کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای‌جدید درباره‌هواپیمای ناپدیدشده مالزی

29 ارديبهشت 1393 ساعت 15:20

یک نویسنده انگلیسی در کتابی که به تازگی منتشر شده است مدعی شده که هواپیمای ناپدید شده مالزی در حین رزمایش نظامی آمریکا به طور تصادفی هدف گرفته شده و سقوط کرده است.


به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، در اولین کتاب منتشر شده از هواپیمای ناپدید شده مالزیایی که توسط یک خبرنگار انگلیسی نوشته شده‌ است، آورده شده که پرواز «ام اچ ۳۷۰» مالزی که در مسیر خود به سوی «پکن» ناپدید شد، در حین رزمایش نظامی مشترک تایلند-آمریکا سقوط کرده است و جامعه بین‌الملل بر این حادثه سرپوش قرار داده و آن را مخفی کرده است. حدود ۷۰ روز از ناپدید شدن هواپیمای مالزی که از کوالالامپور به سمت پکن حرکت می‌کرد می‌گذارد و روزنامه استرالیایی «سان هرالد» گزارش کرد که راز این هواپیما در استرالیا به فروش خواهد رسید.

«نیگل کاوترون» نویسنده و خبرنگار آمریکایی انگلیسی کتابی درباره این هواپیما نوشته است و در معرفی کتاب خود مدعی شد که خانواده مسافران پرواز ام اچ ۳۷۰ تقریباً هرگز درباره بلایی که بر سر عزیزانشان آمد، مطلع نخواهند شد. این نویسنده سپس به نقل از اظهارات یک کارگر سکوی نفتی نیوزلند به نام مایک مک کی مدعی شد که این هواپیما درست لحظاتی بعد از آنکه ارتباطاتش را با کارکنان کنترل ترافیک هوایی از دست داد، سقوط کرده است.

طبق این گزارش، در آن زمان، یک سری رزمایش‌های نظامی در دریای جنوب چین صورت گرفت که شامل رزمایش‌های نظامی تایلند، آمریکا و کارکنانی از چین، ژاپن، اندونزی و دیگر کشورها بود و این روزنامه‌نگار انگلیسی این رزمایش‌ها را به ادعاهای مک کی مرتبط دانست که گفته بود یک هواپیما را مشاهده کرده است که در خلیج تایلند سقوط کرده است. کاوترون اعلام کرد که این رزمایش شامل جنگ‌های ساختگی زمینی، درون آب و هوایی بوده است و شامل شلیک‌های هوایی نیز صورت گرفته است و احتمالاً یکی از شرکت‌کنندگان در این رزمایش به صورت تصادفی هواپیمای مالزی را هدف گرفته است و هواپیمای مذکور سقوط کرده است.

وی ادامه داد که یک جعبه سیاه دگیر احتمالاً درون سواحل استرالیا پرتاب شده است تا تلاش‌های تیم جستجو را منحرف کند و بنابراین هیچ لاشه‌ای در جنوب اقیانوس هند یافت نشد.


کد مطلب: 361004

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361004/ادعای-جدید-درباره-هواپیمای-ناپدیدشده-مالزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com