار کرد: در چند شماره فصلنامه ۱۵ خرداد خاطرات هاشمی را نقد کرده ام.

وی با تاکید بر اینکه ضعف دیگر هاشمی این است که با مردم یک رو نیست و سعی می کند مردم را در ناآگاهی نگه دارد که این باعث تاسف است، گفت: شب رحلت امام در جماران بودیم. لحظه فوت، امام را در تلویزیون های مدار بسته می دیدیم. بعد ازاینکه امام به ملکوت اعلی پیوست، صدای زجه و گریه مردم در جماران پیچید و همه از خانه ها بیرون آمده بودند. در این شرایط هاشمی به حاج احمد اصرار می کرد که فوت امام را اعلام نکنید و به مردم اعلام کنید که حال امام بد است و چند روز در مساجد مراسم دعا برگزار کنید تا در این فرصت رهبر آینده را تعیین کنیم؛ که حاج احمد زیر بار نرفت.

روحانی افزود: ضعف سوم هاشمی این است که به شدت قدرت طلب است و حاضر است در راه قدرت دست به هر کاری بزند. وقتی آیت الله خامنه ای به رهبری برگزیده شد، مجلس خبرگان غیر از ایشان کسی را نداشت که ارجح باشد. سیاست، بصیرت و مقام علمی مقام معظم رهبری ارجح است و همانطور که می بینیم مانند کوهی در مقابل تهدیدها ایستاده است.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: هاشمی فکر می کرد چون با مقام معظم رهبری دوستی دیرینه دارد باید در تصمیم گیری ها شریک باشد. در هر ساعتی از شبانه روز که می خواست می توانست با رهبر انقلاب دیدار کند؛ اما هاشمی در ۸۸ نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که رهبری را تهدید کند و بگوید اگر مرا در قدرت شریک نکنی وضعیت درست نمی شود. فکر می کرد این نامه می تواند اوضاع را به هم بریزد و رهبری ناگزیر می شود برای حل مسائل به وی رجوع کند اما دیدیم که با عنایت الهی و هوشیاری و مقاومت مردم، رهبری اجازه نداد فتنه راه به جایی ببرد.

وی گفت: چهارمین ضعف هاشمی این است که به شدت تحت تاثیر آقا زاده هاست و به علت اینکه از خانواده مرفهی بوده، روی تجمل گرایی بسیار پافشاری می کرد و در نمازجمعه مردم را به تجمل گرایی تحریص می کرد.

روحانی با بیان اینکه از خدا می خواهم و آرزو دارم که هاشمی که در طول زندگی خیلی زحمت کشیده، در مسیر ملت و اسلام ناب باشد و از مسیر ولایت دور نشود که خسران دنیا و آخرت است؛ گفت: رهبر انقلاب نمی خواهد کسانی را که اعوجاجی دارند به سقوط بکشاند و وظیفه رهبر انقلاب این است که دستانش را گرفته و نجاتش دهد و امید ما این است که هاشمی به ملت بپیوندد.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ناگزیریم برای انجام یک رسالت بعضی ضربه های وارده را بپذیریم؛ گفت: امام می توانست قبل از رای آوردن بنی صدر به اطرافیان بگوید که این را بین مردم پخش کنید که امام نسبت به بنی صدر نظر منفی دارد؛ اما این کار را نکرد. امام برای رای مردم احترام قائل بود و بعد از رای گیری در مراسم تنفیذ بود که گفت بنی صدر بدانند که «رأس کلّ خطیئه حبُّ الدنیا» و آن موقع بود که برخی ها نظر امام را نسبت به بنی صدر فهمیدند. بنی صدر در کتاب خاطرات خود نقل می کند که به جماران رفتم و به امام گفتم می خواهم برای ریاست جمهوری کاندید شوم و امام گفت شما صلاحیت ندارید.

وی افزود: اگر امام غیر از این عمل می کرد یک حکومت فردی بوجود می آمد که با رفتن او همه چیز از بین می رفت. امام اجازه داد مردم خودشان رای بدهند و روی پای خودشان بایستند. اگر قرار باشد به خاطر اینکه آسیب می خوریم این و آن را ترد کنیم، این حکومت استبدادی می شود. باید اجازه بدهیم افراد حرفشان را بزنند و آنجا که به اصول بر می خورد، رهبر وظیفه دارند موضع بگیرند.

روحانی تصریح کرد: به نظرم آقای روحانی از اول روش انقلابی را قبول نداشت و ندیدم قبل از انقلاب حرکت سیاسی مشخصی که در راستای مبارزات و حرکت انقلابی امام باشد، انجام دهد و برداشتم این است که این راه را قبول ندارد و دور از خردمندی می داند.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: شیوه ای که ما در انقلاب می شناسیم برای آقای روحانی مطرح نیست و به شدت به دنبال کنار آمدن با دنیا هست و به نظرم دنیا را خوب نشناخته اند چرا که حکایت گرگ و میش است و اگر کسی بخواهد عبرت بگیرد عملکرد بد آمریکا در مذاکرات کافی است.

وی گفت: اگر می خواهیم روحیه رئیس جمهور فعلی را بشناسیم کتاب جهانی شدن که از سوی موسسه تحقیقات استراتژیک در زمان ریاست روحانی بر این موسسه، منتشر شده است را بخوانید. روحانی در این کتاب صراحتاً استقلال را زیر سوال برده و می گوید اگر می خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم نباید اسلام به تمام معنا در کشور ما پیاده شود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه در این ۳۵ سال مردم فقط به مرگ بر آمریکا دلخوش نکردند و پیشرفت های ما در زمینه های مختلف به همت و برکت اندیشمندان دیده اند، گفت: در مقابل جوسازی ها و تبلیغات عظیم آمریکا علیه ایران، با شعار مرگ بر آمریکا می توانیم به کسانی که چشم امیدشان به ایران است، نشان دهیم که همچنان در صحنه حضور داریم و عقب نشینی نکرده ایم.

نویسنده تاریخ انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: آمریکا در هر مقطعی تلقین می کند که ایران باخت و مثلا در جریان مذاکرات دیدیم که سعی می کند به دنیا بقبولاند که ایران تسلیم شده است. وحشت آمریکا این است که راه ایران برای آزادی خواهان جهان الگو شود. ما با شعار مرگ بر آمریکا به محرومان و مستضعفان جهان نشان می دهیم که در صحنه حضور داریم.

وی ادامه داد: وقتی که انقلاب پیروز شده امام گفت ما انقلاب را صادر می کنیم. مردم فلسطین ۴۰ سال سعی می کردند در مقابل اشغال گران بایستند و به برکت انقلاب اسلامی دیدیم که چگونه توانستند در جنگ های ۲۲ و ۸ روزه رژیم صهیونیستی را شکست دهند.

روحانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد حواشی مستند «من روحانی هستم» گفت: جرم مستند «من روحانی هستم» این است که حقیقتی را در مورد آقای روحانی آن هم با احترام مطرح کرده است. فقط برای اینکه دخالت روحانی در قضیه مک فارلین را مطرح کرده است، آقایان وحشت کرده اند که مبادا به شخصیت روحانی صدمه بزند.

رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم چه این موضوع را بپذیرند و چه نپذیرند به عملکرد امروز افراد نگاه می کنند، اظهار کرد: دخالت روحانی در مک فارلین در خاطرات هاشمی و جاهای دیگر هم آمده است. هاشمی در خاطراتش به صراحت می گوید من، روحانی و دکتر هادی را برای مذاکره فرستادم. اگر دروغ است باید خاطرات هاشمی را هم تکذیب کنند.

وی تصریح کرد: وزیر ارشاد اعلام کرد فیلمی با دروغ ساخته شده و وظیفه دادستانی است که تعقیب کند و حالا که دادستانی می گوید بگویید کدام قسمت مستند دروغ است تا ماجرا را پیگیری کنیم؛ می گویند نمی خواهیم اقدامی کنیم.

روحانی افزود: در مورد مک فارلین هنوز حقایق کاملا بیان نشده، اما امام تا روزی که مک فارلین به ایران نیامده بود از مذاکرات پشت پرده خبر نداشت و وقتی خبردار شد که مک فارلین به ایران آمده، اجازه نداد کسی با وی ملاقات کند و دستور داد ماجرا را برای مردم بازگو کنند.

موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک ویژگی دارد که هرکسی ناخالصی داشته باشد و با ماسک وارد صحنه شود را رسوا می کند، تاکید کرد: حکومت اسلامی حکومت صالحان است و کسانی که صالح نشدند و خودساخته نیستند وقتی به صحنه می آیند عملکرد شان، آنها را رسوا می کند. احمدی نژاد هم ویژگی های یک انسان صالح را نداشت و اگر کسی این ویژگی ها را نداشته باشد و به قدرت برسد، خدا و مردم را فراموش می کند.

وی گفت: احمدی نژاد خدمتگذار بود و تو دهنی ای که به آمریکا زد در تاریخ ایران بی سابقه بود، اما چند چیز او را به چالش کشاند. احمدی نژاد قربانی مشایی شد و مشایی توانست یک انسان فعال و مفید را فلج کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه دلواپسی امروز ما برای اساس اسلام است، تصریح کرد: دلواپسان احساس می کنند اصول در خطر است چرا که کسانی می خواهند آرمان های امام را کنار بزنند و اسلام آمریکایی را حاکم کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: دست روی دست گذاشتن بی فایده است و اولین وظیفه ما انتقاد و اعتراض است که موجب دلگرمی مقام معظم رهبری است و علاوه بر آن کسانی که اشتباه می کنند و فکر می کنند همه مردم با آنها همفکر هستند، به اشتباه خود پی ببرند.

وی در پایان با بیان اینکه کسانی می خواهند تلقین کنند که دوران امام تمام شده است، گفت: خانواده های شهدا، آنهایی که عزت و شرافت دارند و نمی خواهند عزتشان مورد تعرض آمریکا قرار بگیرد و همه، امروز دلواپسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتر بود می گفتید به ملت انقلابی و طرفدار امام ملحق بشه بخشی های که ضد امام و هاشمی دهه 60 و هفتاد هستند الان طرفدار وی هستند
جناب روحانی این شما هستید که افکارتان با اکثریت مردم تفاوت دارد و در واقع این شما هستید که باید به ملت بپیوندید
هه هه خندیدم
کدام روحانی!!!؟
نکنه ملت شما اقلیت تندروی 7 درصدی هستید ؟
پس رئیس جمهور کپی برابر اصل اقای هاشمیه!!
درود بر این سید بزرگوار که حرف حق را زد ٰ آقای هاشمی تا دیر نشده به ملت بپیوند ....
رضا
نخیر جانم ایشان کاملا درست میگوید
مطلب اینست که حق کدامست نه اینکه اکثریت چه میگویند هر چند که بعید میدانم اکثریت هم با غیر حق موافق باشند اگر برایشان خلط نشود
س
اگر یک گشتی در خیبانها بزنید وبه صحبتهای مردم گوش دهید میتوانید نظر مردم را در مورد اقای هاشمی جویا شوید ومتوجه شوید که ایشان چقدر مقبولیت دارند.
فعلا کسانی که از انقلاب زخم خورده اند ویا در فتنه 88 به انقلاب زخم زدهاند زیر عبای ایشان جا خوش کرده اند!
اشتباه منفی زدم
روستا زاده
واقعا اگر آقای رفسنجانی مقبولیت دارند در یکی از مساجد جنوب شهر تهران بعنوان امام جماعت بایستد تا مشاهده نماید کسی به او اقتدا نمیکند این آزمایش خیلی سخت نیست !
البته اگر از قبل برنامه ریزی شود، فرزند فتنه گرش می تواند اراذل و اوباش را با پولهای به غارت برده از بیت المال ،هماهنگ نماید تا با دوست دخترهایشان به حاج رفسنجانی اقتدا نمایند!!!
گل گفتی!!
منم اشتب منفی زدم!!
فعلا که شدن اسیر بی بصیرتی!!
مرتضی
هاشمی محبوبیتی ندارد.
کسانی که ازهاشمی حمایت می کنندبه خاطر مواضع سیاسی ایشان است وگرنه مثلااگرایشان ازگروه خاصی حمایت نکند حمایت گروه حامی ایشان قطع می شودوحتی ممکن است ایشان دوباره"عالیجناب سرخ پوش"شوند!
ابراهیم
با سلام شما از آقای هاشمی و دارو دسته اش بپرسید اگر یک مشکل جدی پیش بیاید و مجبور بشویید خود و دارو دسته تان را از این مملکت فراری بدهید چند نفر از مردم ایران را با خودتان میبرید و اجازه می دهید که از اموال هنگفتی که از طریق دانشگاه آزاد و آقازاده ها و دامادها و برادر خانم خود کسب کرده اید استفاده کنند ....
بقیه رو هم غیز از خانواده هاشمی چرا اسم نمیبری؟ فکر میکنی فقط آقای هاشمی بوده است؟ شما که اسم میبری از بقیه هم جرات داری اسم ببر!
ایمانی
اشتباه به اظهار نظرت مثبت دادم
حضرت امام ره فرمودند : تاریخ انقلاب را آقای سید حمید روحانی بنویسند...امام عزیز علم غیب داشتین این روزهارا انگار خداوند به شما نشان داده بودامام عزیز روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
.... سوابقش رو بررسی کنید
احسنت عالی بود. خدا عمرتان بدهد
علی اصغر
نظر اولی عجب با حال گفتی .
''''
Iran, Islamic Republic of
الحق که مورخ خوبی هستی و خوب تحلیل می کنی...
آقاي هاشمي زمان امام هشت سال مجلس بودند ، هشت سال بعد هم رئيس جمهور ، در سالهاي قبل هم رئيس خبرگان رهبري ورئيس تشخيص مصلحت نظام ، رهبري عزيز نيز چندين بار شخيصت شخص ايشان را در سالهاي اخير تائيد كرده اند اگر امام خميني گفته كه هاشمي اغفال شده است ودر اين ساله ها اين همه مسئوليت كليدي داشته ومورد تائيد رهبري بوده جاي سوال است يعني واي به حال مسئولين فعلي مملكت
عدالت طلب آزادی خواه
دوست عزیز گاهی برای اینکه یک شخص ضرر کمتری به جامعه بزند لازم است در جایی از آن استفاده شود تا انرژی کمتری برای اضرار داشته باشد،مثل اینکه آدم یک بچه بازی گوش دارد که هر روز خانه را به هم میریزد در اینجا پدر مدیر و مدبر به جای زدن وتحریک لجبازی ،آن بچه را در یک باشگاه ورزشی ثبت نام می کند،

گاهی هم یک آدم با اینکه مضر است منتها یک توانایی های مثبتی هم دارد،جامعه برای اینکه از همه ی ظرفیت هایش استفاده نماید از وی در جایی استفاده می کند که کمترین ضرر وبیشترین فایده را داشته باشد،مثل اینکه از یک بابایی که جعل اسناد می کرده با دادن تخفیف در مجازات از وی در آگاهی در تشخیص اسناد جعلی استفاده گردد،

یا گاهی یک فردی برای جامعه مضر است منتهی در شرایط فعلی برخورد با وی ضررش بیشتر است از عدم برخورد لذا باید نشست تا فرصت مناسب،مثل اینکه آدم یک معلم داشته باشد که به جای درس دادن وقت درس را به عیاشی می گذراند و نمره ی الکی می دهد،در اینجا اگر معلم به فلان کاره ی وزارت وصل باشه(شما بخوانید قدرتهای نرم سرمایه دار اصلا چه پاری ای بزرگتر از پول) ،اگر دانش آموز یا معلمی دیگر بخواهند به وی اعتراض کنند خودشان اخراج می شوند در حالیکه اگر صبر کنند تا والدین دانش آموزان را روشن کنند نتیجه خواهند گرفت.
علی اصغر
امام بنا بر این گذاشتند که اغفال شده و بعد که به ماهیت این فرد پی بردند با فراخوان وصیت نامه سیاسی الهی خود و درج این جمله که میزان حال فعلی افراد است از سوء استفاده این افراد جلوگیری کردند.
حجت
امام علی ع هم به اشعث حکومت آذربایجان رو دادن این بخاطر این بود که اشعث آدم خوبی هست و مورد تائید امام علی ع ؟ خیر قطعا این طور نیست چون این افراد اگر بی کار و بی مسئولیت باشند فتنه های بزرگی را بر پا می کنند و این کار برای جلوگیری از فتنه هاست نه تائید آن ها دقت کنید خواهشا
ما
تاید رهبری وامام را باید از دریچه جذب حد اکثری دید.
اگر میخواهید از این تاییدها انطباق مرام اقای هاشمی با امام ورهبری را استنباط کنید متاسفانه دلیلتان علیل ومغالطه امیز است.رهبری تمام مسولان رادر عین اختلاف مرام ونظر صریح تایید ویاری نموده اند .از خاتمی وهاشمی واحمدی نزاد گرفته تا روحانی.اما این به معنای انطباق تام ایشان با مرام ولی فقیه وولایت پذیری نیست.مثلا اقای خاتمی رییس همان دولتی است که به تعبیر رهبری داشت روند غرب باوری را در مملکت نهادینه میکرد.هاشمی رفسنجانی رییس همان دولتی است که بر خلاف تاکیدات رهبری در زمینه دوری مسوولان از مشی اشرافیت بر این منش اشرافی گری دامن زد ونقش افرینی ایشان وخانواده ایشان در شعله ور تر شدن فتنه 88 بر هیچکس پنهان نیست.احمدی نزاد رییس دولتی بود که علی رغم نامه رهبری در مورد مشایی وهشدار در مورد ایجاد شکاف در بدنه علاقمندان دولت دهم از او پرهیز نکرد.و شخص اقای روحانی با وجود اعلام چند بار ه رهبری در مورد عدم خوشبینی به مذاکرات در برنامه تلویزیونی خود اعلام میکند که به مذاکرات خوشبین است ودولت ایشان در مقوله فرهنگ نیز شمشیر را از رو بسته واین در حالیست که رهبری بر تقویت جناح فرهنگی مومن تاکید داشتند.
همانگونه که می بینید هیچکدام از این اختلافات که بعضا میتوان نام جنایت وقتل عام فرهنگی واقتصادی وسیاسی روی ان گذاشت باعث نشد که رهبری نظام به رای مردم بی مهری کند ومانند برخی با رای مردم گزینشی برخورد کرده وانچه به خواسته شان نزدیک باشد را دموکراتیک بدانند ودر غیر اینصورت دم از تقلب و...بزنند.حمایت رهبری از این اشخاص احترام به رای مردم بوده نه افکار واشخاص ومرامشان وهر کس بخواهد بین ایندو خلط کند واز هرکدام دیگری را نتیجه بگیرد ضمن انکار انبوهی از اسناد دچار مغاطه فکری شده است.
من از پاسخ شما اقناع نشدم یعنی رهبری در جهت جذب حداکثری فرمودند هیچ کس برای من هاشمی نمی شود و یا ایشان را در راس مجمع تشخیص مصلحت گذاشته اند؟
آن کلام در موقعیت خودش که اشاره به اشخاص آن زمان دارد است یعنی رعایت ادب در آن زمان بالنسبه به کسانی که همین را هم رعایت نمی کردند/و البته آن آقا در بعد منفی هم معلوم نیست موثرتر از خودش کسی باشد/ و خدا را ببین این انفلاب را از چه مخاطرات بغرنجی حفظ کرده است فالله خیر حافظا وهو ارحم الراحمین و الحمد لله
اشرافی گری را برو در دوران 8 ساله احمدی نژاد ببین!
وای وای
تو خوبی !
خيلي زيبا ومنطفي بود
زارع
مواضع آقای روحانی (ریس سابق مرکز اسنادخیلی منطقی وقابل تحسین است ! من درمورد ایشان نظر دیگری داشتم خداحفظش کند!!!
دهقان
همون نظر دیگتون درسته
مصباح
Iran, Islamic Republic of
همون نظر دیگه شما درست تره
نظر دیگه تون با کمی اصلاحات درست تر است
ايول
سئا
Russian Federation
مرحبا.
محمد
هر چی فکر کردم چیزی در خور جناب روحانی پیدا نکردم من فقط یه سوال از ایشون دارم چرا امام کسی رو که به این راحتی که شما گفتید اغفال شده جانشین فرماندهی کل قوا کردند؟یه سوال دیگه هم اینکه برادر گرامی منافقین که شما ادعای حمایت هاشمی از او نا رو دارید شما رو ترور کردن یا هاشمی رو؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید چند روز از 8 سال جنگ، هاشمی جانشین فرمانده کل قوا بودند و در آن مدت چکار کردند؟! شما می دانید پایان جنگ که خون به دل امام راحل کرد چطور شکل گرفت؟؟!!
علوی
اولاً هاشمی توسط منافقین ترور نشد بلکه توسط گروه فرقان ترور شد ثانیاً تفکرات گروه فرقان با منافقین تفاوت فاحش داشت ثالثاً هاشمی گمراه نشده بود که مسولیت به او واگذار نشود بلکه اغفال شده بود و آن هم در نقل خاطرات آقای حمید روحانی به قبل از پیروزی انقلاب برمی گردد . رابعاً آقای حمید روحانی در سخنرانی خود گفت که هم دأب امام و هم دآب مقام معظم رهبری این نیست که افراد درون نظام همچون هاشمی را ترد کنند . قطعاً اینگونه افراد اگر ترد شوند مستقیماً در دامان استکبار خواهند افتاد . مضافاً اینکه بعد از نامه ای که در سال 88 برای مقام معظم رهبری نوشت هم کرسی امامت موقت جمعه تهران از او گرفته شد و هم دیگر خبرگان رهبری به او برای ریاست مجلس خبرگان رأی ندادند و در آخر برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هم رد صلاحیت شد .
اولا که امام سعی می کرد افراد رو حفظ کنه ! در ضمن اون ترور هم که مشخص بود جریانش ‍!!!
علی اصغر
اولٱ که گروه فرقان مثلا این آقا را ترور !!! کردند دومٱ عجب تروری که برن خونه طرف و خیلی ساده بدون بازرسی داخل منزل بشن و از الطاف الهی هم مسلسل هردو تروریست در جا سنکوب کنه هم مسلسل های محافظین در جا گیر کند و تروریست ها موفق به فرار بشن و بعد خانومش بگه من خودم را انداختم روی ایشون و تیر ها نه ایشون خوردنه من یعنی اینکه تروریست ها تا اندرونی هم رفته بودند عین اتو بان کرج جاده بازبوده درداخل و خارج شدن !!!!!!!
محمد
دوستانی که منفی دادن لطف کنن بفرمایند کجای حرف بنده درست نبوده؟جانشین فرمانده کل قوا بودن هاشمی رو انکار میکنید یا ترور هاشمی توسط منافقین رو؟
اگر امام علم غیب نداشت اما پیامبر صلی الله علیه وآله که می فهمید و می شناخت افراد رو ، ببینید چه کسانی رو در یک سری جنگها فرمانده می گذاشتند تا ماهیتشان برای مردم معلوم گردد
مصالح مملکت !!بعدش اقای هاشمی نکات مثبتی هم داشت!
بله داشت اما نکات منفی آن صدها برابر آن بود .تجمل گرایی را او در انقلاب باب کرد .چرا خود را به آن ور راه می زنید .
محمد
دوست عزیز شما خودت اعتراف کردی که به خاطر مصالح مملکت.یعنی هاشمی کسی هست که بر خلاف مصالح کشور حرکت و اقدام نمیکنه
نصبش مصلحت بود نه فعل و کار خود وی
فقط تجمل گرایی نبود فساد و رانت خواری و صدها عمل زشت در دولت ایشون باب و مرسوم شد تاریخ گواهی میدهد یه سیب گندیده صدها سیب سالم رو نابود میکنه ایشون و آقازاده هایشان سیاستمداران زیادی رو با ثروت بیت المال آورده شان آلوده کردند
علیرضا
دمت گرم
عجب جوابی دادی
محمد آقا، معلوم است جوانی و آن دوران را درک نکرده ای. آقای هاشمی توسط گروه فرقان به رهبری گودرزی ملعون ترور شد، ولی شهید بهشتی و آیت ا.. خامنه ای مستقیما توسط سازمان منافقین ترور شدند.
هاشمی را گروه فرقان ترور کرد نه منافقین
اشتباه کردی.
گروهک فرقان هاشمی رو ترور کرد نه منافقین
سید
شیطان هزار سال عبادت با ریا کرد و از مقربین شد ، خدا هم چیزی نگفت، تا قضیه خلقت و سجده بر انسان رخ داد و اونجا همه ملائک اصل و نیت شوم شیطان را فهمیدند و رسوا شد. چهار تا پست مملکتی که چیزی نیست تا مردم به ذات و نیات شوم این قدرت طلبان فاسد پی ببرند.(یه وقت نگین چهار تا پست حساس رو بیخیال شدیم، نه ، وقتی آدمایی مثل جنابعالی اینطوری چیزی متوجه نمیشن باید یه کم هزینه بشه تا بفهمن)
یکی از امت واحده اسلامی
اقا محمد عزیزتوجه کنید:
1- در دهه اول انقلاب خیلی افراد پست گرفتند که الاان تشت رسواییشان به زمین افتاده .دهه اول دهه امیختگیها بود وخیلی نقاط تاریک فکری افراد اشکار نشده بود.مثلا اقای موسوی خویینیها میگویند که ما در زمان امام هم ولایت فقیه را قبول نداشتیم ولی در جو حیات امام ابراز نکردیم.از این دست نگفتنها ونکردن ها فراوان است.
2- جالبه ! شما ترور اقای هاشمی در حدود سه دهه پیش را یادتان هست ولی حمایتهای بی دریغ رسانه ها ودولتهای استکباری واپوزوسیون از ایشان ،خانواده وطیفشان بر ضد انقلاب ورهبری وحماسه 85 درصدی مردم را در چند سال گذشته به یاد ندارید.چه نقطه اشتراک راهبردی این دو گروه را به هم گره زده ویک جبهه واحد گردانیده؟!
محمد
جناب عضو امت واحده ظاهرا شما اصلا مطلب اقای روحانی رو نخوندی به گفته ایشون امام فرموده که هاشمی رو اغفال کردن و با وجود اینکه امام معتقد بوده هاشمی اغفال شده ایشون رو به سمت جانشین فرماندهی کل قوا منصوب میکنه
اغفال در شرایطی است که خیلیها آن زمان همین وضع رو داشتند/البته اگر هاشمی از اصرار خودش برنگشته بود که امام با کسی تعارفی نداشت
وزنه سیاسی
با اینکه در سال 88 تحلیل جامع سید حمید روحانی یار صدیق امام در باره هاشمی را شنیده بودم و این بار هم مطالعه کردم ، قابل تقدیر است و میدوارم خداوند به این زبان و قلم عمر با برکت عنایت فرماید
Iran, Islamic Republic of
عزیزم بنی صدر هم از سوی امام در ابتدای جنگ جانشین فرماندهی کل قوا شد این چه منطقی است که چرا فلا و فلان. راستی مگر حضرت رسول اکرم از باطن افراد بی خبر بودند که برخی اصحاب را در جمع صحابه پذیرفتند و آنها پس از رحلت به گمراهی رفتند؟؟ این چه استدلالی است که می گویید چون هاشمی فلان منصب را از امام (ره)‌گرفته اند پس انتقادات به وی وارد نیست . عزیز من پاسخ شما را حضرت امیر (ع) داده اند که راه را باید شناخت و افراد را بر اساس راه باید شناخت نه اینکه بگوییم فلانی منصوب یا منسوب امام است پس باید راه را رها کرد و دنبال وی رفتراه انقلاب را امام (ره) مشخص کرده اند مبارزه با استکبار جهانی و صدور انقلاب جهانی اسلام حالا ببینید آقایانی که منصوب یا منسوب امامند آیا این مسیر را دنبال می کنند و ترویج می کنند یا غیر این مسیر را
احسنت
روح اله
با سلام
متضرعانه از درگاه خداوند مهربان سلامتی وطول عمر افرادی مثل ججه الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی را دارم.ای کاش همه بزرگان وسابقین انقلاب مانند ایشان بصیر صادق وشجاع بودند.خدایا دغدغه ها وآمال این خوبان ومجاهدین در راهت را با استقرار حکومتی در راستای اسلام ناب محمدی با پرچمداری رهبر معظم انقلاب به واقعیت مبدل کن. آمین
برای آقای روحانی متاسفم
احمد
United States
کدوم روحانی ؟
نویسنده همین مطالب!
احمد
United States
سخنان ایشان عموما مستند به مکتوبات است و از روی برداشتهای شخصی نیست .
کدومشون؟
ايماني
Iran, Islamic Republic of
منظورش حسن روحانيه كه الگويش شده اين آقاي هاشمي!
منم برای شما متاسفم
Iran, Islamic Republic of
ممنونيم ازسخنان صحيح وعقلانى شما راه امام خمينى پاينده باد زنده باد رهبر فرزانه ى ما وپيروان حقيقى امام خمينى.مويد ومنصورباشيد
پویا
دمت گرم جهان جان عجب خبری نوشی حرف نداره واقعا لازم بعضی چیزا به مردم گفته بشه
ناشناس
ادم یکم چشاشو بازکنه میفهمه جریان چی به چیه
تاریخ رامطالعه کنیم خیلی ها تغییرکردند ازخدای بزرگ می خواهیم این انقلاب راکه با خون شهدا وتلاش بزرگان دین وخون دل خوردن مخلصین وخامنه ای عزیز به مارسیده به دست صاحب اصلی آن مهدی زهرا برساند
Iran, Islamic Republic of
یه کلمه از مادر عروس!
ادب مرد به ز دولت اوست
تمام نیروهای انقلاب و حتی توده مردم می دانند تنها کسی که در طول حیات و دوران رهبری حضرت امام از ایشان اخطار و تذکر نگرفت هاشمی رفسنجانی است اگر راست می گویید عین نوار یا سخن مکتوب مورد تایید را ارائه دهند
وای به حال ما که چنین تاریخ دانان مغرضی داریم
علی اصغر
در جریان انفجار حزب جمهوری اسلامی هم که جلسه ای بسیارمهم ار سران مملکت از سه قوه برای تصمیم گیری برای ریاست جمهوری بعد بنی صدر تشکیل شده بود اقایی که همه جا حضور داره ناگهان در کسوت رئیس مجلس معجزه الی میاد سراغ او آقای بهزاد نبوی و هردو غیبت میکنند من به هیچ کی کارندارم وی باید خیلی منگول باشم که این قضیه را باور کنم .
اگر هاشمی اینقدر ضعف دارد چرا رهبر ایشان را رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرده است.این تناقض را را چگونه قبول کنیم.بنظر می رسد شما با اغراض شخصی ایشان را نقد کرده اید.هاشمی زنده است چون انقلاب زنده است و این جمله امام است.
ملاک حال فعلی افراد است واین جمله امام ماست
در جمله امام رضوان الله تعالی علیه دقت کنید یعنی حیات هاشمی از انقلاب است یعنی همگان و از جمله هاشمی بدانند که همه اعتبار و حیاتشان از تجلی و تجسم اسلام در قالب انقلاب اسلامی است پس به جد قدر آن را بدانند
گودرز
Iran, Islamic Republic of
همه بیداران دلواپسند .
بابایی
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
محمود
احسنت به آقای روحانی هوشمند. براستی که اگر امروز غفلت کنیم چنان سیلی خواهیم خورد که همه دستاوردهای 30 ساله را از دست خواهیم داد.
بهترین چراع برای حرکت در این تاریکی رهنمودهای امام خامنه ای است. لذا خوب است مردم سخنان این ایام ایشان را بارها گوش دهند تا به بحرانی بودن شرایط حاظر پی ببرند.
هاشمی همواره جزئی از مردم و ملت بوده و خواهد بود.
United States
بر منکرش لعنت مگر کسی گفته جزء ملت نیستند!
اصغر
بنام خدا . فرمودند : " هاشمی ... بوده و خواهد بود "! یعنی در گذشته بوده و در آینده ای که تاریخش را معلوم نکردند ، خواهد بود . الان تکلیف با ایشون چیه ؟ امام فرمود : " ملاک حال افراد است " .
حسن
Iran, Islamic Republic of
بله جزئي ازمردم رفاه طلبان بي درد و طرفداران اسلام امريكايي!!!
خداعاقبت مارو ختم بخيركند
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا دستتان دردنکنه اطلاعات خوبی بود
بله ما دلواپسیم که افرادی مثل شما خوارج میخواهید انقلاب را به ورطه نابودی بکشید از طریق تفرقه اندازی میان انقلابیون و مسولین گذشته و حال .خدا شما را هدایت کند تا به راه راست ب گردید
از کی تا حالا فتنه گران هم دلواپس شدند ٰ شورشیان دلواپس شوند جالب می شود ...!!!
منتهی نمیدونی هاشمی واقعا تو دل مردم جاداره این قسمتشو محاسبه نکردین
در دو انتخابات گذشته مردم به او و همدستانش رای ندادند .امروز اگر باند هاشمی در حکومت است مال این است که مردم خیال کرند اینها اگر بیاند برای مردم در امور اقتصادی گشایشی حاصل می شود و دیدیم بعد حدود یک سال حتی این باند با تجربه نتوانسته حتی یک در صد باری را از روی دوش ملت بردارد . در اصل تحریم ها اینها را به حکومت رساند نه عرضه خودشان .اینها نان تحریم ها را می خورند.اگر تحریم نبود اینها هم نبودند.
سايه
مطمئني تو دل جا داره؟
جاي ديگه اي نيست؟
محمد
ادب مرد به ز دولت اوست
رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: نمونه دوری از راه امام(ره)، ذلت پذیری در برابر اهانت ها و گستاخی های اخیر آمریکاست، که کمتر سابقه داشت و آمریکا به خود اجازه نمی داد مستقیما در مسائل ایران دخالت کند و به عنوان مثال وقتی وزیر خارجه ما به مراسم عماد مغنیه در لبنان رفت دولت آمریکا رسما اعتراض کرد.
....
سعید
تقریبا همه ی این متن رو تو دفترم نوشتم.انشاءالله خیلی به دردم میخوره.واقعا خدا امثال شما را در جامعه بیشتر کند اقای سید حمید روحانی.شما جواب"این عمار؟"حضرت اقا هستید.ما هم انشاءالله مانند شما از سرزنش هیچ سرزنشگری نترسیم ومانند امام ابرویمان را با خدا معامله کنیم...با افتخار من یک "کم سواد "هستم...
فارض
سعيد خان مواظب باش دزد نزنه خيلى گرانبهاست!
فارض
جهان جون پس چرا كامنت منو كه در باره سخنان برادر حسين مظفر در باره ايشونه منتشر نكردى؟
جون مموتى منتشر كن!
Iran, Islamic Republic of
برادر جان فعلا شما باید به ملت و قاظبه مردم بپیوندی . هاشمی ده ها سال هست که با ملت همراهه. منظور شما از ملت احتمالا همون تعداد قلیل پایداری با اون افکارشون هست
United States
بسی خندیدیم از همراهی با ملت اونم ایشون!!!
بگو تو این ده سال به کدوم منطقه محروم کشور رفته!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همون کسی که ۸ سال ادعا کرد و به نقاط محروم رفت چه گلی به سر ملت زده؟ جز اینکه مملکت رو نابود کرد؟ شمایی که ادعا میکنی خودت چقدر به مناطق محروم رفتی و کمک مردم کردی؟
اون 8 سال شرف داره به 16 سال سیاه هاشمی و خاتمی
طاهر
United Kingdom
برادر جان شرف این 8 سال چی بود؟؟؟ 3000000000میلیارد ؟؟؟غارت تامین اجتماعی ؟؟؟ 16 میلیارد دانشگاه ایرانیان؟؟؟ هزین هر سفر استانی در دور اول حداقل 400 میلیون تومان؟؟؟
معنی شرف برای امثال اینها عوض شده!
ابوی
25 میلیون رای در دور دوم نشانه چیست فکر نکن یک دروغ یا هزارتا دروغ را روزی 1000 بار تکرار کنی جا می افتد
سید
مثلا منطقه محروم کیش
البته ملت از دیدگاه شما یعنی اقلیت تندرو 7 درصدی...
آقاجان چرا آمار غلط میدی پارسال مشخص شد ، 24 خرداد فقط شش درصدند . دقت کن بابا مستند حرف بزن پسرجان ، فهمیدی عزیز
داوود
برای همین هم هست که از نمازجمعه و ریاست خبرگان و ریاست جمهوری delte شد
خوبه قبل 10سال رو شما منکر شدید
عجب همراهی!
چرا در 8 سال احمدی نژاد اینقدر دلواپس نشده بودی
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
من بودم
بیشتر فکر کن می فهمی
امین
United States
با سلام " ما باید معیار اسلامی داشته باشیم و با معیار اسلامی لحظه بلحظه انسان ها را بررسی کنیم" معیار آن نیست که فلانی مسئولیت های مختلف سالها داشته و مورد تائید فلانی بوده ویا هست" طلحه و زبیر هم مورد تآئید رسول خدا بودند و دیدیم چه شد اینها همه درس تاریخ میباشد و باز هم تکرار خواهد شد الی روز قیامت پس ما باید آگاه باشیم و روی اشخاص خاص و خانواده های خاص سرمایه گذاری سیاسی نکنیم" بی جهت نبود که امام خمینی کبیر در وصیت نامه شان فرمودند زمان حالشان را معیار قرار دهید " بعضی ها خیلی مارمولک هستند و بخیال خودشان زرنگ میباشند و نون را بنرخ روز میخورند" مثالی میباشد میگویند که مردم فریاد میزدند دزد را بگیرید و خود آقا دزده هم میدوید و میگفت دزد را بگیرید " حال حکایت امروز ما میباشد طرف خودش به جریان فتنه انرژی میداد و با آنها فالوده سیاسی میخورد و حال که رسوا شدند دم از وحدت میزنند ...
جعفر300058
روحانی مچکریم!!!
شما ؟؟؟!!!!! میشه بفرمائید کجای انقلاب بودی . اصلا چه طوری نماینده شدی ؟ سال بعد معلوم میشه .
سايه
پس چرا در راس نگرش داشتند؟
Iran, Islamic Republic of
به فرموده مقام معظم رهبری بصیرت یعنی بدانی شمری که سر امام حسین علیه السلام را برید جانباز جنگ صفین بود
خدا قوت آقای روحانی
از بصیرت شما لذت بردم
از این روحانی تا روحانی رییس جمهور فرق زمین تا آسمون ست،انشالله امثال این روحانی به راه ملت برگردن
منظورت از مردم 9 دی بود دیگه ؟
محمود
درک مطلب بسیار ساده است!وقتی خودبنی صدراعتراف میکندکه امام ره اورافاقدصلاحیت برایریاست جمهوری میدانسته است،امابا تمام اوصاف حاضر به خراب کردن بنی صدرنمی شوندواجازه میدهندخودمردم انتخاب نمایند،هیچ نامی جز احترام به نظر مردم روی ان نمیتوان گذاشت!حضرت اقا مسایلی که گفته شده خیلی دقیق تر میداننداما بازهم درست مثل حضرت امام عمل میکنند وبه رای مردم احترام میگذارند.این خودافرادهستندکه سرنوشت خودشان راتغییرمیدهندواجازه میدهندشیطان برشانه های انان سوارشود!ای کاش مسایل هاشمی راقطره ای افشا نمیکردید!اما شاید نظر علما این است که شاید انسانها به اصل خوب خودشان برگردند!همین قدرمیدانم که اگرامروز کسانی ازاقای هاشمی دفاع میکنند،به یقین دوستداراونیستندوفقط دنبال سوء استفاده از موقعیت ایشان برای ضربه زدن به انقلاب میباشند!لااقل مردم خوب میدانندکه ادمهای اطرافشان دارای چه سوابقی هستندواگرامروز افرادی معلوم الحال از جناحهایی مثل هاشمی دفاع میکنند،دنبال چه هستند!روزی خواهدرسیدکه اقای هاشمی تک وتنها بماند واز هرطرف نگاه کند،نه یاران انقلاب راببیند،ونه ادمهای سینه زن امروزش را!ما هم مثل نویسنده روایت دعا میکنیم که ادمها عاقبت بخیرشوند!
حسن
احمدی نژاد یعنی مشائی و مشائی یعنی احمدی نژاد ،خود حرف محمود رو هم قبول ندارید و هی می گید گول مشائی رو خورد
حسین
سلام
خدایا شکرت، از زبان خود امام شنیدیم : هاشمی اغفال شده است:
ای امام خمینی خدا خیرت بده.
چه ربطی داره.
خود امام هم به شخصه چند بار گفتن که کسانی ایشان را فریب و اغفال کرده اند . بعدا متوجه شدن و طردشون کردن.
همه ممکن است در لحظاتی موقتا فریب بخورند. مهم اینست که سریع برگردند.
Iran, Islamic Republic of
نکنه امام فقط به شخص شما دونفر گفته ؟
seyd
خدایا شکرت امام راحل گفت هاشمی اغفال شده است ای سید حمید روحانی خدا خیرت بدهد
سید قادر
Iran, Islamic Republic of
با سلام،انصافا اولین باری بود که دیدم یه نفر اینقدر دقیق شخصیت هاشمی رو تحلیل کنه.
United Kingdom
از روي بغض تاريخي است. اين رفتار جناب حميد روحاني سابقه در سالها پيش دارد و در زماني كه او را تحويل نگرفتند و ايشان شمشير را از رو بست. شما جوانها فريب اين حرفها را نخوريد.
شنگول
نمیدونم تو غرب آب زرشک هست یا نیست اگر هست آب زرشک بخور اگر نیست خود زرشکو بخور
anna
دقیقا موافق هستم هر چه درباره شخصیت هاشمی تحلیل کرده درست است دوره هاشمی گذشت با اون دختر فتنه گرش
Iran, Islamic Republic of
چه جذاب
به خدا بیکارید
ناشناس
بنده و بساری دیگر که کوچکترین سرباز این نظام نیز حساب نمی شویم, حاضرم با این فرد (روحانی) و تمام کسانی که حرفهایش را قبول دارند به طور زنده و رو در روی مردم صحبت کنم. اینها حرفشان را بزنند ما هم حرفمان را می زنیم قضاوت را به مردم می سپاریم. قبول؟
سوفیا خله
مگه خود رفسنجانی بحرمانی زبون نداره خب از خودش دفاع کنه در ثانی تا حال دیدی رفسنجانی بحرمانی در یک مناظره شرکت کنه
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز شما چرا از پیامبر و قران جلوتر میرود....
"هاشمی در خاطراتش به صراحت می گوید من، روحانی و دکتر هادی را برای مذاکره فرستادم. اگر دروغ است باید خاطرات هاشمی را هم تکذیب کنند."

البته شاید هم حرف های هاشمی در این خصوص کذب باشد و این مسئله عجیبی نیست، هست؟
خاطرات و خواب هایی که هاشمی قبلا سعی کرده به خورد مردم بدهد و کذب بودنشان ثابت شده این احتمال را زنده نگه می دارد که شاید این هم یکی از اکاذیب ایشان باشد
United States
جناب آقای روحانی از خدا بترسید تحلیلتان یاداور تحلیل های کارشناسان رادیو اسراییل و آمریکا نسبت به شاگردان خمینی کبیر می باشد . شما باید به ملت بزرگ ایران بپیوندید
سید علی
درباره احمدی نژاد نباید بد می گفت بالاخره انسان زحمتکشی بود که خوب صحبت می کرد با این امریکایی ها را سر جای خود نشانده بود درباره رفسنجانی حقایق را گفته درود بر شرفت حمید روحانی
شاگردی لزوما به معنی همراهی و وفاداری نیست
United Kingdom
عجیب است چرا برخی خود را مطلع تر از رهبری میدانند . رهبری بنده که یک شهروند عادی هستم نمیشناسد اما سران و شخصیتهای نظام را که میشناسد . اگر اقای هاشمی این مقدار که اقایان از او بد میگویند براساس اطلاع دقیق و بی غرض است قطعا رهبری هم میداند واین اتهامات که دایم نسبت داده میشود انقدرزیاد است که نباید منسوب رهبری باشد . پس چرا هست . یعنی اینها همه بی اساس است. پس از رهبری پیشی نگیرید .
الان فقط یک مسئولیت قابل کنترل دارد و بس که در کنارش از تجربه هایش استفاده می شود و ضررش هم کنترل
چرا امام ،آقای حمید روحانی را که از اول انقلابی ودر خط امام بوده را در مسولیت های مهم نگمارد ؟چرا در زمان امام آقای حمیدروحانی در مور د آقای هاشمی چیزی نگفت وهشداری نداد؟جرا آقای حمید روحانی مرد بحرانها نشده؟
علی اصغر
باید پاک ترین فرد و زیرک ترین فرد و کسی که در جریان کل حوادث اقلاب بوده تاریخ انقلاب را بنویسد که امام این مسئلیت عظیم را به ایشان دادند اگر خدای نکرده رفسنجانی میشد تاریخ نگار انقلاب چه خاکی به سرمون میریختیم .
بزرگی مسئولیت به این نیست که مدام رئیس و ریاست بگویند اتفاقا یکی از مهمترین مسئولیت ها را امام به آقای سید روجانی داده که حکایت از اعتماد بالای امام به ایشان و امانت داری فوق العاده ایشان است
چرا در مورد احمدی نژاد در 8سال گذشته لب فرو بسته بودید؟
احمدی نژاد رو خیلی از اونهایی که بهش رای داده بودند نقدش کردند و انتقاد از هاشمی به معنی تایید صد در صدی احمدی نژاد نیست
همین شما آقایون روحانی عوض اینکه اختلافی هم در مسایل با هم دارید نه در تریبون و مصاحبه بلکه در جلسات غیر عمومی مطرح کنید می آیید و اینطور همدیگر را تخریب می کنید وقتی مشایان با همدیگر این کار را میکنید و جو اجتماع را بهم میزنید آیا مردم را دچار تناقض نمیکنید با این تندرویها و حمله به همتایانتان؟همین خودش گناه بزرگی است اکگر آقای هاشمی اینقدر گناه کارند پس چرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند؟ پس اگر قصوری هست در مورد همه شماها هست نه فقط آقای هاشمی رفسنجانی!
داوود
در زمان احمدی نژاد که این همه لیبرال نبودی چی شد یهو انطوری شدی ؟
احسنت. گل گفتی.
عیوب آشکار و عیوب مهم که نپرداختن به آن ممکن است سرنوشت ملتی رو دگرگون کنه لازمه مورد بررسی و نقد قرار بگیره
منتظر
خدای خیرتان دهد که حقایق را برای مردم بازگو میکنید و دست برخی افراد متظاهر را رو می کنید.
زیاد مطمئن نباش چرا در این شرایط حساس فعلی این آقا یادش افتاده و این مسایل را میگوید آیا وقتش بود یا این که ایشان هم مثل بعضی دلواپسان!وقت گیر آورده!بهرحال کسانی هم که چیزی میدانستند و سکوت کردند همگیشان مقصرند!
صفورا
Iran, Islamic Republic of
امثال هاشمی را قلب و باور مردم در طی سالها مواخذه کردن و می کنند....
Iran, Islamic Republic of
تو راست میگی!!!!!! با اون محمودتون!!!!!
پس این نظرات ما کجاست چرا نظرات مخالف را تایید نمی کنید جهان نیوز براتون متاسفیم درود بر دکتر احمدی نژاد درود بر شرفت سید حمید روحانی که حقایق را درباره هاشمی گفتی
Iran, Islamic Republic of
اول تشکر می کنم بعد بیایم به کلام امام راحل درباره جام زهر صحبت کنیم که آیا دشمن این جام را به دست امام داد یا گرگهایی در لباس میش آیا واقعه امام حسن (ع) دوباره اتفاقافتاده یا خیر
احسنت
شایان
میشه بگید این آقای روحانی که این حرفها را زده کیه وتا حالا کجابوده .
جزاكم الله خيرا
والعاقبة لاهل التقوي و اليقين
نظری
بنظر من آقایان شجونی واین آقای زیارتی (ملقب به روحانی) دچار آلزایمر شده اند
چون هاشمی این دو را می شناخت هیچ وقت نگذاشت به این دو پست بدهند درکرج به شجونی پست دادند فرش گم شد وآخرش دربیابان پیداش کردند و.......
مگر سونامی سال گذشته بنام هاشمی را این بابا فراموش کرده
بترس از خشم خدا وملت
بایار امام اینچنین نکن
تو نمیخواد از هاشمی ایراد بگیری و نصیحتش کنی
اون موقع که با جانش و مالش برای انقلاب تلاش کرد کجا بودی؟حالا که موقع پلو گوشت خوردن بلندگو دست گرفتی؟!!!
مرتضی
سید بزرگوار: من فقط یک سئوال دارم از شما چه کسی اولین بار در نهضت عنوان امام را برای رهبری انقلاب بکار برد آیا خود شما قبل از مطرح کردن امام توسط دکتر روحانی رئیس جمهوری از لفظ امام برای رهبر انقلاب استفاده می کردید چرا از دایره انصاف خارج می شوید
جناب منتظری مطمئنا از رئیس جمهور روحانی انقلابی تر بودند ولی عاقبت کج اندیشی ایشان را به کجابرد از خود روحانی بپرسید که راهش را ادامه می‌دهد؟!!!!!!!1
موسی طیبی
با سلام مطلب جالبی است ولی چرا مطالب ای چنینی اینقدر در جامعه غریب است و آحاد مردم خیلی خبر ندارند؟
عزیزان این نظام بزرگ است شهدا هم خون دادند مردم اززمان قبل از انقلاب تا الان زحمت کشیدند روحانیت پیرو خط حضرت علی کار کردندوشکنجه شدند وهنوز هم حرف ناحق میشنوند صبرکردند وبازهم صبرمیکنند بیاییدتابع حق باشید بصیرت به خرج بدهید حرف رهبری گوش کنید