کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان تحویل کارت پرواز به مسافر در منزل

2 خرداد 1393 ساعت 17:58

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه پروژه خط لوله انتقال سوخت این فرودگاه در مرحله آزمایش نهایی است و تا دو هفته دیگر افتتاح رسمی می‌شود، گفت: سیستمی در فرودگاه امام راه‌اندازی شده که طبق این قابلیت، مسافر کارت پرواز را می‌تواند در منزل تحویل بگیرد.


به گزارش جهان، مرتضی دهقان در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ‌پشت هر فرودگاه موفق، ایرلاین قوی و موفق است، اضافه کرد: شرکت‌های هواپیمای ایرانی می‌توانند از مبدا فرودگاه امام خمینی(ره) به تمام دنیا حرکت کند.

وی با تأکید بر اینکه فرودگاه و ایرلاین از اجزای صنعت حمل‌ و نقل هستند، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی به عنوان وسیله سفر و فرودگاه‌ها زیرساخت‌های سفر هستند؛ فرودگاه باید چند گام همیشه از ایرلاین‌ها جلوتر باشد، بنابراین ظرفیت امروز ما بیش از ظرفیت و توان ایرلاین‌ها است.

* انجام ۵۵ درصد عملیات پرواز‌‌های بین‌المللی در فرودگاه امام

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در فرودگاه امام خمینی (ره) سالانه حدود ۵ میلیون مسافر جابه‌جا می‌‌شوند، اظهار داشت: این فرودگاه بین‌المللی به بیش از ۶۲ مقصد پروازی، پرواز دارد.

دهقان ادامه داد: بیش از‌ ۴۲ ایرلاین داخلی و بین‌المللی در این فرودگاه فعالیت می‌کنند،‌ سالانه ۵ میلیون مسافر با ۲۸ هزار لگ پروازی در این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه ۵۵ درصد عملیات پروازهای بین‌المللی در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود، افزود: امکانات فرودگاه محدود است، اما سعی کرده‌ایم، با همین امکانات، عملیات فرودگاهی را به بهترین وجه ادامه دهیم و نیازهای ایرلاین‌ها را فراهم کنیم.

* پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی جابه‌‌جایی مسافر در فرودگاه امام نسبت به سال قبل

دهقان بیان کرد: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ حدود ۷ درصد افزایش جابه‌جایی مسافر داشتیم که با توجه به رکود قبلی و مذاکرات ژنو، شرکت‌های هواپیمایی پرواز بیشتری به ایران انجام دادند.

دهقان اظهار داشت: حتی بعد از مذاکرات ژنو دو شرکت هواپیمایی که پروازهای خود را به ایران قطع کرده بودند، دوباره به برقراری پرواز اقدام کردند که امیدواریم امسال تعداد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی خارجی افزایش یابد.

وی بیان کرد: روزانه حدود ۱۰۵ پرواز به طور متوسط در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود، اما در نوروز امسال در یکی از روزها ۲۱۶ پرواز انجام شد که نسبت به نوروز سال قبل ۴۰ درصد افزایش جابجایی مسافر داشتیم.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۵ درصد افزایش یابد.

* قابلیت اخذ کارت پرواز توسط مسافر در منزل

دهقان اظهار داشت: با توجه به نصب سیستمی که اواخر اسفندماه سال گذشته در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد و پس از آن به‌روز رسانی شد، سیستم پذیرش مسافر ایرلاین‌ها به این نرم‌افزار مجهز شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توضیح داد: در این سیستم امکان به مسافر داده می‌شود، تا در منزل قدرت چک کردن و رزواسیون صندلی را داشته و انجام دهد و کارت پرواز خود را از طریق پرینتر خانگی دریافت کند؛ اگر مسافر به همراه خود چمدان نداشته باشند، با همان کارت پرواز سفر خود را انجام دهند و اگر بار داشته باشند، باجه‌ای برای تحویل بار وی در نظر گرفته‌ایم و همه این موارد سرعت انجام امور را افزایش داده و ایستایی مسافر کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد:‌ همچنین در بخش مربوط به تجهیزات فرودگاهی سیستم پذیرش اتوماسیون مسافری که قبلاً مغناطیسی بود به «تودی بارکد» تبدیل شد؛‌ کانترها به این بخش مجهز شدند که کمک بزرگی به سرعت‌بخشی در پذیرش مسافر است.

دهقان بیان کرد:‌ در این سیستم از ایران کارت پرواز برای مسیرهای بعدی مسافر صادر می‌شود، تا مسافر در فرودگاه‌های دیگر تا رسیدن به مقصد معطل نشود.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: اجرای این پروژه ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است.

* افتتاح سالن ترانزیت ترمینال تا پایان سال

وی درباره طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر ظرفیت ترمینال مسافری جابه‌جایی سالانه ۵ میلیون مسافر است، مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) اجرای فاز دو، احداث ترمینال دو و رسیدن به ظرفیت سالانه ۲۰ میلیون مسافر را پیگیری می‌کند که طراحی‌های اولیه توسط مشاور داخلی و خارجی انجام گرفته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: ترمینال زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هتل فرودگاه نیز به زودی آماده بهره‌برداری است.

دهقان یادآور شد: طبق طرح توسعه ترمینال باید ۱۴ هزار متر مربع به سالن ترانزیت ترمینال موجود افزوده شود که این پروژه به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بود، اما به تازگی دوباره در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

* بهره‌برداری آزمایشی از لوله انتقال سوخت فرودگاه/ افتتاح رسمی تا دو هفته آینده ‌

وی درباره افتتاح پروژه خط لوله انتقال سوخت هواپیما در فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: عملیات فیزیکی این پروژه اجرا شده و به اتمام رسیده است و هم‌اکنون در مرحله تست نهایی قرار دارد، زیرا این سیستم از حساسیت بالایی برخوردار است و باید مسائل فنی، ایمنی و زیست‌محیطی آن بررسی شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون در حال بهره‌برداری آزمایشی است، ادامه داد: ‌این آزمایش‌ها توسط نمایندگان وزارت نفت، مجری طرح‌ و بهره‌بردار در حال انجام است و قطعاً تا دو هفته آینده لوله انتقال سوخت هواپیما به بهره‌برداری رسمی می‌رسد.

* مطالبات سال ۹۲ فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳۰ میلیارد تومان‌

دهقان درباره درآمد فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که ۱۳۰ میلیارد تومان آن وصول شده است و بقیه جزء مطالبات فرودگاه امام خمینی (ره) است.


کد مطلب: 361679

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361679/امکان-تحویل-کارت-پرواز-مسافر-منزل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com