کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد نهاد حقوق بشر از انتخابات مصر

7 خرداد 1393 ساعت 21:47

سازمان عربی حقوق بشر گزارشی ارائه داده که در آن دلایل استقبال ضعیف از انتخابات ریاست جمهوری مصر در طول دو روز گذشته را بررسی می‌کند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان عربی حقوق بشر گزارشی درباره دلایل استقبال ضعیف از انتخابات ریاست جمهوری مصر در طول دو روز گذشته ارائه داده است.
 
بر اساس این گزارش یکی از مهم ترین دلایلی که می‌توان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات برشمرد، حضور تنها دو نامزد انتخاباتی است که میزان مشارکت را کاهش داده است.

این سازمان تأکید کرد که یکی دیگر از دلایل این مسئله را می‌توان دیدگاه غالب تمام شده بودن انتخابات به نفع «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع پیشین مصر دانست.انتشار اخبار و شایعه‌های متعدد درباره انفجار بمب و حملات تروریستی در روز اول انتخابات نیز می‌تواند یکی از دلایلی باشد که مردم را از حضور در انتخابات بازداشته است.

این گزارش تأکید می‌کند که تحریم انتخابات از سوی بخش عظیمی از جامعه مصر که اسلامگرایان حامی مرسی آن را تشکیل می‌دهند در میزان مشارکت ناچیز مردم تأثیر بسزایی گذاشته و مخالفت دولت با تعطیل کردن کارمندان مشغول در ادارات دولتی در دو روز انتخابات نیز در ایجاد این مسئله بی اثر نبوده است.

سازمان عربی حقوق بشر تأکید کرد که مسئله ممنوعیت مشارکت در انتخابات تنها در استان بومی افراد و تغییر بسیاری از پایگاه‌های اخذ رأی و دشوار بودن دسترسی به آنها نیز از دلایل کم شدن میزان مشارکت مردمی بوده است.

بر اساس این گزارش با توجه به حضور تنها 36 درصد از واجدین شرایط رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری در طول دو روز اول انتخابات، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر تصمیم به تمدید انتخابات  گرفت تا به این ترتیب میزان مشارکت را افزایش دهد که با مخالفت «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر روبه رو شد.


کد مطلب: 362452

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/362452/انتقاد-نهاد-حقوق-بشر-انتخابات-مصر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com