کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشگاه آزاد ملک خداست؛

هاشمی: در دانشگاه آزاد کمترین فساد و انحراف وجود دارد/ تحقیق و تفحص از ما تبلیغاتی است!

31 ارديبهشت 1393 ساعت 13:36

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه ملک خداوند است و به هیچکس تعلق ندارد، گفت: ما هیچگاه به صورت مجانی از دولت چیزی نگرفته‌ایم و حتی به دولت کمک هم کرده‌ایم.


به گزارش جهان به نقل از فارس، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع‌تشخیص مصلحت نظام در سی و دومین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز چهارشنبه در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه ملک خداوند است و به هیچ بشری تعلق ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری این نکته که در آن زمان خیلی‌ها اعتقاد نداشتند که کار به این بزرگی به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: البته این دانشگاه به آن معنا خصوصی نیست چرا که مالکی ندارد و عمومی است اما دولت هم در این دانشگاه، به آن معنا نقشی ندارد.

وی با بیان اینکه برخی خیال می‌کنند این دانشگاه از اموال دولتی استفاده کرده در حالی که اینچنین نیست، تأکید کرد:‌ما هرجا زمینی برای دانشگاه گرفته‌ایم یا خود مردم داده‌اند یا آن را به قیمت روز خریده‌ایم و هیچگاه از دولت چیزی را مجانی نگرفته‌ایم؛ حتی به دولت کمک هم کرده‌ایم.

هاشمی رفسنجانی بر همین اساس به مالیات این دانشگاه به دولت اشاره کرد و اظهار داشت: مالیات این دانشگاه به دولت خیلی زیاد است و گذشته از آن کارهای عمرانی و تربیت نیرو در سطح کشور از سوی این دانشگاه بسیار زیاد است که از طرف خود مردم انجام می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یادآور شد: اگر ۱۰درصد کسانی که در دانشگاه آزاد تعلیمات دیده‌اند به خارج از کشور می‌رفتند بیش از ۱۰۰میلیارد دلار ارز کشور خارج می‌شد لذا ما این هزینه‌ها را از روی دوش دولت برداشته‌ایم.

وی دانشگاه آزاد را مؤسسه‌ای با بنیان مردمی که اهداف الهی و آسمانی دارد و هدفش خدمت به اسلام، انقلاب و کشور است توصیف کرد و متذکر شد:‌ کمترین فساد و انحراف در دانشگاه آزاد وجود دارد.

هاشمی رفسنجانی در همین زمینه به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اشاره و تشریح کرد: از اول دولت گذشته از حدود ۸ سال پیش شروع به تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد اما هرچه پیدا می‌کنند جواب آن قبلاً داده شده لذا آنها کار تبلیغاتی انجام می‌دهند. هرچند ما هم حرفی نداریم و باید بررسی شود اما معتقدیم فساد و اشکالات جاهای دیگر در اینجا وجود ندارد چرا که خود مردمی که پول می‌دهند نظارت هم می‌کنند.

رئیس هیأت‌امنای دانشگاه آزاد برنامه‌های اعلام شده از سوی میرزاده رئیس دانشگاه آزاد را کارهای بسیار بزرگی برشمرد و گفت: این آغاز مرحله جدید در دانشگاه آزاد است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه آزاد را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا یک کار بی‌سابقه توصیف کرد و ادامه داد: نیاز مردم امروز اشتغال جوانان است و با وجود این همه منابع طبیعی در کشور، وجود این همه بیکار عار محسوب می‌شود. از این رو ما می‌توانیم با تجاری‌سازی زمینه‌های اشتغال زایی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به لزوم افزایش کیفی دانشگاه آزاد و توانایی چنین کاری گفت:‌ در دوره بعد خواهید دید که چه کشورهایی به دنبال این هستند که واحد دانشگاه آزاد داشته باشند البته قبلاً هم بوده ولی آسان نیست و به هزینه نیاز دارد.


کد مطلب: 361392

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361392/هاشمی-دانشگاه-آزاد-کمترین-فساد-انحراف-وجود-تحقیق-تفحص-تبلیغاتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com