سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۲۸
زاکانی با اشاره به اجرای حکم پرونده فساد کلان بانکی؛

بیش از آنچه خسروی و تیمش غارت کردند امکان برگشت به بانک‌ها مهیا شده است

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 361824
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: فساد در بخش‌هایی از کشور سیستمی شده است.
بیش از آنچه خسروی و تیمش غارت کردند امکان برگشت به بانک‌ها مهیا شده است
به گزارش جهان، وی ظهر شنبه در حاشیه همایش مجمع بسیج شهرستان گرگان اظهار داشت: کاری که دستگاه قضایی در برخورد با فساد ۳ هزار میلیاردی انجام داد این بود که توانست با یک کار شبانه‌روزی اموال و امکانات این فرد و گروهش را شناسایی کند.

وی ادامه داد: امروز بیش از آنچه خسروی و تیمش غارت کرده بودند امکان برگشت به بانک‌ها مهیا شده و در نوع خودش نویدبخش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در مقابله با مفاسد اقتصادی نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده‌ای هستیم، تصریح کرد: حضور پیوسته عناصر دغدغه‌مند در دستگاه‌های مرتبط یک نیاز اساسی است.

وی با اشاره به اینکه فساد در بخش‌هایی از کشور سیستمی شده است یادآور شد: اصلاح درون سیستمی، اصلاح برون‌ سیستمی و اصلاح متن جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

زاکانی تأکید کرد: برای اصلاح مفسده اقتصادی باید علاوه بر دولت، مجلس و دستگاه قضایی ظرفیت‌ نهادهای انقلابی و مردمی به میدان عمل بیایند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این اصل قانون ظرفیت بالایی برای پیشگیری ایجاد کرده است آنجایی که «امر به معروف مردم به مسئولان»، «مسئولان به مردم»‌ و «مردم به مردم» مورد توجه قرار گرفته یک اولویت جدی است.

وی امر به معروف مردم به مسئولان را موضوعی مهم خواند و گفت: چشمان تیزبین مردم اگر کجی و ناراستی مسئولان را مشاهده کردند باید تذکر دهند تا از همان ابتدا جلوی انحرافات گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر طی شده ناقص است یادآور شد: فرمانی که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ به سران سه قوه اعلام کردند هنوز عملیاتی نشده است.

زاکانی بیان داشت: سران سه قوه باید در مواجهه با فساد اهتمام جدی داشته باشند و تحقق عدالت را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول افزود: آحاد مردم به ویژه نخبگان نیز باید در این عرصه حاضر شوند تا اصلاح مفاسد صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی عملکردش در حوزه اقتصادی بیان داشت: کسی نیست که از عملکرد خودش راضی باشد اگر این بود از خودراضی است ما بدهکار نظام هستیم و امیدوارم بتوانیم به گوشه‌ای از دِین خود به نظام اسلامی عمل کنیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در واکنش به توافقنامه ژنو خاطر نشان کرد: دشمن مسیر حرف‌درمانی را در پیش گرفته و از ما فرصت می‌گیرد تا کار خودش را دنبال کند؛ ما نباید مهره دشمن شویم بلکه نسبت به مصالح و منافع ملی کشورمان باید محکم بایستیم و مطالبات جدی خودمان را داشته باشیم.

وی بر ضرورت شفاف‌سازی توافقنامه ژنو تأکید کرد و افزود: نباید به بهانه‌جویی و زیاده‌خواهی‌های دشمن توجه کنیم بلکه باید نسبت به منافع ملی خود ثابت‌ قدم بمانیم.

زاکانی ادامه داد: آنچه مهم است اینکه دشمنان ما به شدت بهانه‌جو و خطرناک هستند لذا باید هم امیدوارم و هم فوق‌العاده هوشیار باشیم و با صلابت در این عرصه وارد شویم تا دشمن نتواند به انقلاب اسلامی طمع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادی بهزاد نبوی و مسئله حصر سران فتنه گفت: جرمی که بهزاد نبوی مرتکب شده بود بر اساس حکم دادگاه دوره‌اش به پایان رسید و آزاد شد، عناصر فتنه نیز با حکم شورای امنیت ملی محصور هستند نه دستگاه قضایی لذا شورای امنیت ملی نسبت به حصر سران فتنه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

زاکانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی عملکرد دولت مطرح کرد: به نظر بنده بهتر از این هم می‌شد کار کرد ولی باید بیشتر به دولت فرصت بدهیم هر چند مطالبات را باید بگوییم و اگر دولت در مسیر درست حرکت کند باید مورد تشویق قرار گیرد و خطاها نیز مشفقانه تذکر داده شود.

وی با تأکید بر اینکه هوشمندی و حساسیت دقیق نیروی انقلاب یک ضرورت انکارناپذیر است گفت: همه باید در راستای پیشرفت کشور همکاری کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب شد مه آفرید اعدام شد
محمد
سلام :
یعنی باید خوشحال باشیم که قبل و یا بعد از این تیم چنین افسادی ها وجود نداشته ؟
.....
یه تحقیق و تفحص از هم مجلس صورت بگیره ...
درود بر نماینده مردمی و مبارز با فساد
مطمعن هستی که با فساد مبارزه میکنه ؟ ....
...فرار به جلو کردی !؟
این بنده خدا اعدام شد خدا کنه بقیه مفسدین هم اعدام بشن
درود بر مرد شماره یک مبارزه با فساد
البته باید فراگیر بشه و همه نمایندگان این کارو انجام بدن
Colombia
خوب اگر پول ها همه برگشته چرا اعدامش کردند؟ ازش استفاده می کردند بعنوان مشاور برای پیشگیری ز تخلفات سایرین چون خیلی مسایل را می دونست که میشد ازش بهره برد. حتما مورد خاصی بوده که اعدام شد!
چه استفاده اي؟؟
كسي كه معدل ديپلمش ده و شش صدم بوده ، چه مخي داره؟؟
معلومه تو سيستم اقتصادي ما حتي يه كودن هم ميتونه با كلك و حيله و خدا نشناسي ، به ثروت كلاني دست پيدا كنه
مهدي
در اين جا يه مطلب مشكوك وجود دارد ، چرا زن اين آقا و يا حتي وكيلش قبل و يا هنگام اجراي حكم ، هيچ خبري از اعدام او نداشتند ؟؟ آيا نمي شد ده دقيقه قبل از اعدام از وكيلش بخواهند كه با مجرم ملاقات كند ، شايد وصيت و يا مطلبي را بخواهد بگويد كه فقط وكيلش بايد مي دانست ، خدا كنه اين شك من درست نباشه ،...
ولی
.... وقتی ایشان 3000میلیارد را غارت کردند دلار 1000بود وامروز 3000بالاتر یعنی اگر 9000پس دهند تازه اصل مال را پس داده اند ...
Iran, Islamic Republic of
اگر هزار برابر مبلغ را هم پرداخت کند به من وتو هیچی نمی رسد . بخور زیاد است عزیز
Switzerland
بر اساس ماده هشتم قانون اساسی ،نمایندگان طرح قانونی روش اجرایی امر به معروف ونهی از منکر را تصویب کنند تا همه تکلیف قانونی خود را بدانندوآزادی ها مشخص گردد و محدوده قانونی هم مشخص شود
حسيني
Iran, Islamic Republic of
مشكل خود بانك ها هستند كه بايد آن ها را درست كرد.
درود بر نماینده ارزشی
این نماینده ارزشیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
صد در صد کوری چشم دشمناش
مردم ما حافظه ضعیفی دارند!
بعد هم در مورد نهی از منکر به خیلی از نماینده های مجلس هم باید تذکر داد!
.. شب دراز است و قلندر بیدار...
وقتی وکیل و خانواده وی در جریان اجرای حکم نیستند چه معنایی می تواند داشته باشد.؟
میترا
همه میدونن که مه افرید قربانی باندبازی شد

....
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید جنازش کو؟
باید گفت متاسفیم ...
بیچاره خسروی ولی بادی اعدام می شد
خیلی ها که در زمان تصدیشون به این آقا همه جور امکانات دادند ...
در این مورد من شخصا مطمئن نیستم ...
اعدام ایشان بشدت مشکوک و مساله دار است.....