پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عقب نشینی کانادا از تحریم دو شرکت روسی

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 361046
دولت کانادا اعلام کرد: به دلیل احتمال تأثیر گذاری منفی تحریم شرکت‌های روسیه بر شرکت‌های کانادایی از تحریم مقامات دو شرکت روسنفت و روستک صرف نظر کرده است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از راشاتودی نوشت: پیشتر مدیران دو شرکت روسنفت و روستک توسط آمریکا و اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفته بودند و کانادا نیز اعلام کرده بود برای حمایت از همپیمانان خود از این تحریم‌ها حمایت می‌کند و آنها را در افزایش فشار بر اقتصاد روسیه همراهی خواهد کرد.
 
با این حال دولت کانادا اخیرا اعلام کرده است که نام مدیران دو شرکت روسنفت و روستک را از لیست تحریم‌های خود خارج کرده است.
 
ایگور سچین، مدیر شرکت نفتی روسی روسنفت و سرگی چمزوو، مدیر شرکت فنآوری روستک، دو شخصیت روسی هستند که در حال حاضر توسط آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.
 
دولت کانادا اعلام کرده است که نمی‌خواهد سیاست‌های این کشور بر پروژه‌های بزرگ تجاری این کشور تأثیر گذار باشد.
 
یک مقام آگاه کانادایی در مورد استراتژی تحریم‌های وضع شده توسط کانادا گفت:" هدف ما تحریم روسیه است و این نیست که از مسیر خود خارج شویم و شرکت‌های کانادایی را تحریم و یا تنبیه کنیم".
 
وی افزود:" ما به اعمال فشار بر روسیه ادامه می‌دهیم، ما به اعمال تحریم‌ها همگام با همپیمانان خود ادامه خواهیم داد، اما همچنین منافع وسیعتر کانادا را نیز در نظر می گیریم".
 
همکاری با شرکت روستک، که در زمینه فن‌آوری‌های دفاعی و هوایی فعالیت می‌کند، برای دولت کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این شرکت با شرکت بامباردیر خط مونتاژ هواپیما راه اندازی کرده است. این دو شرکت سال گذشته قراردادی را به ارزش 3.4 میلیارد دلار برای فروش تعداد 100 فروند هواپیمای کوچک  حمل و نقل به کانادا به امضا رسانده‌اند.
 
شرکت روسنفت نیز از این جهت برای دولت کانادا با اهمیت است که این شرکت 30 درصد از میدان نفتی اگزون موبایل واقع در آلبرتا در غرب این کشور را در اختیار دارد.
 
این اظهارات با سخنان هارپر، نخست وزیر این کشور، که پیشتر اعلام کرده بود که سیاست خارجی این کشور مستقل از منافع اقتصادی این کشور هستند، کاملا در تناقض است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *