جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۱۴

چرا ورود منافقین به معادلات‌ سوریه علنی‌تر شد؟

يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 361999
ورود منافقین به معادلات سوریه به این معنا است که تحولات میدانی سوریه برای مخالفان اسد بسیار نگران کننده شده و جریان جهانی مخالف محور مقاومت،‌ می خواهد آخرین داشته های خود را وارد این میدان کند.
چرا ورود منافقین به معادلات‌ سوریه علنی‌تر شد؟
گروه بین الملل جهان نيوز: دیدار اخیرا سرکردگان گروهک منافقین با احمد الجربا، رئیس ائتلاف معارضان سوری سبب ایجاد این سوال شده که چرا این دیدار، علنی و حضور منافقین در تحولات سوریه آشکار تر از قبل شده است.

در پاسخ به این سوال به موارد ذیل می توان به صورت اجمالی اشاره کرد:

الف: احیای منافقین؛ مشکلاتی عمده ای که در پادگان اشرف و لیبرتی برای منافقین افتاد این گروه را به شدت در آستانه فروپاشی قرار داده است. ضمن آنکه منافقین بدون داشتن پایگاه از بسیاری از کارکردهای خود ناخواسته فاصله گرفته اند. ورود به تحولات میدانی سوریه می تواند این گروه را در شرایط احیا مجدد قرار بدهد. ضمن آنکه برخی منابع آمریکایی پیش از این افشا کرده بودند که منافقین در ازای این حضور پول کلانی دریافت کرده اند و مدت ماموریت آنها کمتر از پنج سال نخواهد بود.

ب: تشکیل یک پایگاه شبیه اشرف در سوریه؛ کارکرد اصلی منافقین بوسیله داشتن یک پایگاه مجهز و گسترده برای خرابکاری محقق می شود. پس از اشرف منافقین به دنبال ایجاد یک پایگاه جدید بودند که برخی کشورهای اروپایی کاندیدای پذیرش آنها شدند. با این وجود به نظر میرسد که شرایط نابسامان بخش هایی از سوریه فضای مهیاتری برای تشکیل چنین پایگاهی می باشد. به نظر میرسد این پایگاه در نزدیکی مرز سوریه و لبنان تاسیس شود. هر چند پیش از این هم برخی منابع از تاسیس یک پایگاه در کنار مرز اردن و سوریه با نام حنیف هم خبر داده اند.

ج: هدف قرار دادن مستقیم حزب الله لبنان؛ ورود حزب الله لبنان به معادلات سوریه پیروزهای چشمگیری برای ارتش سوریه را در عرصه میدانی رقم زده است. حزب الله به دلیل داشتن تجربه جنگ چریکی و خیابانی توانست بی تجربگی ارتش کلاسیک سوریه را در این باره جبران کند. محاسبه اساسی این است که سازمان منافقین نیز که سالهاست در این حوزه تجربه دارد می تواند نیروی مقابل حزب الله را  در این باره تقویت کند. البته میان قدرت رزم حزب الله و منافقین فاصله فراوانی است ولی اساسا منافقین در این باره قرار است نقش مربی آموزشی را برای گروه های مخالف اسد داشته باشند. از سوی دیگر منافقین قرار است کار ویژه های اطلاعاتی برای ضربه به حزب الله را بر عهده بگیرند.

د: آخرین ترکش دستگاه های اطلاعاتی در معادلات میدانی سوریه؛ از منظری دیگر ورود منافقین به معادلات سوریه به این معنا است که تحولات میدانی سوریه برای مخالفان اسد بسیار نگران کننده شده و جریان جهانی مخالف محور مقاومت،‌ می خواهد آخرین داشته های خود را وارد این میدان کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خانم لجن کاش حجاب نداشت که این قدر آدم دقش بگیره
تندروصالح مرجان
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر منافق
انشاالله به همین زودی ها سوریه قبرستان منافقین ،وهابی ها و تفکیریها خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شد که چرا فتنه ای ها به این تروریستهای سوری نامه حمایت نوشته بودند وامیر ارجمند مشاور عالی موسوی فتنه گر اعلام حمایت از اونها کرده بود !واقعا این افتضاح وهمپیمانی با تروریستها همه زوایای فتنه 88 را روشن میکند .اینهم به جرمها وخیانتشان اضافه کرد .
Iran, Islamic Republic of
کجایی مسعود رجوی که زنت را بردند جهاد نکاح!!!!
احتمالا مسعود لجنی هم در حال تمدید عضویتش در انجمن همجنس بازان است که همسرش در حال بستن قرارداد جهاد نکاح جدیدش است
جعفر300058
از قبل اینها تو اروپا و آمریکا درجهاد نکاح تشریف داشتن!
Iran, Islamic Republic of
اومدن ببرنش جهاد نکاح
حمید
Iran, Islamic Republic of
رجوی بدو بیا که زنت را دارند می برند جهاد نکاح!!!

البته خودش را هم بردند خرسندی!!!!!
موحد
سوريه قبرستان بزرگ دشمنان اسلام و قرآن است و يقينا منافقين ملعون به حول و قوه الهي و نظر عنايت آقا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف در سوريه نيست و نابود خواهند شد ان شاء الله
Norway
هرجا که باشند با چند موشک حسابشان رسیده خواهد شد
مرگ بر هر دو شون.هر دو خائن و قاتل مردمان کشورشون هستند.
United States
مرگ بر رجوی
مهدوی
قربان مکر الهی اینها را به ورطه ای کشاند که نابودی قطعی تمام آنهارابسیار نزدیک کرد به تحولات شام قبل ازظهور منجی توجه داشته باشید انتقام الهی نزدیک است انشاالله