کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقاط ضعف و قوت بازیکنان تیم ملی

31 ارديبهشت 1393 ساعت 10:40

نشریه ورلد ساکر در گزارشی به قلم فردوسی پور به معرفی شاگردان احتمالی کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ پرداخته است.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه ورلدساکر در گزارشی به قلم عادل فردوسی‌پور به معرفی گزینه‌‌های محتمل فهرست ۲۳ نفره تیم ملی ایران برای حضور جام جهانی و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها پرداخته است.

توصیف فردوسی پور از تک تک بازیکنانی که به احتمال زیاد همراه با کی‌روش به برزیل سفر خواهند کرد را در زیر می‌خوانید:

دروازه‌بانان

رحمان احمدی
تیم باشگاهی: سپاهان
سن: ۳۳ سال
بازی ملی: ۱۰
گل ملی: صفر

به مراتب کمتر از آن چیزی که حق او بوده مورد تمجید قرار گرفته اما به لطف دو واکنش درخشان او در بازی پایانی مرحله انتخابی جام جهانی بود که ایران جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. احمدی شاید تجربه دنیل داوری برای بازی در لیگ‌های اروپایی را نداشته باشد اما شجاعت و چالاکی‌اش این نقص را جبران می‌کند.

دنیل داوری
تیم باشگاهی: اینتراخت برانشوایگ آلمان
سن: ۲۶ سال
بازی ملی: ۳
گل ملی: صفر

متولد و بزرگ شده آلمان از پدری ایرانی و مادری لهستانی. داوری اولین بازی ملی‌اش برای تیم ملی ایران را در ماه نوامبر انجام داد. مشکل اصلی او ارتباط برقرار کردن با هم‌تیمی‌‌هایش است، چرا که به زحمت می‌تواند فارسی حرف بزند. بی‌ثباتی در عملکرد هم ممکن است شانس بازی در جام جهانی را از او بگیرد.

حامد لک
تیم باشگاهی: تراکتورسازی
سن: ۲۳ سال
بازی ملی: ۲
گل ملی: صفر

با بنیه بدنی قوی و شجاعتی مثال زدنی در خروج‌ها، تنها چیزی که او نیاز دارد تجربه بیشتر در چنین سطح از بازی‌هاست. اگر لک روی تمرینات خود تمرکز بیشتری داشته باشد و حواشی حرفه بازیگری‌اش در خارج از میدان را به حداقل برساند، آینده درخشانی خواهد داشت.

مدافعان
هاشم بیک‌زاده
تیم باشگاهی: استقلال
سن: ۳۰ سال
بازی ملی: ۱۲
گل ملی: صفر

حضور او در ترکیب ایران در سه بازی آخر مرحله مقدماتی تعجب‌برانگیز بود اما با عملکرد فوق‌العاده‌اش در این بازی‌ها تصمیم کی‌روش را توجیه کرد. رسانه‌ها درباره رویارویی او با لیونل مسی در جام جهانی طنزپردازی می‌کنند. با قابلیت شوتزنی با هر دو پا، او توانایی بازی در هر یک از دو جناح میدان را دارد.

مهرداد بیت‌آشور
تیم باشگاهی: ونکوور وایت‌کپس آمریکا
سن: ۲۷ سال
بازی ملی: ۴
گل ملی: صفر

مدافع راست تیم کی‌روش زاده سن‌خوسه کالفرنیاست، جایی که او را استیون صدا می‌زنند. او دو بار به اردوی تیم ملی آمریکا فراخوانده شد اما فرصت بازی به دست نیاورد و در نهایت تصمیم گرفت برای تیم سرزمین آبا و اجدادی‌اش بازی کند. اولین بازی ملی او در ماه اکتبر انجام شد.

احسان حاج‌صفی
تیم باشگاهی: سپاهان
سن: ۲۴ سال
بازی ملی: ۵۸
گل ملی: یک

حاج‌صفی مدافع چپ پا و باتجربه‌ای است که بازی‌اش تعادل و سرعت خوبی دارد و می‌تواند از سد مدافعان حریف عبور کند. او که سابقه بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم به بازویش دارد، در ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر می‌شود و پرتاب‌های بلندی دارد.

خسرو حیدری
تیم باشگاهی: استقلال
سن: ۳۰
بازی ملی: ۴۷
گل ملی: صفر

حیدری سمت راست خط دفاع را پوشش می‌دهد اما در صورت لزوم توانایی بازی در میانه میدان را هم دارد. مصدومیت همسترینگ در این فصل بازی او را تحت الشعاع قرار داد و همین موضوع حضور او در جام جهانی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. او که در شش تیم مختلف در ایران بازی کرده است، سراپا تجربه است.

جلال حسینی
تیم باشگاهی: پرسپولیس
سن: ۳۲
بازی ملی: ۸۱
گل ملی: ۶

مدافع میانی سرسخت که از نظر قدرت بدنی در وضعیت خوبی قرار داشته و تسلط ویژه‌ای در نبردهای هوایی دارد و در ضربات شروع مجدد هم برای حریفان یک تهدید محسوب می‌شود. او تکل‌های قوی می‌زند و در سال‌های اخیر با ثبات بازی کرده است.

پژمان منتظری
تیم باشگاهی: ام صلال قطر
سن: ۳۰
بازی ملی: ۱۹
گل ملی: صفر

منتظری یک مدافع میانی با توانایی فوق‌العاده در تشخیص برنامه حریف است که روند فوق‌العاده اخیرش شانس او را برای گرفتن جای هادی عقیلی که به خاطر بی‌انضباطی در ترک اردو تیم ملی از چشم کی‌روش افتاده را افزایش داده است. او همچنین توانایی بازی در سمت راست خط دفاع را دارد.

مهرداد پولادی
تیم باشگاهی: پرسپولیس
سن: ۲۷
بازی ملی: ۱۶
گل ملی: صفر

او مدافع چپی است که به خاطر مصدومیت انگشت پایش تقریباً یک سال خانه نشین بود. از نظر دفاعی بازی محکمی ارائه می‌کند اما در حملات چندان خلاق نیست. در سال ۲۰۱۲ پولادی برای ابراز عصبانیت پس از تعویض شدنش در یکی بازی‌های لیگ به یک در شیشه‌ای مشت کوبید و انگشت خود را مجروح کرد، جراحتی که او را به اتاق عمل کشاند.

امیرحسین صادقی
تیم باشگاهی: استقلال
سن: ۳۲
بازی ملی: ۱۴
گل ملی: یک

صادقی مدافع چپ پایی است که حضورش در سه بازی آخر ایران در مرحله انتخابی جام جهانی تاثیر بسزایی در افزایش قدرت دفاعی تیم داشت. او احتمالاً یکی از گزینه‌های کی‌روش برای حضور در خط دفاعی تیم ملی است.

هافبک‌ها

اشکان دژاگه
تیم باشگاهی: فولام انگلیس
سن: ۲۷
بازی ملی: ۱۱
گل ملی: ۴

او با اختلافی زیاد بهترین بازیکن تیم ملی ایران در سال‌های اخیر بوده که با سابقه بازی در تیم جوانان آلمان و قدرت بدنی بالا باید در اوج باشد تا تیمش شانسی برای موفقیت داشته باشد. دژاگه متولد تهران است و پس از آن به اروپا مهاجرت کرد.

قاسم حدادی‌فر
تیم باشگاهی: ذوب آهن
سن: ۳۰
بازی ملی: ۱۶
گل ملی: صفر

او بازیکنی تکنیکی و چپ پاست که یک نیروی پشتیبان خوب در قلب میدان محسوب می‌شود. او در تیم باشگاهی خود در کنار برادرش علیرضا بازی می‌کند. او اولین بازی‌ ملی خود را در سال ۲۰۱۰ در دیداری دوستانه برابر ارمنستان انجام داد.

رضا حقیقی
تیم باشگاهی: پرسپولیس
سن: ۲۵
بازی ملی: ۶
گل ملی: صفر

هافبک میانی است که درگیری‌اش با پیام صادقیان در پرسپولیس جنجال فراوانی به پا کرد. حقیقی ادعا می‌کند که پیشنهادی از سوی تیم دیناموکیف اوکراین را رد کرد تا در ایران بازی‌ خود را ادامه دهد.

علیرضا جهانبحش
تیم باشگاهی: نایمخن هلند
سن: ۲۰
بازی ملی: ۴
گل ملی: یک

جهانبخش هافبکی خوش آتیه است که تجربه باارزشی از بازی در فوتبال اروپا و لیگ اردویژه هلند دارد. از لحاظ فنی بازیکن سطح بالایی است و استعداد خوبی برای گلزنی دارد. شانس او برای حضور در ترکیب تیم ملی پس از انصراف مجتبی جباری از حضور در اردوی تیم افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا خلعتبری
تیم باشگاهی: پرسپولیس
سن: ۳۰
بازی ملی: ۵۷
گل ملی: ۶

او هافبک هجومی ریزنقش و تکنیکی است که توانسته خود را به عنوان یک مهره تعویضی کارساز در مقاطع پایانی بازی‌ها ثابت کند. با تجربه بازی زیر نظر دیه‌گو مارادونا در تیم الوصل، مدت کوتاهی هم در فوتبال امارات توپ زد.

جواد نکونام
تیم باشگاهی: الکویت کویت
سن: ۳۳
بازی ملی: ۱۳۶
گل ملی: ۳۶

او کاپیتان انگیزه‌بخش تیم است که با وجود افت محسوس‌اش در رده باشگاهی هنوز راه به ثمر رساندن گل‌های حساس و سرنوشت‌ساز را می‌داند. تجربه بازی‌های اروپایی او که سابقه بازی در تیم اوساسونای اسپانیا را دارد، برای تیمی که به حضور در چنین تورنمنت‌های بزرگ عادت ندارد، می‌تواند بسیار موثر باشد.

پیام صادقیان
تیم باشگاهی: پرسپولیس
سن: ۲۲
بازی ملی: ۵
گل ملی: ۰صفر

بازیکنی با استعداد است که البته در داخل و خارج میدان حواشی زیادی دارد. او جزو بازیکنان تیم ذوب آهن بود که سال ۲۰۱۰ به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.

آندرانیک تیموریان
تیم باشگاهی: استقلال
سن: ۳۱
بازی ملی: ۷۷
گل ملی: ۸

بازیکنی هجومی و با قدرت بدنی بالا و خستگی‌ناپذیر است که انگیزه زیادی هم دارد. او که با تیم بولتون تجربه بازی در فوتبال انگلیس را کسب کرد از جامعه ارامنه ایران است که فوتبال آنها سابقه درخشانی در این کشور دارد.

مهاجمان

کریم انصاری‌فرد
تیم باشگاهی: تراکتورسازی تبریز
سن: ۲۴
بازی ملی: ۳۹
گل ملی: ۹

مهاجمی با استعداد است که توانایی تحسین‌برانگیزش را برای گلزنی در رده باشگاهی به اثبات رسانده اما در رده ملی هنوز قادر به انجام چنین کار نشده است. او اولین بازی ملی‌اش را در سن ۱۹ سالگی انجام داد و گل پیروزی بخش ایران را در دیدار دوستانه برابر ایسلند به ثمر رساند.

سردار آزمون
تیم باشگاهی: روبین کازان روسیه
سن: ۱۹
بازی ملی: صفر
گل ملی: صفر

او هرگز در تیم ملی ایران بازی نکرده اما شروع حرفه بازیگری‌اش در لیگ روسیه فوق‌العاده بوده آنقدر که توجه استعداد‌یاب‌های تیمی مانند آرسنال را به خود جلب کرده است.

رضا قوچان نژاد
تیم باشگاهی: چارلتون اتلتیک انگلیس
سن: ۲۶
بازی ملی: ۱۱
گل ملی: ۹

او در سنین کودکی همراه با خانواده‌اش به هلند مهاجرت کرد و حتی برای تیم جوانان این کشور هم به میدان رفت اما در نهایت ترجیح داد برای تیم ملی زادگاهش بازی کند. با وجود افت اخیرش در رده باشگاهی و کم شدن تعداد بازی‌های او در انگلیس او یک تمام کننده فرصت طلب و کارکشته در رده ملی است.

مسعود شجاعی
تیم باشگاهی: لاس‌پالماس اسپانیا
سن: ۳۰
بازی ملی: ۵۲
گل ملی: ۵

روند بی‌ثبات بازی‌های شجاعی در تیم ملی بهانه‌ای به دست منتقدان او داده اما بعد از مصدومیتی طولانی مدت که او را نزدیک به یک سال خانه‌نشین کرد، در جزایر قناری دوباره توانسته است از فوتبال بازی کردن لذت ببرد.


کد مطلب: 361345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361345/نقاط-ضعف-قوت-بازیکنان-تیم-ملی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com