شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

‫شیوه برگزاری انتخابات اتاق اصناف‬

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 361168
دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی از برگزاری انتخابات اتاق اصناف شهرستان ها فردا (چهارشنبه) سی و یکم اردیبهشت ماه سالجاری در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، مهران فرزین روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس تبصره ۲ از ماده ۳۲ قانون نظام صنفی که در تاریخ ۱۲ شهریور سال گذشته به تصویب رسید، اتاق اصناف شهرستان هایی که دارای دو اتاق هستند با هم ادغام شده و به اتاق اصناف شهرستان تبدیل می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه دوره اکثر قریب به اتفاق اتاق های شهرستانها پایان یافته است، این انتخابات فردا در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بگفته وی، انتخابات هیات مدیره با رای گیری از بین روسای اتحادیه ها شروع شده و یک نفر به عنوان رییس، دو نایب رییس، یک دبیر و یک خزانه دار و دو عضو علی البدل انتخاب می شوند.

فرزین تاکید کرد: در شهرستان هایی که دو اتاق دارند یک گروه چهار نفره شامل دو نفر از صنف تولیدی و خدمات فنی و دو نفر نیز از صنف توزیعی و خدماتی که بالاترین رای را کسب کرده اند، تشکیل می شود و این گروه با رای گیری هیات مدیره یک نفر را به عنوان رییس انتخاب می کنند.


وی خاطرنشان کرد: از بین روسای اتاق های شهرستان، اعضای اتاق اصناف ایران انتخاب می شوند که در نهایت هیات رییسه و رییس اتاق اصناف ایران انتخاب می شود.

فرزین انتخابات اتاق اصناف ایران را مهمترین اتفاق اجرایی برای اصناف در سال ˈفرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ عنوان کرد و افزود: روسای حدود هشت هزار اتحادیه صنفی کشور در ۴۰۰ شهرستان به طور همزمان نمایندگان اتاق های اصناف را تعیین می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیات رییسه اتاق اصناف برای مدت چهار سال انتخاب می شوند، تصریح کرد: سه میلیون واحد صنفی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

دوره قانونی هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان های سراسر کشور اردیبهشت ماه ۹۳ به پایان می رسد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *